امیرحسین ادبی
1 ماه پیش
اگه ما فرومون را بگیریم از یاخته ترشح می شه و بر روی یک یاخته دیگه موثره پس د غلط چون فرومون از بدن خارج می شه
یگانه احمدی
4 ماه پیش
سلام گزینه ۲ پیک شیمیایی خون میتونه کوتاه برد باشه مثل اینترفرون ۱ و هیستامین
آرمیتا اسماعیل پور
4 ماه پیش
اینجا حتی اگه یه جور میگفت که درست بشه مثلا می گفت می تواند به گیرنده سطح غشا متصل شود باز به خاطر اون لاکتیک اسیده اشتباه میشد نه ؟
ستایش قربانی
5 ماه پیش
ببخشید اونجا که استاد میگه یاخته ترشح کننده هرمون یاخته درون ریز هست یعنی یاخته های غده های برون ریز هم جزو یاخته های درون ریز؟ و اینکه غدد های برون ریز با اینکه هرمون ترشح میکنن جزو دستگاه دستگاه درون ریز نیستن درسته ؟
فاطمه زهرا کیوان
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر جایگاه اپی فیز دقیقا کجاست و فرقش با هیپوفیز چیه اپی فیز همون که پشت برجسته گی چهارگانه بوداز فصل اول ؟این دوتارو خیلی قاتی میکنم میشه یه توضیح کلی بدید
فاطمه جایروند
6 ماه پیش
سلام اینجا تو صورت سوال گفته شده (هر نوع ماده شیمیایی) و گزینه ب گفته که قطعا توسط یاخته های بافت ماهیچه ای تولید نمیشود خب این یعنی قطعا هر نوع ماده شیمیایی(ناقل و هورمون و لاکتیک اسید) توسط یاخته ماهیچه ای تولید نشده خب این جمله درسته که نباید جز نادرست ها شمرده میشد
رسا رضوانی
5 ماه پیش
عبارتو كامل جايگذاري كن تو جمله ميفهمي
امیر ترک
6 ماه پیش
سلام وقت بخیر میتونیم بگیم که غده هیپوتالاموس بالاتر از اپی فیز چون من از دبیر پرسیدم گفتند بر اساس شکل اپی فیز بالاتر
نگین علیزاده
6 ماه پیش
چجوری شد ماده شیمیایی پیک و لاکتیک اسید چون استاد گفتن هر ماده شیمیایی پیک نیست بعد چجوری پیک گرفتیمش؟؟؟؟
حکیمه فلاح زاده
8 ماه پیش
میتوان گفت هرغده ی درون ریزی پیک شمیایی دوربرد تولید میکند؟
سید محمد متین رشادی
8 ماه پیش
بله
ساجده دهقانی
10 ماه پیش
سلام چرا انقدر پیچیدش کنیم مگه همه یاخته های زنده تنفس یاخته ای ندارن پس کربن دی اکسید تولید می کنند که نوعی ماده شیمیایی محسوب میشه درسته؟
علی فرهاد زاده
10 ماه پیش
به نام خدا سلام انشالله هر یاخته درون ریز هورمون ساز است؟
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
سلام وقت بخیر:) به امید خدا😉 با توجه ب گفته استاد هر یاخته درون ریز در بدن در ساختمان غده نیست و هورمون باید از غده ترشح بشه دیگه پس فکر کنم نمیتونیم هر یاخته درون ریزی رو هورمون ساز در نظر بگیریم ممکنه چیز دیگه هم باشه حالا مطمئن نیستم اگر اساتید هم کمکی بکنن ممنون میشم😊
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
@تارا اجاقلو البته کلیه رو میشه مثال زد ک سلول درون ریز داره ولی اون سلول ها هورمون ترشح نمیکنن
مبینا موروزی
3 هفته پیش
@تارا اجاقلو کلیه که غده نیست اصلا
تارا اجاقلو
2 هفته پیش
@مبینا موروزی اشتباه تایپی بوده غده فوق کلیه
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام وقت به خیر هورمون های لیپیدی که از بین فسفو لیپید عبور میکنند نیاز به اگزوسیتوز ندارند ولی استاد اشاره کردند همه هورمون ها یا اگزوسیتوز خارج میشوند ممکن هست راهنمایی کنید ممنون
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام یکی از تست های کنکور ۹۹ بوده شما کلن خروج هورمون از سلول رو بصورت اگزوسیتوز در نظر بگیرید
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
این موضوع رو یکی از تست های کنکور ۹۹ مطرح کرده بود
آموزش ویدیویی غده های بدن و دستگاه درون ریز زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
محمد مهدی خدوک
4 ماه پیش
سلام یاخته های غده های برون ریز جز یاخته های درون ریز به هیچ وجه نیست و اینکه یاختههای اصلی ترشحکننده هورمونها، یاختههای غدد درونریز هستند که مستقیماً به خون ترشح میکنند. یاختههای غدد برونریز موادی مانند آنزیم، عرق یا مخاط را از طریق مجرا ترشح میکنند و معمولاً هورمون به معنای تعریف اصلی ترشح نمیکنند (مگر در غدد مختلط مانند پانکراس).