مبحث 2 : سهمی (تابع درجه دو)

4.6/5
(586 رای)
سوالات دیگران

سلام اینجا ک استاد گفتن a سه چهارم بعد توی صورت سوال گذاشتن منفی یک چهارم چجوری بدست اومد منفی یک چهارم؟

سلام و وقت بخیر مقدار a شده ۳/۴ ولی در صورت سوال ، ضریب ایکس دو هست a-1 پس باید منهای یک بشه که میشه منفی ۱/۴

یاسین اونق | آکادمی امروز

یاسین اونق

3 سال پیش

خب توی معادله اصلی ضریب ایکس یدونه منهای یک هم داره دیگه منهای یک یعنی چهارم که چهار چهارم منهای سه چهارم میشه یک چهارم

الان این قسمت چجوری محاسبه شد؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب میشه گزینه ۲

جوابت درسته اما روش شما، تشریحی نیست

یاد بگیریم اینطوری میشه؟

دنیا مهدیان | آکادمی امروز

دنیا مهدیان

3 هفته پیش

استاد اون سوالاتی که آخر فیلم می‌گید تو این فیلم من سوال اولش رو نفهمیدم میشه توضیح بدید که b و‌a در فرمول b به روی 2a چجوری قرار می‌گیرد؟

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

سلام bضریب xهستش و 2aکه ۲ثابت و aضریب xبه توان ۲ هستش که جواب میشه گزینه ۱که bمساویه ۳هستش و 2aمیشه ۲ضرب منفی۲ که با منفی پشت خود فورمول میشه 3تقسیم بر 4.

از دقیقه ۱۰ و ۳۰ که برای پیدا کردن ضریب a جای‌گذاری کردین چطوری حساب کردین که شد یک چهارم

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

با سلام xوy رو جا گذاری کنیم توی اون معادله a به دست میاد.

چرا برای پیدا کردن عرض راس سهمی از روش اول عدد 2 رو گذاشتید

لطفاً مجدد سوالتون رو بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سوال ۱گزینه۱ سوال ۲گزینه۲

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام میشه اینجا رو توضیح بدید چطور محاسبه شد؟

سلام y=-xاز کجا اومد ؟مگه سوال چی گفته که از آن استفاده کردن؟

سلام y=-xاز کجا اومد ؟مگه سوال چی گفته که از آن استفاده کردن؟

ببخشید اینجا منظور از f4 چیه

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

سلام (f(4همون f(x) هستش که جای xها در معادله 4روجاگذاری کنیم.

چرا اینجا من هر کار یمیکنم a یک سوم بدست نمیاد؟!!!!

Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

3 ماه پیش

کمترین مقدار و بیشترین مقدار رو اصلا متوجه نمیشم کلا قاطی کردم وقتی دهانه رو به پایین باشه چطوری من بیشترین مقدار رو حساب کنم یا برعکس وقتی دهانه روبه بالا باشه چطوری بیشترین مقدار رو بدست بیارم تروخدا یکی اینو برای من توضیح بده دارم از دستش دیوونه میشم

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

سلام وقتی که ضریب xبه توان 2 یعنی همون aعددی مثبت باشه دهانه سهمی روبه بالا و فقط minرو مشخص میکنه نه maxرو و وقتی aمنفی باشه دهانه سهمی رو به پایین و فقطmaxرو مشخص میکنه نه min v رو.

واقعا همه معلمان خوبن ولی من هیچی از درس دادن معلم نمیفهمم

آموزش ویدیویی سهمی (تابع درجه دو) ریاضی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز