میتوکندری، مرحله اکسایش پیرووات

5/5
(3 رای)
سوالات دیگران
حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

استاد میگن درون میتوکندی تراکم پیروات ها بیشتره خب اون پیووات اولیا که زودتر وارد شدن و ترکم کمتر بود چی ؟ اونام با انتقال فعال؟؟؟ یا کلا قبل از شروع وارد شدن پیروات های حاصل از گلیکوزی که تازه اتفاق افتاده از قبل توی میتوکندری تراکم زیادی پیروات بوده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام اگزون و اینترون رو همه‌ی رناهای‌پیک که از دنای هسته ساخته میشن دارن؟ یا برخی از رناهای پیک که در هسته ساخته میشن؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

یعنی در میتوکندری ۴ نوع رنابسپاراز وجود داره ۱ ،۲،۳ و پروکاریوتی

4 نوع وجود نداره یک نوع پروکاریوتی وجود داره که هر 4 نوع رو رونویسی میکنه البته در نظر داشته باش که ممکنه پروتئین هایی داخل میتوکندری مشاهده میکنیم توسط توسط RNA ها و پروتئین هایی ساخته شده باشن که از خود میتوکندری نباشه ( ممکنه پروتئین توسط رنابسپاراز های ماده زمینه ای سیتوپلاسم که از هسته واردش شدن با کمک رناتن های مایع سیتو پلاسم ساخته شود )

zahra 🤍🩺 | آکادمی امروز

zahra 🤍🩺

2 ماه پیش

من الان دانشجو هستم و هنوز از تدریس استاد بامرفیع استفاده میکنم دمتون گرم خسته نباشید😍🤍

حدیث شاکری | آکادمی امروز

حدیث شاکری

1 ماه پیش

پزشکی؟

توی دقیقه ۲ استاد میگه در انتهای گلیکولیز دو ATP حاصل میشه ولی مگر ۴ تا نبود؟

امیر ... | آکادمی امروز

امیر ...

3 ماه پیش

منظور بازده واکنش هست ... به طور کلی بخوایم بگیم ۲ ATP مصرف میشه و ۴ تا ATP تولید میشه ... عملا ما دو تا ATP جدید داریم

درود ، در کتاب خیلی سبز در پاسخنامه نوشته شده بیشتر پروتئین های میتوکندری توسط هسته ساخته میشه ولی استاد اینجا گفتند که بیشتر پروتئین های میتوکندری توسط خودش ساخته میشه . الان اگر در کنکور این امد ما معیار رو کدوم بگیریم ؟

تو کتاب گفته شده که اغلب پروتئین های میتوکندری رو خودش میسازه یعنی بعضی ها توسط هسته تولید میشن غیر از این میشه تناقض با متن کتاب که تو کنکور نمیاد

استاد تو جزوه نوشته 2مولکول ATPساخته میشه درحالی که تو خیلی سبز نشونه 4تاATPساخته میشه حالا کدوم درسته ؟

از هر یدونه پیرووات دو الکترون پر انرژی برای تبدیل +NAD به NADH گرفته میشه؟ یا از هردوشون در کل دوتا گرفته میشه؟

از هر پیرووات دو تا ē گرفته میشه با دو تا +H یه H رو بر میداره میشه NADH اون یکی H رو ول میکنه در بخش درونی فضای درونی میتوکندری و باعث افزایش +H این محیط بخش درونی فضای درونی میتوکندری میشه

بهتره مثل میتوکندری باشیم همون طور که به کسی کاری نداره هروقت و هرکجا دلش بخواد تقسیم میشه 😂

چرا بدون اینتر ون و اگزونه؟؟؟

چون فرایند پیرایش برای mRNA های هسته یاخته یوکاریوتی اتفاق میوفته ( البته بعضی از ژن ها هستند که این توالی اینترون و اگزون رو دارن )

سلام اگر میشه در مورد این قسمت از مرحله اکسایش پیرووات توضیح بدید ممنون

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آیا یاخته هلی ماهیچه ای تقسیم میشن ؟

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

4 ماه پیش

خیر

سلام خسته نباشید اینجا که NADH تولید میشه همراهش H+ هم تولید میشه و باعث کاهش PH میتوکندری میشه؟ چون کتاب کنار NADH پروتون رو ننوشته... الان کاهش PH رو در نظر بگیریم یا نه

سلام بله باعث کاهش pH میشه

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

5 ماه پیش

استاد گفتن پمپ پیرووات توی غشای درونی میتوکندریه اما خیلی سبز نوشته که پروتئین های جابه جا کننده ی پیرووات در غشای بیرونی میتوکندری قرار دارن. کدومش درسته الان؟ لطفا جوابمو بدین اقای رشادی

سلام وقتت بخیر من طبق گفته شما کتاب خیلی سبز رو چک کردم البته درسنامه اش رو و درسنامه صرفا گفته بود پیرووات توسط پروتئین های غشایی میتوکندری وارد بخش داخلی میتوکندری میشه اگر شما تو تست ها این نکته رو دیدی لطف میکنی بگی کدوم بخشه ؟

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

5 ماه پیش

@صبا نوروزپور سلام صفحه 493 همونجایی که تفاوت بین دو تا غشا رو گفته چاپ 404

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

5 ماه پیش

@صبا نوروزپور نه به طور صریح نوشته که "در غشای بیرونی آن هم میتوان مولکول های موثر در تنفس یاخته ای را مشاهده کرد مثل پروتئین های جا به جا کننده ی پیرووات" که همون پمپ میشه

@ZAHRA EZAZI بله حق با شماست حالا نمیدونم که دقیقا کدوم درسته ولی به نظر من اگر یکم بهش فکر کنیم بازم غشای درونی منطقی تره بازم اینو باید اقای رشادی بگن

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

4 ماه پیش

ممنونم

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

5 ماه پیش

سلام تصویر ارسال نمیشه خط اول ص۲۵پاراگراف اخر یه طور داره میگه که رنا در سیتوپلاسم بالغ میشه ولی چرا استاد جمله رو در جزوه ویرایش دادن حین تدریس؟

ZAHRA EZAZI | آکادمی امروز

ZAHRA EZAZI

5 ماه پیش

سوال منم هست

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

4 ماه پیش

متوجه شدم مرسی

آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز