فاطمه عجم
3 هفته پیش
بازده واکنش کلی 2تا ATP ولی از هر گلوکز طی فرآیند گلیکولیز ۲تا NADH و ۲تا پیرووات ولی مگه در نهایت 4تا ATPساخته نمیشه؟ الان طی فرآیند گلیکولیز در نهایت ۲تاATPساخته شده یا ۴تا
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
توضیح دادم
(1)
هیوا عاشوری
1 سال پیش
مگه پیرووات ترکیب قندی نیست؟ پس چرا جزع ترکیبات قندی طی گلیکوزید درنظر گرفته نشده
هیوا عاشوری
1 سال پیش
در دقیقه ۲۵:۵۳ چرا اسید دو فسفاته جز ترکیبات فسفات دار طی گلیکولیز نیست؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله اونم هست احتمالا یادشون رفته بنویسن
هیوا عاشوری
1 سال پیش
در دقیقه ۰۰:۱۰ مگه p نباید به ADP وصل شه چرا داخله جزوه نوشته اتصال p به ATP ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
حق با شماست اشتباه نوشته
محمد صالح رضایی
1 سال پیش
از کجا باید دونست که سوال الکترون میدهد یا الکترون میگیرد اینو باید از کجا تشخیص بدیم
سبحان پرهوده
1 سال پیش
یه سوال توی جزوه نوشته شده که اولین مولکول فسفات دار تولید شده فروکتوز فسفاته و ADP هست که من به نظرم ATP حین این فرایند تولیم میشه نه ADP چون از قبل بوده و در مرحله تبدیل اسید فسفاته به پیرووات فسفات میگیره و به ATP تبدیل میشه درست نمیگم
ریحانه شیخ حسینی
1 سال پیش
سلام میشه بگید چرا اسید دوفسفاته در قندکافت رو استاد جزء ترکیبات فسفات دار نگرفتن؟!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام تو چه زمانی هست؟ این ترکیب هم فسفات دار محسوب میشه
سعیده انصاری
2 سال پیش
نوشته در طی تجزیه گلوگز اگر از شکست پیوندانرژی خالص آزاد شود همان جا با اتصال p به ADP، ATP حاصل میشود ؟/؟؟؟؟؟ برعکس ننوشته گییج شدم
نرگس مهدوی
2 سال پیش
اتصال فسفات به ADP اتفاق میفته
(1)
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
سلام وقت به خیر با سپاس فراوان از استاد گرامی با این تدریس عالی و نیز تشکر از پاسخگویی و پیگیری های شما. در دقیقه 29 در مورد دنای حلقوی موجود در میتوکندری استاد تاکید دارند که "برخی" از پروتئین های موجود در میتوکندری توسط ژن های خودش ساخته میشه و بیشترش توسط ریبوزوم های سیتوپلاسمی ساخته میشه و تاکید دارند که از 100 درصد پروتئین های میتوکندری 90 درصدش توسط ژن های هسته ساخته میشه. همین ماجرا در دوره جامع با همین تاکید ولی نسبت برعکس هست. یعنی در دوره جامع تاکید بر این بود که اغلب پروتئین های مورد نیاز میتوکندری توسط خودش ساخته میشه. ممنون میشم این ابهام توضیح بفرمایید.
(3)
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی سلام و درود، سپاسگزارم البته که پاسخ شما 100% درسته ولی متاسفانه در کنکور از این قبیل بازی ها دارند. بازم ممنونم
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
@محمدرضا حسینی خواهش میکنم نگران نباشید انشالله از این بازی ها در نمیارن
(1)
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی بازم ممنونم توکل بر خدا ان شاءالله
سحر محسنی
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی تو امتحان نهایی پارسال دقیقا همینقدر ریز شدن
زینب مقدم
2 سال پیش
کدوم قسمت منظورتونه؟ همین پروتئین های میتوکندری؟
سحر محسنی
2 سال پیش
@زینب مقدم بله
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
من فارغ التحصیل رشته ریاضی هستم و اگر کمک های آقای دکتر بام رفیع نبود شاید هیچ وقت نمی تونستم از زیست چیزی بفهمم، خدا را شکر که می تونیم از دانش ایشون استفاده کنیم. اما فکر کنم استثنائا اینجا این تناقض هست.
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
دو سه روزه سرعت سایت برای من کم شده، کاش مثل قبل سرعت بالا بشه. برای شما هم مشکل سرعت بوجود اومده؟ سپاس از اطلاع رسانی تون به امید موفقیت
سحر محسنی
2 سال پیش
@محمدرضا حسینی خواهش میکنم همچنین شما من این مدت درگیر امتحان نهایی بودم نیومدم اینجا اما امروز که واسه زیست اومدم سرعتش اوکیه شاید نتتون ضعیف شده
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
@سحر محسنی سپاسگزارم سرعت کم اذیت می کنه موفق باشید
سحر محسنی
2 سال پیش
سلام دوست عزیز من در مورد این موضوع از استاد پرسیدم و ایشون گفتن که کتاب دوازدهم امسال این قیدهارو عوض کرده و این تناقض بخاطر این موضوعه
(1)
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
@سحر محسنی ممنون از شما و ممنون از استاد ان شاءالله بعد از کنکور اگر رتبه قابل قبولی داشتم حتما میرم هدمتشون عرض ادب می کنم.
سحر محسنی
2 سال پیش
@محمدرضا حسینی انشالله که موفق باشین
محمدرضا حسینی
2 سال پیش
@سحر محسنی ممنونم همچنین شما
آسیه شاکری
2 سال پیش
زمان ۲۵:۲۷
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
بله اینجا اسید دو فسفاته هم نوعی ترکیب دو فسفاته محسوب میشه حالا نمیدونم دقیقا سوال چی خواسته ازتون ولی اونا هم ترکیب دو فسفاته محسوب میشن
آسیه شاکری
2 سال پیش
سلام ببخشید ترکیبات فسفات دارمون نمیتونیم بگیم اسید دو فسفاته هم شاملش میشه چون استاد ننوشتن؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
توضیح دادم
(1)