تنفس یاخته ای و ATP

5/5
(6 رای)
سوالات دیگران
حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام برای این سوالم ویس گرفتین اصلا واضح و مشخص نیست ویستون حتی یکم سوالم رو دوباره میگم لطف میکنید اگر پاسخ بدین توی دقیقه ی ۲۳ تقریبا گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه

سلام تنفس یاخته‌ای (چه هوازی و چه بی هوازی) گلیکولیز رو داره و گلیکولیز هم فسفات های آزاد یاخته رو کم می‌کنه

گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

الان یعنی کراتین فسفات توی هر یاخته ماهیچه ای هست یا فقط اسکلتی

چون کتاب درسی فقط گفته ماهیچه، منطقا میشه هر سه نوع رو در نظر گرفت نه اینکه فقط بگیم ماهیچه اسکلتی ...

سلام دوستان وقتتون بخیر یه سوال دارم اگر ممکنه پاسخ بدین ممنون میشم تجزیه اسید های چرب چطور باعث کاهش پی‌اچ و اسیدی شدن خون میشه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد ATP رو گفتن مثل یه باطری هستش و قابل شارژ یاADP؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ی سوال داشتم تدریس زیست با آخرین تغییرات کتاب درسی هست ؟ برای نهایی ۱۴۰۵ بعد امکان دانلود ویدیو ها هست اگر نت ملی بشه

کرااااااش العالمین ❤️

استاد فرمول تنفس یاخته ای مهمه تو امتحانات کلاس؟

سلام عزیزم.بله مهمن

عزیزم حتی nadh ,fadh هم مهمن اما مهم‌تر از همه اینه که فصل پنج با فصل ششم دخالت داره

SF .....Hose | آکادمی امروز

SF .....Hose

4 ماه پیش

این گلیکوژن تجزیه شده در کبد از طریق سیاهرگ باب کبدی و بعد بزرگ سیاهرگ زیرین به قلب میره بعد هم ادامش که میره شش و بعد برمیگرده قلب و میره اندام ها؟

نرگس حسینی | آکادمی امروز

نرگس حسینی

4 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر اگه این فصل رو نخونیم فصل بعد رو متوجه میشیم؟

نرگس حسینی | آکادمی امروز

نرگس حسینی

4 ماه پیش

؟

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

4 ماه پیش

اقای رشادی کل جلسه مبهمه

تیکه به تیکه کامنت بذارید و قسمت های مبهمش رو بپرسید تا توضیح بدم هر کدوم در یک کامنت بپرسید ریپلای نباشه 🌷

محمدرضا . | آکادمی امروز

محمدرضا .

4 ماه پیش

ویژگی این فصل همینه اول درکش سخته ولی در ادامه که مطلبو بگیری فصل روان و جالبیه

چه شروعی بدی داشت

هر جا مبهمه سوال کنید ریپلای نباشه 🌷

چقدرررر این ویدیو پر خلعه نمیفهمم خیلی پخش و پلاس مطالب

هر جا مبهمه سوال کنید ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر طبق حرفی که در این تایم استاد فرمودن یعنی اگر بگن "هر ATP ساخته شده در تنفس سلولی حاصل تجزیه مواد مغذی هست" درسته ؟

سلام وقتت بخیر... در تنفس سلولی از تجزیه مواد مغذیه ولی به طور کلی اره میتونیم بگیم که هر انرژی زیستی ساخته شده حاصل تجزیه مواد مغذی نیست مثلا همون در سطح پیش ماده که مثالش میشه کراتین فسفات و دقیقا استاد در دقیقه 10:18 خودشون همین جمله رو میگن : " همیشه برای ساخت ATP نیاز به ماده مغذی یا همان تنفس سلولی نیست ....."

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

5 ماه پیش

امیدوارم که حداقل به این سوالشم جواب بدین اینجا استاد گفتن کهatp نمیتونه به amp تبدیل بشه. چرا؟ مگه atp نمیتونه توی ساختار نوکلئیک اسید قرار بگیره و قبل از قرارگیری دو تا فسفاتشو از دست بده؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اولا فقط توی توی rna ها قرار میگیره دوما فک کنم اگر بخواد توی ساختار نوکلئیک اسید قرار بگیره اصلا 3 فسفاته نمیشه چون اگر بشه بعدش دیگه نمیتونه به تک فسفاته تبدیل بشه

آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز