یادبگیریم1:قانون لنز

4.9/5
(156 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

قانون لنز

 قانون لنز
قانون لنز

`01:16

1 تمرین

سوالات دیگران

جواب چی یاد گرفتیم میشه ساعتگرد؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام مثال اخر که استاد توضیح دادن متوجه نشدم جریان القایی روی سیملوله بلخره به سمت راست باید بگیم یا به سمت پایین؟؟

اینک میدان القایی رو ب بالا شد را فهمیدم ولی جریان رو نه....

سلام وقت بخیر میدان القایی که فهمیدید رو به بالا شده حالا اگه از قاعده دست راست استفاده کنید جریان باید پاد ساعتگرد باشه(تا قانون لنز برقرار باشه و از کاهش شار جلوگیری کنه) در حلقه که اگه ادامش بدید تو قسمت انتهایی سیم انگار جریان رو به بالا شده توقسمت سمت راست شکل منظورمه

جهت میدان اصلی همیشه جهت میدان داخل اهن ربا هست؟

سلام وقت بخیر در سوالات قانون لنز بله حالا تو مباحث دیگه بستگی داره سوال چی خواسته باشه

Mohaddeseh ✨ | آکادمی امروز

Mohaddeseh ✨

1 سال پیش

عالییی استاد

/////چراا

(1)

سلام ببخشید استاد چرا میدان مغناطیسی داخل سیم لوله درس ندادن مگه جزو فیزیک فصل 3یازدهم نیست فرمول مو صفر ان ای ال

نه تدریس کردن تو یادبگیریم های قبلیه حتی رمزشم گفتن موسی و رود نیل

سحر سلیمی | آکادمی امروز

سحر سلیمی

1 سال پیش

سلام من جواب چی یادگرفتی رونفهمیدم چطور ساعتگردمیشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

Amin M | آکادمی امروز

Amin M

2 سال پیش

دقیقه 4:56 چرا جریانو رو به بالا میارم؟

شرلوک هلمز | آکادمی امروز

شرلوک هلمز

2 سال پیش

اگه شما هم شب امتحان نیگاه میکنین، سلام😂🤜

(12)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

😂✋

me too

(1)

نرگس رنجبر | آکادمی امروز

نرگس رنجبر

1 سال پیش

:)

سلام 🤣

A M | آکادمی امروز

A M

2 سال پیش

مگ استاد نگفتن اگ افزایشی باشه میدان اصلی و القایی خلاف جهت هم میشن پس چرا اینجا برعکس شد مقاومت رئوستا افزایش داشت ولی میدان القایی و اصلی جفتشون هم جهت شدن؟؟؟

با افزایش مقاومت جریان کاهش پیدا می کنه ، در نتیجه شار هم کم میشه و طبق قانون لنز برای افزایش شار ، باید میدان ها هم جهت باشند.

(1)

فکر کنم استاد اشتباه کردن

(1)

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 سال پیش

با افزیش مقاوت جریان کاهش پیدا میکنه و درنتیجه میدان اصلی کم میشه و چون قانون لنز میگه که برخلاف چیزی که هست باید عمل کنیم یعنی چون جریان کاهش یافته ممان هم کاهش یافته باید میدان ها افزایش پیدا کنن

Anika .l | آکادمی امروز

Anika .l

2 سال پیش

رئوستا چه نقشی داره؟

کم و زیاد کردن مقاومت خارجی مدار

(2)

پاسخ به صورت صوتی هستش👇🏿

(1)

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 سال پیش

با افزیش جریان میدان افزیش پیدا میکنه و بعد میدان القایی باید کاهش پیدا کنه پس رئوستا نقشش کم و زیاد کردن جریانع

مگه نمیگیم وقتی حلقه داریم درون سو و برون سو نداریم پس چرا توی این مثال این حرف استاد نقض شد ؟

کی گفته وقتی حلقه داریم،درونسو برونسو نداریم؟ منظورتون رو متوجه نشدم

پاسخ به صورت صوتی هست👇🏿

یعنی چی میدان مغناطیسی اندازش کم بشه ؟ آخه توی جزوه نوشته نشده

ببین میدان مغناطیسی یه کمیت جهت داره دیگه و مثل همه کمیت های دیگه،میتونه کم و زیاد بشه مثلا یک تسلا،دو تسلا و ....

واضحه؟

تریاکی مریاکی چیزی بوده این لنز؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

👀😂