مبحث 4 : آشنایی با نمودار توابع شامل رادیکال

4.9/5
(622 رای)
سوالات دیگران

تست ۴ اشتباه حل شد.عدد ۲®خارج رادیکال هست

سلام و وقت بخیر در صفحه نمایش اشتباه تایپی وجود داشته آنچه حل شده و در جزوه اومده درسته

داود کریمی | آکادمی امروز

داود کریمی

3 سال پیش

@سجاد اسماعیلی جواب به صورت صوتی می باشد:)

@داود کریمی سلامت باشید داوود جان نه چه جسارتی خوشحالیم که داری تو مسیر پیشرفت قدم میذاری

@سجاد اسماعیلی اگه ۲ خارج از رادیکال باشه ، نمودارش این شکلی میشه ؟

ایشون درست میگن تست غلط حل شد و دو جواب پیدا کردند ولی اگه ۲ بیرون رادیکال باشه و حل کنیم تست درست میشه و یک جواب داره گزینه ۴

یا اینکه لطفا ی بار کامل توضیح بدین چون لینکی ک گذاشتین برا من باز نشد

سلام استاد گفتن این تست در واقع تمرین یا فعالیت کناب درسی بوده میشه لطفا بگید صفحه چند ریاضی یازدهم یا دوزدهم هست من تو مبحث معادلات رادیکالی یازدهم پیدا نکردم این سوال رو

atena karimi | آکادمی امروز

atena karimi

3 ماه پیش

گزینه سه درست میشه

سلام ، گزینه های جزوه فرق دارن . پاسخ میشه گزینه ۴ ؟

نیما عزیزی | آکادمی امروز

نیما عزیزی

5 ماه پیش

سلام در اخر این فیلم میشه بگید عدد12/5 چطوری بدست اومد؟؟ و همینطور واضح تر نحوه حل این تست رو توضیح بدید ممنون

الهه زمانی | آکادمی امروز

الهه زمانی

2 ماه پیش

سلام ما برای اینکه بدونیم چه عددی محور x رو قطع میکنه باید y رو صفر قرار بدیم . توی این تست c همون عددی هست که با جای گذاری y = 0 باید بدستش بیاریم تا بفهمیم چه عددی به جای c قرار گرفته . و عدد 12/5 عددی هست که با این جای گذاری بدست میاد و ما میفهمیم تابع , x رو در عدد 12/5 قطع کرده . امیدوارم این توضیح کمکتون کرده باشه.

سلام چرا یک عضو تابع نبود

z z | آکادمی امروز

z z

6 ماه پیش

سلام ببخشید مگه استاد نگفتند وقتی پشت ایکس منفی باشه نسبت به ایگرگ ها جابه جا می می کنیم چرا اینجا نسبت محور ایکس ها جابه جا کردند ؟؟؟؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

برای تابع رادیکالی با فرجه ۳، اگر نسبت به محور x یا محور y قرینه‌‌ش کنیم، نمودار حاصل یکی میشه

هستی جنت | آکادمی امروز

هستی جنت

7 ماه پیش

b=-2 چطور جواب B این شد؟ متوجه حل معادله نشدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

هستی جنت | آکادمی امروز

هستی جنت

7 ماه پیش

متوجه نشدم ما دقیقا چه چیزی رو باید قرینه کنیم و نیم ساز کدوم ناحیه رو میگن من این قسمت رو متوجه نمیشم

یعنی نقطه عطف تست قبلی و این تست بعد پیدا کردن ریشه و جهت رادیکال گذرنده بودن از مبدا یا عدم گذرندگی از مبدا است

استاد میگن نمیساز؟... نسبت به نمیساز قرینه کنم؟ کدوم نیمساز رو دقیقا میگن؟ چرا متوجه نمیشم؟؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

8 ماه پیش

نیمسازی که میگن همون y=xعه ایا؟؟؟؟

@Ali Fathabadi آره نیمساز زاویه ای که محور x با y میسازه در ناحیه های اول و سوم

چرا پشت x ک منفی هست . ريشش شد یک .؟ ولی ریشه بالایی x های بزرگتر از صفر شد منفی یک

چرا ریشه بالایی شدمنفی ولی پایینی شد منفی

اون منفی پشت رادبکال باعث میشه نمودار قرینه بشه دیگه؟؟

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

آره دیگه نسبت به محور X ها و یه منفی پشت خوده ایکس داریم قرینه میشه نسبت به محور y ها

آموزش ویدیویی آشنایی با نمودار توابع شامل رادیکال ریاضی دهم و یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز