امیتیس حسینی
2 ماه پیش
و اگر اون منفی رو برای اصطحکاک در نظر بگیریم چرا تو بالا رفتن نمیگیم حهت جابجایی خلاف نیروی وزن هست پس - برای اصطحکاک و - برای جهت جابجایی .پس جواب میشه مثبت .یعنی چرا منفی بودن اصطحکاک برای هردو جهت لحاظ نشده؟(این ادامه سوالم هست اولش رو توی وویس گفتم)
محمدحسین حصاری
7 ماه پیش
سلام 2 تا سوال داشتم 1 مگه جابجایی صفر نیست پس کار هم باید صفر 2 جسم وقتی رفته بالا کارش شده 5- و خب وقتی میاد پایین چون ارتفاع کم میشه پس کار مثبت هست و میشه 5+ پس کار دوباره صفر میشود. پس کار باید بشه صفر درست نیست ؟!
آیدین صادقی
4 ماه پیش
@علی Rzaii جا به جایی صفر هست مسافته که صفر نیست و مدنظر سواله چون داره بالا و پایین میره جا به جاییش صفره
پوریا خیره کش
6 ماه پیش
نه ببین جسم تو حالت برگشت هم نیرو اصطکاک برعکس بهش وارد میشه پس منفی اش میکنه
.. .
11 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-14349?comment_id=704049#comment-704049 سلام خب من حساب کردم ولی درست درنمیاد در مورد سرعت هم حین پایین اومدن سرعت اولیه میشه صفر سرعت ثانویه رو از کجا فهمیدن پنج میشه؟ چرا لزوما همون سرعتی که شروع به حرکت کرده جسم تو بالا رفتن، تو پایین رفتن میشه سرعت ثانویه؟
(1)
.. .
11 ماه پیش
اینجام درسته هیچی تغییر نکرده ولی کارنیروی وزن مثبته سرعت هام جاشون عوض شدن کار اصطکاک میشه ۵ و جمعش مگه نمیشه صفر
(1)
.. .
11 ماه پیش
سلام ببخشید سرعتش اینجا همون ۵میشه چرا؟!
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام توضیح دادم 🌷
z z
1 سال پیش
سلام ببخشیدمگه استاد نگفتن که وقتی کار نیروی وزن رو روی سطح شیب دار حساب می کنیم باید mgh sin با همین فرمول حساب می کردیم پس چرا استاد تو این سوال کار نیروی وزن رو استاد ضرب در سینوس 30 درجه نکردند
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ببین وقتی خود ارتفاع رو داری نیاز نیست از سینوس کسینوس استفاده کنی زمانی که طول سطح شیب دار رو میدن و شما ارتفاع رو نداری میای از زاویه ها استفاده میکنی تا ارتفاع رو بدست بیاری
مائده حسنی
1 سال پیش
چرا جواب صفر نمیشه؟ چون مرحله دوم ۲۵ منهای ۲۰ میشه ۵ اینارو جمع کنیم منفی ۵ و مثبت ۵ میشه صفر چرا منفی ۱۰؟
علیرضا یمینی نیا
1 سال پیش
اون منفی ۲۵ هست که منهای ۲۰ میشه و جواب میشه منفی ۵ همین رو تو حالت برگشت میزاریم و میشه منفی ۱۰
تینا ولی زاده
1 سال پیش
موقع برگشتن mgh اصولا باید مثبت باشه چون جهتش با d یکیه اگه هم بگیم اططکاک رو اینجا منفی در نظر گرفتیم پس اینم میشه 5- پس چرا اون علامت منفی رو برای اصطکاک توی مرحله اول نذاشتیم؟؟ینی همون موقع بالارفتن
فاطمه شفیعی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر در این قسمت هنگام پایین اومدن مگه عکس بالا رفتن نیست چرا علامتش مثبت نمیشه که جواب بشه مثبت 5 ودر نهایت جواب صفر بشه چون همون مسافتی را که رفته خلافش برگشته پس چرا منفی10 گرفتیم
(1)
فاطمه نعمت الهی
1 سال پیش
سلام مگه نباید بشه صفر: چون وقتی جسم از بالا داره میاد پایین mgh مثبت میشه و وقتی میاد بالا mghمنفی میشه؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
متوجه نشدم دقیقا چی شد صفر؟
سید محمد مهدی حسینی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی سلام کار اصطکاک در تست ۵
نرگس مهدوی
1 سال پیش
@سید محمد مهدی حسینی منفی ۵ تا موقع بالارفتن داشت منفی ۵ تا هم موقع پایین اومدن جمعا با هم میشه منفی ۱۰ تا کار نیروی اصطکاک
مرضیه هوشمند
1 سال پیش
درست 5 میشود در جهت پایین اما چون جابجایی ب سمت پایین اصطکاک ب سمت بالاس پس 5- باید در نظر گرفت ا صطکاک همیشه منفی است
عباس حمامی
1 سال پیش
سلام از کجا بفهمیم ارتفاع رو توی چه سطحی باید حساب کنیم
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
علی Rzaii
4 ماه پیش
۱ جابهجایی صفر نیست ۲ هست ۲ نیروی اصطکاک همیشه خلاف ظاهر میشود بالا رفته نیروی اصطکاک -۵ شده پایین باد چون نیروی اصطکاک خلاف ظاهر میشود همیشه بازم -۵ میشه باهم میشه -۱۰ 👌