= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
حیدر مالداری
3 ماه پیش
گزینه یک خیلی گنگه مبادله میشود یعنی چی. مثلا اسید بره بیرون فسفات بیاد تپ زنجیره باز فسفات بره بیرون اسید وارد زنجیره بشه!!!! مگه مجبوری همچین گزینه بیاری تو تست.
حیدر مالداری
3 ماه پیش
اصلا کتاب نگفته ماده زمینه ای این دوتا اندامک دقیقا کجاست. چه سوال مزخرفیه این. استاد هم اصلا توضیح نمیده انگار قبلا گفته ماده زمینه ای کجاست
حیدر مالداری
3 ماه پیش
مگه هر فتوسیستم توی بخش آنتن هردو نوع کلروفیل a رو نداره؟؟؟؟ چرا پس فقط p700 رو در نظر گرفتند استاد؟
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
سلام اینجا میتونیم بگیم ممکنه کلروپلاست واسه باکتری باشه و باکتری چرخه یاخته ای براش تعریف نمیشه پس غلطه؟
امیررضا هاشمی
3 ماه پیش
میتونیم بگیم واکنش های وابسته به نور میشه زمجیره انتفال الکترون و واکنش ها مستقا از نور میشه کالوین ؟
Ayla ....
4 ماه پیش
چرا این گزینه درست شد خوب اینجا بلافاصله قبلش که این نیست بلافاصله قبلش قند ریبلوز فسفات مصرف شده نه قند سه کربنه
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
یجورایی میشه بگیم ریبولوز فسفاته استفاده نمیشه فقط ی چیزایی مثلا فسفات بهش اضافه میشه ولی اون قند 3 کربنی استفاده میشه
سید محمد مهدی موسوی
1 سال پیش
ببخشید گزینه دورو نمیشه اینطور رد کرد که در سامانه اوندی علاوه بر آوندهای چوبی فیبر هم هست که کلا شیره خام جابجا نمیکنه؟
سونیا مهدوی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر مگه تو گام اول چرخه کالوین ، ریبولوزبیس فسفات که قنده با گرفتن co2 اسید پایدار نمیسازه ؟ پس چرا گزینه 4 غلطه؟
علی نجفی زاده
1 سال پیش
سلام نمیتونیم بگیم برای انتقال فعال در میتوکندری هم توسط پمپ ها در غشایش انرژی مصرف میشود که این انرژی میتواند ATP باشد
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله حق با شماست ظاهراً استاد به این موضوع توجه نکردند
علی فرهادی
1 سال پیش
سلام خسته نباشید من این قسمت افزایش اکسیژن رو متوجه نشدم استاد توی ویدیوی قبلی گفتن کن اگر اکسیژن بیشتر از کربن دی اکسید باشه اکسیژناسیون انجام میشه و کالوین انجام نمیشه خب پس افزایش اکسیژن فتوسنتز رو میتونه صفر کنه دیگه
دانیال برخورداری
1 سال پیش
اره بشرطی می تونه صفر کنه که انقدر اکسیژن زیاد باشه که دیگه اصلا co2 به چشم نیاد
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
حالت طبیعی همچین چیزی اتفاق نمیفته
ایدین اسدی
1 سال پیش
سلام ببخشید استاد تو یکی از تستها گفتن که تولید اسید از قند برلی گلیکوزید هست ولی مگه تو کالوین ریبولوز بیس فسفات که یک قنده به اسید ناپایدار ۶ کرانه و بعد به اسید ۳ کرانه تبدیل نمیشه ؟
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سینا ندیمی
1 ماه پیش
نخیر تو هر فتوسیستم فقط یه نوع کلروفیل هست یا 680یا ۷۰۰ جفتش هم زمان نمیتونن تو (هر) فتوسیستم باشن