محدثه باشتنی
1 هفته پیش
سلام الان میشه مشخص کنید برای امتحان نهایی کدوم رو برم بهتره؟بدون ساختار لوییس عدد اکسایش رو مشخص کنیم یا با ساختار لوییس؟
حسین سعادت یار
2 ماه پیش
اینجا کربن باید یکی داشته باشه چون سه تا الکترون رو اکسیژن برمیداره که
محدثه باشتنی
1 هفته پیش
سلام نه استاد درست حل کردن زور اکسیژن بیشتره نسبت به کربن پس الکترون هارو اکسیژن بر می داره ۲ الکترون هم برای کربن که ازاول از خودش بود باقی می مونه اطراف کربن باید ۴ تا باشه ولی ۲هست پس میشه مثبت۲جواب
سمیرا نوری
4 ماه پیش
عدد اکسایش H در AlH3 میشه 1- چون در ترکیب دوتایی با فلز هست. اما در پاسخنامه زده 1+
فاطمه بیک محمدی
4 ماه پیش
Mncl4 از طریق روش هفتم : شماره گروه منهای ۱۸ به دست نمیاد؟
سبحان پرهوده
4 ماه پیش
سلام.بله صدق میکنه
محدثه خراسانی
1 ماه پیش
توی بند ۷ که گفت سمت راست ترکیب اینجا Mn سمت چپ هست . فکر کنم عدد اکسایش این ترکیب از طریق بند ۳ بدست میاد یعنی عدد اکسایش فلز در یک ترکیب همواره برابر مثبت ظرفیتش است .
مبینا اشراقی
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر چرا بعد نوشتن اینارو مساوی صفر میزاره استاد؟
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
سلام روز بخیر ، همیشه مساوی صفر نمیذارن بستگی به بار داره اگر تون ترکیب بار نداشته باشه مساوی صفر میذارن اگر بارش مثلا 2- باشه مساوی اون میذارن
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
@فاطمه غفاری منظورم از بار اون عددی هست که سمت راست ترکیب و بالا نوشته میشه مثل co3 دو بار منفی که برای تعیین عدد اکسایش مساوی بار یعنی 2_ میذاریم امید وارم خوب توضیح داده باشم
محدثه احمدی
5 ماه پیش
الکترونگاتیو چی هست؟
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
در کتاب نیست اما شما در نظر بگیر که به معنای میزان تمایل یک اتم به الکترون هست یا همون میزان الکترون خواهی
دینا ابهامی
6 ماه پیش
چجوری متوجه بشم بارشون چیه
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
فاطیما نیک پور
1 ماه پیش
بار میشه عددی که بالای راست ترین اتم قرار داره
دینا ابهامی
6 ماه پیش
از این روش تو امتحان نهایی میشه استفاده کرد؟
صبا نوروزپور
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر نهایی اغلب فقط میگه ععد اکسایش رو تعیین کنید و روش نمیخواد ولی اگر روش خواست باید از ساختار لوویس کمک بگیرید
Beni 🖤
6 ماه پیش
میشه لطفا جواب بدید
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
هر سوالی که بی جواب میمونه مجدد بپرسید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
Beni 🖤
6 ماه پیش
از کجا بفهمیم کدوم اتم زورش بیشتره؟
فاطمه جاهدی
6 ماه پیش
سلام نافلزات قوی تر از فلزات هستند وهرچه به سمت راست جدول تناوبی می رویم قدرت اتم ها در گرفتن الکترون پیوندی بیشتر می شود.
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
کدوم قسمت؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
فاطمه غفاری
4 ماه پیش
F>O>N>Cl>Br>I>C>H این ترتیب بیشتر ازشون سوال میاد
فاطیما نیک پور
1 ماه پیش
بستگی له الکترونگاتیو اون اتم داره که یه تریب داشت مثلا فلوئور،اکسیژن نیتروژن و..
Beni 🖤
6 ماه پیش
با همین روش سریعی که استاد گفتن نهایی بریم نمره میگیریم؟
صبا نوروزپور
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر نهایی اغلب فقط میگه ععد اکسایش رو تعیین کنید و روش نمیخواد ولی اگر روش خواست باید از ساختار لوویس کمک بگیرید
فاطمه محمدی
6 ماه پیش
چرا داخل پاسخنامه AlH3 رو مثبت یک نوشته مگه منفی یک نمیشه؟
فاطمه محمدی
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی اها ممنون
آموزش ویدیویی عدداکسایش برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام منطقا میشه ۴+