ملینا مهماندوست
2 سال پیش
سلام ،خسته نباشید ،ببخشید سوال دوم چی یادگرفتی داخل پاسخنامه غلط زده شده ولی درست هستش سوال:اگر فشار اسمزی یاخته از فشار اسمزی محیط بیشتر باشد،واکوئول حجیم میشود . درست میشه اگر اشتباه نکنم
یاسمن مقصودیان
2 سال پیش
درسته این جمله
مبینا حسن زاده
2 سال پیش
بله درسته
محمد امین حاجی حسینی
2 سال پیش
این جمله صحیح است در فرآیندی به نام تورژسانس
غزل غضنفری
11 ماه پیش
درسته این جمله
غزل غضنفری
11 ماه پیش
بله این جمله درست هستش
سیده فاطمه سیداحمد نظری
3 هفته پیش
و اینکه جاهاشون در یاخته چطوری هست رو متوجه نشدم
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
توضیح دادم
سیده فاطمه سیداحمد نظری
3 هفته پیش
سلام و عرض ادب خدمت شما دست اندر کاران و استادان گرامی من اونجایی که استاد میگن پروتوپلاست دردیواره یاخته وجود دارد و معادل یک یاخته هستش آیا در یک سلول گیاهی هم اندامک ها وجود دارن وهم در پروتو پلاست؟؟
A M
1 ماه پیش
خب وقتی میگیم تورژسانس داریم، تورژسانس باعث کشیدگی دیواره میشه حالا میشه گفت در این حالت دیواره پسین نداره یاخته؟
مهسا نظری
1 ماه پیش
امکان اینکه سلول مادری مثلا ۳ تا هسته و ۳ تا سلول دختری بسازه؟؟؟ یا کلا ۲ تا میسازه؟
آمنه قدیم پور
1 ماه پیش
نتیجه تقسیم یک یاخته مادری همیشه دو تا یاخته هست
فاطمه طیبی
1 ماه پیش
کتاب برای تیغه ی میانی لفظ لایه رو استفاده کرده نه دیواره
آمنه قدیم پور
1 ماه پیش
ولی میشه بهش لایه گفت
فاطمه طیبی
1 ماه پیش
خب اگه به شکل ۴ این فصل. که نگاه کنیم دیواره ی نخستین کلفت تر از تیغه ی میانی هست پس چرا استاد اینجوری گفت؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
نیستش ، با دقت به شکل نگاه کنید یا همین هاشوری که استاد زدن
سروش مظفری
3 هفته پیش
سلام در شکل چهار سمت چپ : دیواره نخستین ضخامت بیشتری از تیغه میانی دارت در شکل چهار سمت راست : دیواره نخستین ضخامت کمتری از تیغه میانی داره بنظرم میشه نتیجه گرفت بعضی جاها تیغه میانی ضخیم تر و بعضی جاها دیواره نخستین ضخیم تر هست ولی برای اینکه مطمئن شی جوابت چی میشه از استاد فرهمندنیا تو گروه ماز بپرس ازش چون طراح کنکور
فاطمه طیبی
1 ماه پیش
الان تیغه ی میانی دیواره هست یعنی ؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
بله
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
در یک ویس توضیح دادم خدمتتون
ZAHRA EZAZI
1 ماه پیش
اینجا اشتباهه چون گفته بیشترین تعداد انواع* که میشه سه نوع دیواره نخستین پسین و تیغه میانی درضمن تیغه ی میانی دیواره ست؟؟؟؟؟؟
ZAHRA EZAZI
1 ماه پیش
خب پس چرا دیواره ی پسین معمولا باعث مرگ پروتوپلاست میشه؟ وقتی دیواره ی پسین توی قسمت لان اصلا ایجاد نشه خب تبادل مواد رو مختل نمیکنه پس چرا باعث مرگش میشه؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
چون دیواره پسین هست که چوبی میشه و این چوبی شدنش هم در تمام وجوه یاخته هستش
فاطمه طهماسبی
2 ماه پیش
میشه گفت تیغه میانی طی تقسیم سلول مادری و بعد از تشکیل هسته سلول دختری شکل میگیره ؟
علیرضا یمینی نیا
1 ماه پیش
بله درسته
آموزش ویدیویی ویژگی های یاخته گیاهی زیست شناسی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
یاسمن مقصودیان
2 سال پیش
درسته این جمله