مبحث 3 : رشد و نمو جنین

4.8/5
(810 رای)
سوالات دیگران

ادغام زنوم اسپرم و تخمک لقاح یافته یعنی چی مگه زن ها ادغام میشن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

کوروش مرادی | آکادمی امروز

کوروش مرادی

3 هفته پیش

الان برخورد غشای اسپرم با اووسیت ثانویه رو جز کدوم مرحله در نظر بگیریم قبل از لقاح یا پیش از لقاح

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فاطمه مهدیه | آکادمی امروز

فاطمه مهدیه

4 هفته پیش

خب الان گقته به طور معمول، گذینه 4 هم میتونه درست باشه چون نگفته به طور حتم🤦

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

خب الان گذینه 3،میدونیم که در جفت، رگ های مادر هم هستن، ولی رگ های مادر که بر قطرشون افزوده نمیشه که

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فاطمه مهدیه | آکادمی امروز

فاطمه مهدیه

4 هفته پیش

سلام وقتتون بخیر ببخشید گذینه 1 هم میتونه غلط باشه چون محتویات آکروزوم بخشی از لایه ژله ای رو هضم میکنه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

عکس آپلود نمیشه صفحه اول از گفتار سه از فصل هفت زیست یازدهم رو کامل بخون پیداش می‌کنی

درود، باید هم همه‌ی ویدیو ها و هم آپدیت رو ببینیم؟ با چه ترتیبی؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زیست ❌️ ادبیات ✅️

چشام دراومد سراین فصل..

فصل پر حجمیه 👍

سرنوشت اولین جسم قطبی چی بود؟؟؟؟

چون سیتوپلاسم و ذخیره غذایی کمی داره قبل از اووسیت ثانویه میمیره اگه منی برسه و اسپرمایی هم با اولین جسم قطبی برخورد کنه لقاح رو انجام میدن یه توده یاخته ای بی شکل میسازن که درنهایت میمیره و چون جسم قطبی پوشش لقاحی نمیسازه احتمالا چندین اسپرم واردش میشن

ادغام ویزیکول ها با غشای اووسیت و تشکیل جدار، پس ورود هسته اسپرم شروع میشه یا پس از ادغام غشای اسپرم با غشای اووسیت؟؟

سلام استاد گفتن سلول تخم دور تا دورش جدار لقاحی وجود داره از طرفی جسم قطبی هم توی جدار لقاحی هست یعنی سلول تخم هم کنار جسم قطبی بوده چطوری کل جدار لقاحی اطرافشه مگه قسمت کمی رو جسم قطبی در بر نمیگیره؟

جای خالی واقعه ۳ رو استاد نگفتن

این فصل رو برید آپدیت جدیدش رو ببینید (اگر کنکوری ۱۴۰۵ به بعد هستید)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

ولی من بعضی جاها دیدم گفتن امنیون‌ رو ترفوبلاست میسازه نه توده درونی کدومههه؟؟

شاید اشتباه متوجه شدید امنیتی رو توده یاخته ای درونی می‌سازه و کوریون رو تروفوبلاست می‌سازه و کوریون تشکیل بند ناف و غیره رو هم بر عهده داره

سلام چرا به امنیون گفتن درون شامه مگه زه کیسه نیس

امیدوارم منظورم رو خوب رسونده باشم

آموزش ویدیویی رشد و نمو جنین زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز