ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست

4.8/5
(884 رای)

یاخته ها و بافت در بدن انسان

انواع یاخته ها
انواع یاخته ها

`01:24

اندامک های سلول
اندامک های سلول

`01:09

1 تمرین

تست بخش اول درس 3
تست بخش اول درس 3

`00:29

ورود و خروج مواد از یاخته (قسمت1)
ورود و خروج مواد از یاخته (قسمت1)

`01:15

ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست
ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست

`01:27

1 تمرین

بافت های بدن انسان (قسمت 1)
بافت های بدن انسان (قسمت 1)

`01:07

بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست
بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست

`01:04

1 تمرین

سوالات دیگران

اگر جای لای خارجی وداخلی عوض میشه اگر ی ملکول قند روی غشای خارجی اون نقطه قرار داشت به داخل بر میگرده اما میگیم هیچ مولکول هیدروکربنی در لایه داخلی قرار ندارد چه جور میشه؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب چی یاد گرفتی همه غلط؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتی همه میشه غلط؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتیم هر سه تاش غلط هست؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

در سوال یک میتونیم بگیم غلطه چون به طور قطع انتقال فعالی انرژی زیستی نمیخواد ممکنه با حامل الکترون باشه؟

طبق کتاب درسی، نمیشه با قطعیت گفت که انرژی زیستی یعنی (فقط atp )

و ممکنه جایی حامل الکترون هم انرژی زیستی در نظر گرفته بشه انرژی اون الکترونش

زهرا جعفری | آکادمی امروز

زهرا جعفری

4 ماه پیش

گزینه یک رو نقهمیدم چون تو کتاب هم همین جمله رو نوشته بیشتر میشه خب

این جمله درسته ؟ آندوسیتوز و اگزوسیتوز می‌تواند در اندامک های غشادار درون سلول هم اتفاق بیفتد. اگر درسته چه مثالی هست براش؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

سلام خیر درست نیست در اصل این فرایند ها میتونن برای اندامک ها هم اتفاق بیوفتن ( مانند وزیکول هایی که از شبکه آندوپلاسمی به سمت دستگاه گلژی میرن توسط این اندامک ، آندوسیتوز میشه و محتویاتش وارد گلژی میشه ) ولی حواست باشه که برای اندامک ها به اونها آندوسیتوز و اگزوسیتوز نمیگیم در اصل آندوسیتوز و اگزوسیتوز فقط برای سلول هست و نه برای اندامک ها !!

منظور سوال از کیسه غشایی چیه ؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

ببخشید تو تجزیه ی فسفات سومی در تجزیه ی ATP انرژی را به شکلی آزاد می کند.؟؟؟

سلام چی یاد گرفتی سوال ۲ و ۳ رو توضیح میدید؟ غلط میشه یا درست؟

p z | آکادمی امروز

p z

6 ماه پیش

سلام وقت بخیر ببخشید یه سوال آیا این جمله درسته یا نه در حین انتقال مواد بین دو سمت غشای یاخته هر زمانی که مولکول ادنوزین تری فسفات به طور مستقیم مصرف نمی شود به وجود نوعی غشا با خاصیت تراوایی نسبی نیاز است

جواب سوالات به ترتیب غ،غ،غ

ایدین یوزی | آکادمی امروز

ایدین یوزی

7 ماه پیش

جواب سوالات به ترتیب غ،غ،غ،غ

جواب سوال سه(ص)می شود

سیما محمدی | آکادمی امروز

سیما محمدی

7 ماه پیش

سلام میشه بیان کرد در اندوسیتوز و اگزوسیتوزشکسته شدن پیوندداریم؟یا اصلا پیوندی هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز