یادبگیریم1:مفهوم خازن

4.8/5
(419 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

خازن

تست خازن
تست خازن

`01:10

1 تمرین

تست انرژی ذخیره شده در خازن
تست انرژی ذخیره شده در خازن

`01:04

1 تمرین

سوالات دیگران

فرمول انرژی خازن توضیح...

سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. در صورت تمایل خرید لطفا شماره تماستون یا آیدیتون رو بزاریئ باهاتون ارتباط بگیرم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن

یه سوال آیا تا زمانی که خازنی رو که شارژ کردیم به مصرف کننده مثلا لامپ وصل نکردیم هنوز شارژش میمونه یا خود به خود به مرور زمان تخلیه میشع؟؟

بله، در صورت عدم وجود دی الکتریک بین صفحات، ممکنه به مرور و با یونیزه شدن هوای بین صفحات خازن، تخلیه صورت بگیره

Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

5 ماه پیش

الان یه سوال اگه خازن گوشی بهش یه ولت سنج وصل کنیم ۲۲۰ولت رو نشون میده درست میگم طبق تعریف استاد

نه خازن به برق مستقیم وصل نشده برق 220 به باتری باتری به خازن

(1)

ايا جواب سوال اول ٢ و سوال دوم ١ ميشه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

بله درسته

(1)

آخه اگه شب شارژش نکنیم دگه درس نمیخونیم صبح چرا چون گوشی خاموشه😂😂😂😂

حق😂

علی رادمهر | آکادمی امروز

علی رادمهر

6 ماه پیش

سلام خسته نباشید ببخشید تفاوت فرمول دومی و اولی چیه چه زمانی کدوم به کار میره از کجا بفهمیم کدومو استفاده کنیم؟

من متوجه نشدم چرا ظرفیت خازن ثابت میشه تو شرایط عادی چون QباV برابره و اگر نصف بشن بار هم نصف میشه؟

هر خازنی یه ظرفیتی دارن؟درسته ؟ یکی بیشتر یکی کمتر مثلا

اره

سوال 1 . گزینه 2 سوال 2 . گزینه 1

(1)

سلام استاد زمانیکه میگیم با افزایش فاصله بین صفحات ظرفیت کاهش میابد بستگی به شارز خازن داره یا ن و در نبود شارز اتفاقی میافتد

این چراا میشه غلط اگر خازن را به یک باتری ببندیم شارش بار تا هنگامی ادامه می یابد که بار خازن برابر با با باتری شود

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

دقیقه ۱۹:۰۳ ، این اختلاف پتانسیل چجوری ایجاد میشه ؟ چی باعث میشه اولین الکترون از باتری به صفحه خازن حرکت کنه و بعد منفی این صفحه منفی اون صفحه رو دفع کنه و بره تو باتری و دوباره بره تو صفحه خازن تا وقتی که یک طرف مثبت شه یک طرف منفی ؟ اصلا انتقال الکترونه رو درست گفتم ؟

بعدو اینجا باتوجه به اعداد باتری مگه اختلاف پتانسیل سر مثبت و منفی نباید ۳ ولت بشه ؟

پاسخ چی یاد گرفتی سوال1: 2مورد بستگی ندارد. سوال1:2مورد درست است.

(1)

درسته