حسین رضایی
1 ماه پیش
استاد میگن درون میتوکندی تراکم پیروات ها بیشتره خب اون پیووات اولیا که زودتر وارد شدن و ترکم کمتر بود چی ؟ اونام با انتقال فعال؟؟؟ یا کلا قبل از شروع وارد شدن پیروات های حاصل از گلیکوزی که تازه اتفاق افتاده از قبل توی میتوکندری تراکم زیادی پیروات بوده
حسین رضایی
1 ماه پیش
سلام اگزون و اینترون رو همهی رناهایپیک که از دنای هسته ساخته میشن دارن؟ یا برخی از رناهای پیک که در هسته ساخته میشن؟
ریحانه حیدری
2 ماه پیش
یعنی در میتوکندری ۴ نوع رنابسپاراز وجود داره ۱ ،۲،۳ و پروکاریوتی
عمران رحمانی
1 ماه پیش
4 نوع وجود نداره یک نوع پروکاریوتی وجود داره که هر 4 نوع رو رونویسی میکنه البته در نظر داشته باش که ممکنه پروتئین هایی داخل میتوکندری مشاهده میکنیم توسط توسط RNA ها و پروتئین هایی ساخته شده باشن که از خود میتوکندری نباشه ( ممکنه پروتئین توسط رنابسپاراز های ماده زمینه ای سیتوپلاسم که از هسته واردش شدن با کمک رناتن های مایع سیتو پلاسم ساخته شود )
zahra 🤍🩺
2 ماه پیش
من الان دانشجو هستم و هنوز از تدریس استاد بامرفیع استفاده میکنم دمتون گرم خسته نباشید😍🤍
حدیث شاکری
1 ماه پیش
پزشکی؟
امیرحسین حسینی
3 ماه پیش
توی دقیقه ۲ استاد میگه در انتهای گلیکولیز دو ATP حاصل میشه ولی مگر ۴ تا نبود؟
امیر ...
3 ماه پیش
منظور بازده واکنش هست ... به طور کلی بخوایم بگیم ۲ ATP مصرف میشه و ۴ تا ATP تولید میشه ... عملا ما دو تا ATP جدید داریم
شهریار شاهان
3 ماه پیش
درود ، در کتاب خیلی سبز در پاسخنامه نوشته شده بیشتر پروتئین های میتوکندری توسط هسته ساخته میشه ولی استاد اینجا گفتند که بیشتر پروتئین های میتوکندری توسط خودش ساخته میشه . الان اگر در کنکور این امد ما معیار رو کدوم بگیریم ؟
ریحانه حیدری
2 ماه پیش
تو کتاب گفته شده که اغلب پروتئین های میتوکندری رو خودش میسازه یعنی بعضی ها توسط هسته تولید میشن غیر از این میشه تناقض با متن کتاب که تو کنکور نمیاد
علی سیفی
3 ماه پیش
استاد تو جزوه نوشته 2مولکول ATPساخته میشه درحالی که تو خیلی سبز نشونه 4تاATPساخته میشه حالا کدوم درسته ؟
نفیسه نادری مقدم
4 ماه پیش
از هر یدونه پیرووات دو الکترون پر انرژی برای تبدیل +NAD به NADH گرفته میشه؟ یا از هردوشون در کل دوتا گرفته میشه؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
4 ماه پیش
از هر پیرووات دو تا ē گرفته میشه با دو تا +H یه H رو بر میداره میشه NADH اون یکی H رو ول میکنه در بخش درونی فضای درونی میتوکندری و باعث افزایش +H این محیط بخش درونی فضای درونی میتوکندری میشه
آمنه قدیم پور
4 ماه پیش
بهتره مثل میتوکندری باشیم همون طور که به کسی کاری نداره هروقت و هرکجا دلش بخواد تقسیم میشه 😂
مهری جهانی
4 ماه پیش
چرا بدون اینتر ون و اگزونه؟؟؟
عمران رحمانی
1 ماه پیش
چون فرایند پیرایش برای mRNA های هسته یاخته یوکاریوتی اتفاق میوفته ( البته بعضی از ژن ها هستند که این توالی اینترون و اگزون رو دارن )
مبینا عباسی
4 ماه پیش
سلام خسته نباشید اینجا که NADH تولید میشه همراهش H+ هم تولید میشه و باعث کاهش PH میتوکندری میشه؟ چون کتاب کنار NADH پروتون رو ننوشته... الان کاهش PH رو در نظر بگیریم یا نه
آنیتا فرهمند
4 ماه پیش
سلام بله باعث کاهش pH میشه
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
استاد گفتن پمپ پیرووات توی غشای درونی میتوکندریه اما خیلی سبز نوشته که پروتئین های جابه جا کننده ی پیرووات در غشای بیرونی میتوکندری قرار دارن. کدومش درسته الان؟ لطفا جوابمو بدین اقای رشادی
صبا نوروزپور
5 ماه پیش
سلام وقتت بخیر من طبق گفته شما کتاب خیلی سبز رو چک کردم البته درسنامه اش رو و درسنامه صرفا گفته بود پیرووات توسط پروتئین های غشایی میتوکندری وارد بخش داخلی میتوکندری میشه اگر شما تو تست ها این نکته رو دیدی لطف میکنی بگی کدوم بخشه ؟
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
@صبا نوروزپور سلام صفحه 493 همونجایی که تفاوت بین دو تا غشا رو گفته چاپ 404
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
@صبا نوروزپور نه به طور صریح نوشته که "در غشای بیرونی آن هم میتوان مولکول های موثر در تنفس یاخته ای را مشاهده کرد مثل پروتئین های جا به جا کننده ی پیرووات" که همون پمپ میشه
صبا نوروزپور
4 ماه پیش
@ZAHRA EZAZI بله حق با شماست حالا نمیدونم که دقیقا کدوم درسته ولی به نظر من اگر یکم بهش فکر کنیم بازم غشای درونی منطقی تره بازم اینو باید اقای رشادی بگن
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
ممنونم
Ayla ....
5 ماه پیش
سلام تصویر ارسال نمیشه خط اول ص۲۵پاراگراف اخر یه طور داره میگه که رنا در سیتوپلاسم بالغ میشه ولی چرا استاد جمله رو در جزوه ویرایش دادن حین تدریس؟
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
سوال منم هست
Ayla ....
4 ماه پیش
متوجه شدم مرسی
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷