یادبگیریم2: تولیدمثل رویشی (غیرجنسی) با اندام های رویشی تخصص یافته

4.9/5
(369 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تولیدمثل غیرجنسی

انواع گیاهان و تولیدمثل آنها، تولیدمثل رویشی (غیرجنسی) با اندام های رویشی تخصص یافته
انواع گیاهان و تولیدمثل آنها، تولیدمثل رویشی (غیرجنسی) با اندام های رویشی تخصص یافته

`01:03

1 تمرین

 تولیدمثل رویشی (غیرجنسی) بدون اندام های تخصص یافته و به کمک انسان + تست ها
تولیدمثل رویشی (غیرجنسی) بدون اندام های تخصص یافته و به کمک انسان + تست ها

`00:54

1 تمرین

سوالات دیگران
فاطمه مهدیه | آکادمی امروز

فاطمه مهدیه

4 هفته پیش

سلام وقتتون بخیر ببخشید مگه پیاز خوراکی تک لپه نیست؟ خود استاد داخل جزوه گفتن تک لپه، چرا داخل تمرین ها داخل پاسخنامه نوشته شده دولپه است؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

در پیوند زدن باید از دو گونه نزدیک بهم استفاده کرد؟ این درسته؟

ببخشید استاد باسیتوکینز یعنی جی

Taha Vanabadi | آکادمی امروز

Taha Vanabadi

1 ماه پیش

باسیتوکینز غلطه در واقع منظور شما فرایند سیتوکینز هست فرایند سیتوکینز یعنی تقسیم سیتوپلاسم یاخته که مرحله نهایی تقسیم یک یاخته هست که میتونه برابر یا نابرابر باشه اگر به فصل ۷ یازدهم تسلط داری و بخام مثال بزنم هر اسپرم حاصل تمایز اسپرماتید سیتوکینز برابر داشته که اندازه ی هر یک از اسپرم ها به طور کل یکسان بوده.اما در رابطه با تخمک یا همان اووسیت ثانویه و اولین جسم قطبی اگر نگاه کنی اووسیت ثانویه بزرگتر از اولین جسم قطبیه.دقیقا دلیلش بخاطر سیتوکینز نابرابر این دوتا یاخته بوده فکر میکنم کامل متوجه شده باشی

یعنی همون سیتوکینز یا تقسیم سیتوپلاسم

(1)

سیتوکینز یعنی تقسیم سیتوپلاسم باسیتوکینز نداریم ....

استاد یه جا که تست زدم نوشته بودکه هر گیاه بدون گل الزاما بدون دانه است و این متن اشتباه میشد گیاه بدون دانه که فقط خزه ها وسرخس ها هستند گل هم ندارند از نظر من متن درست بود میشه توضیح بدین

بازدانه ها مثل کاج و سرو هم جزو دانه تغرها هستند اما گل ندارن

ببخشید استادمنظور شما از اینکه زمین ساقه در صورت وجود دریک گیاه فقط یک عدد است متوجه نشدم

Taha Vanabadi | آکادمی امروز

Taha Vanabadi

1 ماه پیش

ینی اگر بگه زمین ساقه های گیاه زنبق غلطه چون گیاه زنبق فقط یک ساقه تخصص یافته دارد و چندتا نیست ک بخوایم جمع ببندیم اینجا ام که گفتی در صورت وجود در یک گیاه ینی اگر یک گیاه دارای زمین ساقه باشد و بعد حالا ادامه ی ماجرا....

لطفاً مجدد سوالتون رو بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

عالی بوددد🌹

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

9 ماه پیش

سلام وقت خوش میتونیم ساقه رو با پایه معادل بگیریم؟

(1)

سلام خیر پایه نوعی گیاه جدیده ولی ساقه اگر ریزوم باشد فقط دارای جوانه جانبی است و اگر رونده باشد دارای گره است

Maedeh karami | آکادمی امروز

Maedeh karami

3 ماه پیش

@طاها برات زاده ممنونم

در این قسمت جوان,همون شامل یاخته های میرستمی نخستین هست؟؟؟ یا نه

سلام وقت بخیر استاد که اینجا میگن ریشه های درخت آلبالو به‌هم متصل هستند ولی جذب مواد رو از ریشه حوالی خود انجام می دهند یعنی پایه جدید یا همان گیاه جدید که از ریشه به گیاه والد متصل هست مواد را نمی تواند از ریشه والد دریافت کند یعنی ارتباط کاملا قطع می شود فقط ریشه ها بهم متصل هستن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر تو یکی از تست ها که اینم سوالش بود👇 نوعی گیاه دولپه با یکی از اندام های خود که برای تولیدمثل غیرجنسی اختصاصی نشده است، قادر به ایجاد گیاه جدید است. بعد پاینشم عکس درخت آلبالو بود و گزینه درست می شود در صورتی که استاد میگه که ریشه تخصص یافته البالو باعث ایجاد گیاه جدید می شود،اینجا منظور از اون اندام، اندام تولید مثل جنسی است ممنون میشم توضیح بدهید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سلام وقت بخیر تو یکی از تست ها که اینم سوالش بود👇 نوعی گیاه دولپه با یکی از اندام های خود که برای تولیدمثل غیرجنسی اختصاصی نشده است، قادر به ایجاد گیاه جدید است. بعد پاینشم عکس درخت آلبالو بود و گزینه درست می شود در صورتی که استاد میگه که ریشه تخصص یافته البالو باعث ایجاد گیاه جدید می شود،اینجا منظور از اون اندام، اندام تولید مثل جنسی است ممنون میشم توضیح بدهید

سلام وقت بخیر استاد که اینجا میگن ریشه های درخت آلبالو به‌هم متصل هستند ولی جذب مواد رو از ریشه حوالی خود انجام می دهند یعنی پایه جدید یا همان گیاه جدید که از ریشه به گیاه والد متصل هست مواد را نمی تواند از ریشه والد دریافت کند یعنی ارتباط کاملا قطع می شود فقط ریشه ها بهم متصل هستن

۱- غ ۲- غ ۳- غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

ببخشید رشد پسین چی هست وبعدش رشد پسین فقط شامل درختان می شه

سلام استاد گفتن زمین ساقه نوعی ساقه زیر زمینی است که به طور موازی زیر خاک رشد میکنه میدونم ک این جمله کاملا درسته اما کتاب گفته به طور افقی زیر خاک رشد میکنه حالا تو آزمونایذنهایی ک کلید واژه ای هست، افقی درسته یا موازی؟

Taha Vanabadi | آکادمی امروز

Taha Vanabadi

1 ماه پیش

سلام.کلمه ی افقی در نهایی یا ازمون ها کلید هست چون همشون طبق متن کتاب طراحی میشن منظور استاد از موازی .رشد افقی اون ساقه رو با سطح خاک اگر درنظر بگیریم بود و صحیح هست