یادبگیریم3:سازش گیرنده ها و انواع حواس در بدن

4.9/5
(764 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

گیرنده های حسی

سوالات دیگران

نشتی پمپپ گیرنده اند چرا اوردش اینجا اصلا

z z | آکادمی امروز

z z

5 ماه پیش

سلام داخل گیرنده اند ودر پتانسیل الکتریکی اینا... نقش داره وچون در تست ها از این ها هم سوال میاد

z z | آکادمی امروز

z z

5 ماه پیش

@z z واینکه عدم فعالیت برای نشتی و پمپ نیست چون اینا همواره فعال هستد اگر بگه مثلا عدم فعالیت پمپ سدیم وپتاسیم در گیرنده ...... مثلا چنین سوالات

حواس پیکری پیام رو مستقیما وارد نخاع یا مغز میکنند؟

z z | آکادمی امروز

z z

5 ماه پیش

سلام خود گیرنده نه اون نورونی که نوک ان دندریت است یا همان گیرنده ای شده اون می بره نه خود این گیرنده

سلام مگه پمپ سدیم پتاسیم در حین پتانسیل عمل فعالیتش زیاد نمیشه پس اگه پتانسیل عمل نداشته باشیم پس فعالیت پمپ کاهش پیدا میکنه اینطور نیست ؟!

(3)

سلام همه ی گیرنده های پیکری میلین دار هستند

Shayan Por | آکادمی امروز

Shayan Por

4 ماه پیش

یکم سوتی دادی ببین گیرنده ی پیکری فقط انتهای دندریته توی شکل ها نگاه کنی انشعابات انتهای دندریت میلین ندارن یا میتونن داشته باشن

اشتباه نکنم بعضی افراد سرطانی یا دیابتی درد رو حس نمیکنند ، درسته ؟ اگه اره چطور ؟ یعنی گیرنده های دردشون از بین رفته یا چی ؟

نه، مشکل دار شدن

چرا واسه اندام حسی(گوش) گفتن حس تعادل هم هست؟

گفتار بعد می‌خونید گوش گیرنده های تعادل داره

(1)

چون توی گوش ی ماده ژلاتینی طوری هس که با تکان خوردن اون یه سری اتفاقایی میوفته که ما می تونیم تعادلمون رو حس کنیم، مثلا سرگیجه، وقتی اتفاق میوفته ک گوش مشکلی داشته باشد.

علی بهاری | آکادمی امروز

علی بهاری

8 ماه پیش

سلام وقت بخیر . تو حل درست غلط ها گزینه دو درسته چون گفته میتواند و اگه ما حواس پیکری رو بگیریم بله میتواند درست باشد . ( تاکید رو میتواند ) ؟؟؟ درست میگم ؟

اینجایی ک استاد میگن کاهش تحریک یا عدم تحریک یعنی اصلا افزایش تحریک گیرنده رونداریم//

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

8 ماه پیش

ببخشید الان این گیرنده از کجا میفهمه دیگه نباید پیام بده؟

سلام لطفا این سوالم رو اگه کسی میدونه جواب بده در همینحایی ک استاد داره توضیح میده میگه هر گیرنده ای جز اینا نیست...... خب بعد گفتیم گیرنده ها ک یا سلول عصبی متمایز یافته هست و یا هم بخشی از نورون حسی و یا هم سلول پوششی... اینایی ک گفتیم درمود اون گیرنده هایی ک مثلا استاد گفت. افزایش co2 هم همینطوره. یا متمایزه و یا بخشی و یا هم پوششی خارج از اینا نیست؟

ثنا تکریم | آکادمی امروز

ثنا تکریم

9 ماه پیش

گیرنده هایی حساس به افزایش کربن دی اکسید خون ، کاهش اکسیژن خون و افزایش +H خون در کتاب برای ما طبقه بندی نشدن . اما اگه طراح سوال سوالی در مورد اونا طرح کنه ما این گیرنده هارو جزو حواس پیکری در نظر می گیریم یعنی اون گیرنده هایی که بخشی از یک نورون هستن ...

(1)

M ✨ | آکادمی امروز

M ✨

9 ماه پیش

عینک زدینننننننننننننننن🫠✨ذوقی شدم😂واووووووووو

(3)

🌷🌷🌷

(1)

مورد دومی خب مگه نگفته می تواند؟یعنی نگفته قطعا همواره اتفاق بیافته پس چرا اشتباهش می گیریم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

10 ماه پیش

این گزینه ۴ چه مشکلی داره ؟ چرا این گزینه درست نیس؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

سلام شکلش رو تو عکس بنداز کامل شاید یه تغییری دادن نسبت به شکل کتاب

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

10 ماه پیش

ماهیچه صاف متصل ب پیاز مو‌وارد اپیدرم نمیشود اینو میشه با شکل بهم نشون بدید؟ نمیفهمم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

زینب ترابی | آکادمی امروز

زینب ترابی

10 ماه پیش

سلام. وقتی پیام حسی توسط نورون های حسی به مغز میرسه ، اونجا چطوری به مغز انتقال پیدا میکنه؟ و به چه سلول های از مغز فرستاده میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷