مبحث 2 : کار

4.8/5
(838 رای)
سوالات دیگران

سوالاتی هم هست که Fy در اون ها در نظر گرفته بشه؟؟!

اگه کار نیروی عمودی تکیه گاه همیشه صفره پس چرا اصن هست؟!

محیا مبشری | آکادمی امروز

محیا مبشری

1 ماه پیش

توی سوال ذکر نشده که به طرف راست یا چپ می‌ره.. اگه به بردار ها دقت کنیم فلش هاشون هم جهته پس باید مثبت بشه که

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

دقیقه ۲۷ جابه‌جایی بالا مگه نباید منفی باشه ؟؟ بعدش هم سوال پرسیده **نیرو های**...... درصورتی که کلا ی نیرو

هم نیروی وزن بهش وارد میشه هم عمودی سطح برآیند اینا میشه اف نت که به سمت بالاست و جابجایی هم بسمت بالاست

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

چی یاد گرفتی گزینه ۳

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

چی یاد گرفتی ها سوال اول گزینه 2(مثبت، صفر) سوال دوم گزینه ۳(۲٠٠٠٠_)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام میشه یکی چی یاد گرفتی رو توضیح بده برام ممنون

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

اول باید بیایی سینوس ۳۷رو پیدا کنی که میشه ۱٠ضرب در نیروی اصطکاک هم که داده ۶ بکنی که میشه ۶٠ بعدش میای mghرو حساب میکنی که منفی ۱۲٠میشه اخرش هم Wکل رو حساب میکنیم که میشه ۶٠

جواب چی یاد گرفتی ها

جواب میشه گزینه ۴ ولی روی سوال سینوس ۳۷ را داده۰/۸ ولی استاد گفت ۰/۶ بگیرین اگه ۰/۸ بگیریم هم میشه منفی ۱۵۰

محیا مبشری | آکادمی امروز

محیا مبشری

1 ماه پیش

سوال گفته کسینوس ، واسه اینه که مثلا قاطی کنیم

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

نه عزیزم سوال کسینوس 37رو گفته ولی ما سینوس۳۷ میخواییم.

به دست آوردن d

سوالتون رو کامل مطرح کنید لطفا ریپلای نباشه 🌷

مهلا خیری | آکادمی امروز

مهلا خیری

2 ماه پیش

سلام میشه بگید که در چی یادگرفتی چرا استاد علامت اصطحکاک را مثبت گرفتند . من میدونم که علامت اصطحاک همواره منفی است به جز یه سری استسنا اما درسوال کلمه بزرگی اومده و خود استاد گفتند وقتی لفظ بزرگی اومد یعنی قدر مطلق و باید علامت ان مثبت باشد .پس دراینجا باید علامت اصطحکاک مثبت باشد نه منفی ؟؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

مهلا خیری | آکادمی امروز

مهلا خیری

2 ماه پیش

@امیتیس حسینی اها. خیلی ممنون عزیزم.

وقتی که نیرو مایل باشد بعد از تجزیه آن به دو راستایFxوFy و بعد از اینکه کار هر کدوم رو حساب کردیم میتونیم بگیم چون Fبردار برآیند کار نیروی Fبرابر میشود با مجموع کار نیروی Fxو Fy؟

هستی احمدی | آکادمی امروز

هستی احمدی

2 ماه پیش

جواب درمیاد منفی ۲۰۰

سلام ببخشید من یه سوال برام پیش اومده چرا توی یادبگیریم قبلی در تیپ سوال های سطح شیب‌دار ما جابجایی‌ وتر مثلث در نظر می‌گیریم ولی توی کار نیروی وزن جابجایی برابره با ارتفاع مثلث چه فرقی داره مگه

سلام در کار نیروی وزن، به مسیر حرکت بستگی ندارد و جابجایی عمودی جسم مهمه ولی در مسائلی که کار انجام شده به مسیر حرکت بستگی داره،وتر مثلث رو در نظر میگیریم (وقتی روی چتر مثلث داره حرکت می‌کنه )

متوجه نشدم چرا جای fx و fy برعکس گرفتیم... لطفا توضیح بدید

آموزش ویدیویی کار فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز