محمد عنایتی
1 سال پیش
سلام این سوال توی مشتق مگه نباید توی مخرج ایکس به توان دو میذاشتیم؟ اینطوری جدول تعیین علامت اینطوری دیگه نمیشد . اگه مخرج رو ایکس به توان دو بذاریم چون صفر توان دو داره ریشه مضاعف میشه و توی جدول تعیین علامت عدد منفی 2 باید ماکسیمم بشه . هر چند توی جواب سوال تاثیر نداره ولی درست دارم میگم؟ چون مثلا اگه سوال درمورد ماکسیمم سوال میکرد با توجه به این جدول جوابمون غلط در میومد
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله همینطوره مخرج باید توان دو بگیره
محمد مهدی بهپور
1 سال پیش
اینجا ریشه های معادله یک و منفی یک شیشم میشه استاد منفی یک و یک شیشم گرفتن هرچند در جواب فرقی نداره
محمد مهدی بهپور
1 سال پیش
چرا اینجا دلتا به جای بزرگتر مساوی صفر فقط گفتن بزرگتر صفر اخه اگر برابر صفر هم بشه که درسته؟
محمد مهدی بهپور
1 سال پیش
الان منفی دو اینجا که اکسترمم میشه نوعش رو از کجا باید فهمید استاد نگفتند
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
منطورت از نوع اون اکسترمم نسبی یا مطلق بودنه؟
محمد مهدی بهپور
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی نه مینیمم ماکزیمم
محمد مهدی بهپور
1 سال پیش
@سجاد اسماعیلی از نظر نسبی و مطلق که فک کنم نسبی باشه درسته؟
محمد مهدی بهپور
1 سال پیش
استاد اشتباه کردن جواب گزینه چهار هست دقت کنید عدد دو به ما عرض چهار رو میده استاد میگن دو وجواب اشتباه دادن لطفا تصحیح شود
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
بله همینطوره
زهره رحمتی
1 سال پیش
ببخشید اینجا که |x_3|رو میخواستم برای قسمت دوم سوال رسم کنیم اگر 10- بزاریم حاصل کل مگه ندیدی منفی نمیشه ؟ پس نباید نمودارش رو به سمت پایین بکشیم ؟
زینب مقدم
1 سال پیش
آخه تو قدر مطلقه و تهش مثبت میشه متوجه نشدم سوالت رو ؟
مهدی مکبر
2 سال پیش
قسمت دوم که هوپیتالو برابر منفی یک گذاشتن گفتن راه عادیش اینه ک مشتقو برابر صفر بزاریم در اون نقطه اما جواب من یچیز دیگه میاد کلن ممنون میشم جوابو یه چک کنید ببینید اشکال کجا بوده
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
منفی دو b هم توی صورت بوده یادت رفته بذاری
مهدی مکبر
2 سال پیش
🥲اما جواب اشتباه بود ک پس چرا با روش تستی دوباره همون جواب اشتباه اورد استاد ؟درستش با روش تستی چطور توجیحش کنیم پس حالا
مهدی مکبر
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی اهه بله ممنون متوجه شدم
مهدی مکبر
2 سال پیش
اینجا مخرج کسر نباید ایکس به توان ۲ بشه ؟استاد فک کنم یادش رفته بزاره
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
اره متاسفانه حواسش نبود
زهره رحمتی
2 سال پیش
اینجا مگه نباید چون ایکس عرضش شد ۴ توی رابطه فیثاغورس ۴ بزاریم؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
تایمش رو بگید بهم
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
خیر گزینه دو میشه جواب میشه دو رادیکال دو یبار دیگه حل کن و ویدیو رو ببین احتمالا یجا رو اشتباه کردی
جمع بندی یکنوایی و اکسترمم نسبی جمع بندی جمع بندی ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
نگار تقدسی پور
1 سال پیش
آفرین