برایند نیروها

4.9/5
(844 رای)
سوالات دیگران

سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. در صورت تمایل خرید لطفا شماره تماستون یا آیدیتون رو بزاریئ باهاتون ارتباط بگیرم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن

سلام میگم ما از کجا میتونیم بگیم که بار هر سه بار مثبته ما فقط میتونیم بگیم که بار هر سه بار هم نام با یکدیگه هست نمیتو نیم بگیم که هر سه مثبته درست میگم؟

میتونه هر سه منفی هم باشه درسته؟

آره فکر کنم میشه گفت

اینجا

چرا جواب تو پاسخنامه چی یاد گرفتی نوشته ۸۰ در حالی ک ۱۸۰ میشه

حتما بنده خدا یک کنار 80 رو یادش رفته تایپ کنه

سلام ببخشید من مشکلم اینجاست ک وقتی با هم هم‌نام و دفع میکنن جاشون اشتباه میکنم چطوریه

منظورت نمیفهمم

جواب چی یاد گرفتی میشود 180N راه حل : اول میایم جهت نیرو های وارد بر q1 را بدست میاوریم که هردو بار های q2 و q3 هم جهت هستند پس برایند آنها جمع میشود نیرو f21 با جایگذاری اعداد در فرمول قانون کولن میشود 90N که فاصله آن 2cm بود و نیروی f31 هم فاصله اش از نقطه q1 میشود ۴cm و با گذاشتن آن در فرمول قانون کولن این هم شد 90N حالا هردو نیرو را باهم جمع میکنیم FT = 90N + 90N = 180N

نفهمیدم چرا اف توتال ( برایند میشه به سمت چپ )

سلام جواب 1 سوم از کجا امد؟ اخه نفهمیدم 😂😂

ساده اس یک رو ۳/۳ در نظر بگیر ۱/۳=۳/۳-۲/۳

سلام ببخشید تدریس مال چه سالیع

سلام از پشتیبانی سوال کنید

فکر کنم اشتباه متوجه شدم و امیداورم جسارت نباشه ولی به نظرم جواب سوال و هم سوال چرا سوال اشتباهه چون q3 مثبت هستش ولی به بار همنام نزدیکه که جذابه دافعه داره و جواب هم اشتباهه چون وقتی خط میزنیم باید تا جایی پیش بریم که کل اعداد هم ساده شده باشند وقتی داخل f23 9 و 90 رو خط زدید 2 و 4 رو خط نزدید و مستقیم ضرب کردید و من طبق قانون 90 نرفتم ولی جوابی که طبق فرمول اصلی بدست اوردم کاملا متفاوت بود ( فقط داخل نیرو f23)

سلام چیزی که الان گفتی رو من تایید نمیکنم ولی به نظرم اینه که غر زدن به درد نمیخوره همین آش و همین کاسه چون کلیپ ضبط شده و نشر شده اما تو دهم تجربی هستی آخه 😂 و اگه جوابت اشتباه به دست امد خب دوباره حل کن شاید یه نکته ای جا انداخته باشی✨

این حالت خاص رو میتونیم تو امتحان های نهایی استفاده کرد ؟ یا فقط به درد تست میخوره ؟

اون حالته خاص از حالت اصلی (وقتی که نیرو ها برهم عمود هستن ولی برابر نیستن)استنباط شده.یعنی همون فرمول اصلیه فقط ساده سازی شده .اگه بخوای تو نهایی ازش استفاده کنی باید بنویسی چطوری بهش رسیدی.استنباط کنی

سلام ببخشید بردار همیشه از چپ به راست هست یا بستگی به سوال داره ؟ و این که اگه از چپ به راست بودش و بردار ما جهتش از راست به چپ شدش باید پشت علامت بردار منفی بزاریم ؟

بردار از مثبت به منفیه

تدریس مال چه سالی هست ؟

از پشتیبانی سوال کنید

ببخشید ما چجوری باید جهت بردارمون رو نشون بدیم بجز روی شکل؟

این تست رو لطفا توضیح میدین؟

آموزش ویدیویی برایند نیروها فیزیک فیزیک یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز