یادبگیریم1:ارتباط شیمیایی و پیک های شیمایی

4.9/5
(518 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ارتباط شیمیایی

 مقدمات دستگاه درون ریز
مقدمات دستگاه درون ریز

`00:48

1 تمرین

 غده های بدن و دستگاه درون ریز
غده های بدن و دستگاه درون ریز

`00:44

1 تمرین

سوالات دیگران

1غ 2غ 3غ 4 ص

ZARA HE | آکادمی امروز

ZARA HE

2 ماه پیش

اگه توی جمله دومی به جای مسافت ، فاصله می‌گفتیم، اون موقع چی میشد ، میشد غلط ؟

گزینه د طبق توضیحات هورمون تستوسترون بر فعالیت هورمونهای دیگه تاثیر داره ولی نمیتونه میزان ترشح شون رو تنظیم کنه پس چرا گزینه درسته؟

سلام وقتتون بخیر گزینه ۴ نباید قید همه بیاره ؟ طبق توضیحات تشریحی

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

سلام یگانه جان نکتش اینجاست که انواع مختلفی از یاخته وجود داره در معده و دوازدهه که فقط برخی از اونجا درون ریز هستند مثل یاخته های اصلی، یاخته های کناری و...

سلام استاد بخش ارتباط شیمیایی و پیک های شیمیایی رو نگفت

سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم میخواستم ببینم این جمله چرا درسته (هر پیک شیمیایی تولید شده در کلیه که وارد جریان خون نشود قطعا ناقل عصبیه)

شک دارم ولی احتمالا پیک شیمیایی کوتاهبردی جز ناقل عصبی تو کلیه تولید نمیشه.

@ارمین دوام کار اینترفرون نوع 1 چی؟ اونم که پیک کوتاه برده

@دینا میرزایی اگر سلول مویرگ کلیه ویروسی بشه میتونه به خون ترشح کنه. فکر نمیکنم همچین تستی بیاد چون توضیحی تو کتاب داده نشده.

الان این گیرنده پیک شیمیایی که ازنوع پروتینی هست میتونه انواع مولکول پیک رو دریافت کنه یا چون فقظ از جنس پروتین هست فقط مولکول پروتینی رو دریافت میکنه//

ربطی به جنسش نداره، گیرنده های همه از جنس پروتیین هستن اما پیک میتونه هر جنسی داشته باشه.

Vinu .r | آکادمی امروز

Vinu .r

6 ماه پیش

سلام من یه سوالی برام پیش اومده که یکم شبهه ایجاد کرده مازع برون سلولی و مایع درون سلولی کدوم محیط از بدن رو شامل میشن؟ محیط داخلی بدن ما محیطی هست که با بیرون در تماس هست چون توی فصل گوارش گفتیم و ون بافت خود بدن میشه در اصل محیط داخلی پس مایع برون سلولی محیط داخلی رو شامل میشه و مایع درون سلولی اون محیط توی بافت هارو شامل میشه درسته؟

هورمون مترشحه از نورون می‌تونه مثل ناقل تجزیه بشه یا نه؟!

ممکنه

جزوات استاد رو از کجا میتونیم سفارش بدیم

ی پیجی هست تو اینیستا اسمش (کتابچی) من از اونجا سفارش دادم راضی بودم تمیز و سریع هم به دستم رسید پیشنهادش میکنم

کورش عشقی | آکادمی امروز

کورش عشقی

6 ماه پیش

سلام استاد گفتن که همه هورمون ها پیک دوربرد هستند. خب الان هورمون دوپامین کوتاه برد حساب میشه پس این جمله غلط حساب میشه ؟ متوجه نشدم این تیکه رو

سلام دوپامین هورمون نیست نوعی ناقل عصبیه و ناقل عصبی هم نوعی پیک کوتاه برده

متین عطایی | آکادمی امروز

متین عطایی

6 ماه پیش

سلام جزوه رو نمیشه دانلود کرد؟

سلام بله امکانش هست

متین عطایی | آکادمی امروز

متین عطایی

6 ماه پیش

@آیـلـار بَــیــا چطوری میشه

@متین عطایی قسمت کلاس بالای صفحه نوشته شده جزوه با آبی رنگ وارد شید از اونجا دانلود کنید

متین عطایی | آکادمی امروز

متین عطایی

6 ماه پیش

@آیـلـار بَــیــا ی درس بازه بقیه قفله

ببخشید الان گیرنده های پیک پروتئینی، هم برای هورمون ها تعریف می‌شوند وهم برای ناقل های عصبی ؟!!

متوجه منظور سوالت نشدم دوباره بپرس 🌷 ریپلای نباشه 🌷

بله

هر گیرنده عملکرد اختصاصی دارد

(1)

چرا حداقل دوبار ؟ چرا فقط دو بار نه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

10 ماه پیش

ممنون میشم راهنمایی کنید🍀

(1)

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

6 ماه پیش

ببین گیرنده های ناقلین عصبی از نوع کانال سراسری هستند و ما میدونیم که کانال سراسری عرض غشا را طی میکند تا به سیتو پلاسم برسد پس تمامی کانال های سراری با سیتوپلاسم و مایع بین سلولی در ارتباط اند حالا شما میگید تو فصل اول استاد چی گفتن شاید شما اشتباه متوجه شده باشید

(2)

@Amir . اهان ممنون از پاسختون🙏🏼 احتمالا من اشتباه متوجه شدم😅

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

6 ماه پیش

@تارا اجاقلو خواهش خوبه که متوجه شدی🍃

(1)