حسین رضایی
1 ماه پیش
سلام برای این سوالم ویس گرفتین اصلا واضح و مشخص نیست ویستون حتی یکم سوالم رو دوباره میگم لطف میکنید اگر پاسخ بدین توی دقیقه ی ۲۳ تقریبا گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه
حسین رضایی
1 ماه پیش
گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه
حسین رضایی
1 ماه پیش
الان یعنی کراتین فسفات توی هر یاخته ماهیچه ای هست یا فقط اسکلتی
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
چون کتاب درسی فقط گفته ماهیچه، منطقا میشه هر سه نوع رو در نظر گرفت نه اینکه فقط بگیم ماهیچه اسکلتی ...
حسین رضایی
1 ماه پیش
سلام دوستان وقتتون بخیر یه سوال دارم اگر ممکنه پاسخ بدین ممنون میشم تجزیه اسید های چرب چطور باعث کاهش پیاچ و اسیدی شدن خون میشه ؟
ریحانه بیژنی
3 ماه پیش
ی سوال داشتم تدریس زیست با آخرین تغییرات کتاب درسی هست ؟ برای نهایی ۱۴۰۵ بعد امکان دانلود ویدیو ها هست اگر نت ملی بشه
شیوا عزیزی
4 ماه پیش
استاد فرمول تنفس یاخته ای مهمه تو امتحانات کلاس؟
رضیه زیباپسند
4 ماه پیش
سلام عزیزم.بله مهمن
رضیه زیباپسند
4 ماه پیش
عزیزم حتی nadh ,fadh هم مهمن اما مهمتر از همه اینه که فصل پنج با فصل ششم دخالت داره
SF .....Hose
4 ماه پیش
این گلیکوژن تجزیه شده در کبد از طریق سیاهرگ باب کبدی و بعد بزرگ سیاهرگ زیرین به قلب میره بعد هم ادامش که میره شش و بعد برمیگرده قلب و میره اندام ها؟
نرگس حسینی
4 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر اگه این فصل رو نخونیم فصل بعد رو متوجه میشیم؟
نرگس حسینی
4 ماه پیش
؟
کوثر حسومی
4 ماه پیش
اقای رشادی کل جلسه مبهمه
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
تیکه به تیکه کامنت بذارید و قسمت های مبهمش رو بپرسید تا توضیح بدم هر کدوم در یک کامنت بپرسید ریپلای نباشه 🌷
محمدرضا .
4 ماه پیش
ویژگی این فصل همینه اول درکش سخته ولی در ادامه که مطلبو بگیری فصل روان و جالبیه
کوثر حسومی
5 ماه پیش
چه شروعی بدی داشت
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
هر جا مبهمه سوال کنید ریپلای نباشه 🌷
کوثر حسومی
5 ماه پیش
چقدرررر این ویدیو پر خلعه نمیفهمم خیلی پخش و پلاس مطالب
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
هر جا مبهمه سوال کنید ریپلای نباشه 🌷
صبا نوروزپور
5 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر طبق حرفی که در این تایم استاد فرمودن یعنی اگر بگن "هر ATP ساخته شده در تنفس سلولی حاصل تجزیه مواد مغذی هست" درسته ؟
صبا نوروزپور
4 ماه پیش
سلام وقتت بخیر... در تنفس سلولی از تجزیه مواد مغذیه ولی به طور کلی اره میتونیم بگیم که هر انرژی زیستی ساخته شده حاصل تجزیه مواد مغذی نیست مثلا همون در سطح پیش ماده که مثالش میشه کراتین فسفات و دقیقا استاد در دقیقه 10:18 خودشون همین جمله رو میگن : " همیشه برای ساخت ATP نیاز به ماده مغذی یا همان تنفس سلولی نیست ....."
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
امیدوارم که حداقل به این سوالشم جواب بدین اینجا استاد گفتن کهatp نمیتونه به amp تبدیل بشه. چرا؟ مگه atp نمیتونه توی ساختار نوکلئیک اسید قرار بگیره و قبل از قرارگیری دو تا فسفاتشو از دست بده؟
عمران رحمانی
4 ماه پیش
اولا فقط توی توی rna ها قرار میگیره دوما فک کنم اگر بخواد توی ساختار نوکلئیک اسید قرار بگیره اصلا 3 فسفاته نمیشه چون اگر بشه بعدش دیگه نمیتونه به تک فسفاته تبدیل بشه
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام تنفس یاختهای (چه هوازی و چه بی هوازی) گلیکولیز رو داره و گلیکولیز هم فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه