یادبگیریم2:ساختار کره چشم(لایه های کره)قسمت یک
معصومه زمانی
4 ماه پیش
صلبیه در قسمت عقب چشم بیوسته هست؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
در نقطه کور پیوسته نیست
زهرا نصراللهی
3 ماه پیش
سلام و احترام توی این تصویر که عصب قطع شده اون ادامه سفید رنگ کنار عصب رو که میبینید ماهیچه است نه صلبیه
سبا عرب نیا
3 ماه پیش
نه پیوسته نیست به دلیل وجود عصب بینایی
ستایش قربانی
5 ماه پیش
معلم ما به ما گفته که صلبیه رگ خونی نداره و اون رگ هایی که ما در سفیدی چشم میبینیم برای ملتحمه است ولی الان استاد گفت که صلبیه رگ خونی داره
زهرا نصراللهی
3 ماه پیش
سلام و احترام اون قرنیه است که رگ خونی نداره، وگرنه صلبیه رگ خونی حتما داره
مهدیس خسروی فرد
7 ماه پیش
سلام استاد گفتن که شبکیه در پشت چشم پیوسته است ولی تو شکل کتاب عصب بینایی داره رد میشه پس چجوری میتونه پیوسته باشه
محمود طاهری
7 ماه پیش
سلام ؛ ببخشید ، من نفهمیدم که چه جوری میشه که خارجی ترین لایه چشم در جلوی چشم پیوسته است ، ولی صلبیه نه در پشت و نه حتی در جلو چشم پیوسته نیست ❗
طیبه محمودی
7 ماه پیش
سلام بخاطر اینکه قسمت پشتی عصب بینایی صلبیه رو قطع میکنه و قسمت جلویی هم لایه جدیدی به نام قرینه به وجود میاد
آرمیتا اسماعیل پور
7 ماه پیش
اگه بخوایم در کل در نظر بگیریم اولین لایه که توش شکست اتفاق میفته اشکه نه ؟ چجوری سوال بپرسه جواب میشه اشک ؟
مریم ایمانی
7 ماه پیش
سلام گفتید که اولین شکست نور در قرنیه اتفاق می افتد چون روی قرنیه ما اشک رو داریم پس می تونیم بگیم اولین شکست نور در اشک است ؟
زهرا نصراللهی
3 ماه پیش
سلام و احترام بله اولین شکست نور از طریق اشکه و بعد از اون میشه قرنیه، اما اگه توی تستی بگه هر انسانی غلطه چون ممکنه اون فرد چشمش خشک باشه و در این حالت اولین شکست نور در قرنیه است
نیلوفر شعبانخانی
7 ماه پیش
یه سوال الان مشیمیه یعنی به سمت عدسی پیش رفته و اسمش شده جسم مژگانی؟ اصلا مشیمیه دقیقا از کجا تا کجاست؟
نیلوفر شعبانخانی
7 ماه پیش
میشه گفت صلبیه خارجی ترین لایه در لایه خارجی چشم است؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
نه نمیشه کلن داریم میگیم لایه خارجی دیگه خود این لایه خارجی، دوباره خارجی تر نداره خود این لایه خارجی از دو بخش صلبیه و قرنیه تشکیل شده
(1)
هانیه افشاری
7 ماه پیش
درود در شکل کتاب سال 1404 صلبیه عصب بینایی را هم در برگرفته اما استاد گفتن در قسمت عصب بینایی صلبیه قطع میشود و مشاهده نمیشود ؟؟؟؟
نیلوفر شعبانخانی
7 ماه پیش
منظورش اینه که پیوسته نیست
(1)
زهرا نصراللهی
3 ماه پیش
توی این تصویر که عصب قطع شده اون ادامه سفید رنگ کنار عصب رو که میبینید ماهیچه است نه صلبیه
فاطمه شکوهی
8 ماه پیش
سلام میگم ببخشید اینجایی که خط کشیدم دقیقا اسمش میشه چی؟ اگه جزء جسم مژگانی هست که طبق شکل و عمل تطابق میشه گفت گاهی با عدسی تماس داره ولی استاد گفتن تماس مستقیم جسم مژگانی با عدسی نداره و ازطریق تار های آویزی فقط تماس داره . میشه بگید این کدوم جزء از چشمه؟ و اینکه عنبیه با عدسی تماس داره؟
زهرا نصراللهی
3 ماه پیش
سلام و احترام اینی که علامت زدید جسم مژگانیه و اصلا تماس مستقیم با عدسی نداره، بلکه غیر مستقیم از طریق تارهای آویزی اتصال داره عنیه هم با عدسی از طریق دو دسته ماهیچه(شعاعی و حلقوی) اتصال داره
فرشته پرتوی
1 سال پیش
سلام طبق سخن استاد محیط های همگرا کننده قرنیه و عنبیه هستند ولی این با درسنامه خیلی سبز متناقضه راستش خودم هم حرف استاد رو قبول دارم ولی اگه میتونید راهنمایی کنید
فرشته پرتوی
1 سال پیش
البته منظورم فقط همگرا کننده است نه شکست نور
فرشته پرتوی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی حواسم نبود عدسی ولی استاد همگرا کننده و شکست نور رو جدا در نظر گرفتن
MA Pgh
1 سال پیش
اولین شکست نور مگر با اشک نیست؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
بله اما به این موضوع هم توجه کن که اشک از ساختا های زنده چشم نیست و یک مایعی روی چشم هست
(1)
MA Pgh
1 سال پیش
@نرگس مهدوی متوجه شدم ممنونم
فاطمه شرعی زاده
1 سال پیش
نزدیک دو ساله من فکر میکردم این نمای کناریه-_- استاد واقعا دمت گرم از خواب اصحاب کهف بیرونمون میاری
(2)
علی بهاری
8 ماه پیش
یعنی زیرش نوشته نخوندی -_-
فاطمه شرعی زاده
7 ماه پیش
@علی بهاری توجی نکردم یه نوشته ریز بود خخخ
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ببین از نظر من هم شبکیه دز پشت چشم پیوسته نیست چون هم رگ خونی از وسط اون عبور میکنه هم اینکه ادامه اون عصب بینایی رو میسازه
(1)
معصومه زمانی
4 ماه پیش
تازه عصب بینایی هم قطعش نمیکنه