نکات لوله گوارش در روده باریک

5/5
(9 رای)

10 بهمن

روش‌‌های حل معادله درجه دو
روش‌‌های حل معادله درجه دو

`00:40

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:24

1 تمرین

 نیروی شاره (مایع) بر جداره ظرف
نیروی شاره (مایع) بر جداره ظرف

`00:41

روابط بین ریشه‌های معادله درجه دو
روابط بین ریشه‌های معادله درجه دو

`01:13

1 تمرین

نوشتن معادله جدید
نوشتن معادله جدید

`00:44

1 تمرین

سوالات دیگران

فرق لیزوزیم و لیزوزوم چیه ؟گفته کربوهیدرازهای لیزوزیمی و لیپازهای لیزوزومی

سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. در صورت تمایل خرید لطفا شماره تماستون یا آیدیتون رو بزاریئ باهاتون ارتباط بگیرم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن

چرا تو شکلی که تو کتاب دهم گذاشته شده انگار کیسه صفرا با دوازدهه تماس داره ولی تو این شکل که تو کتاب یازدهم اومده تماس نداره؟

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

3 ماه پیش

ما سلولاز نداریم پس ببخشید گیاهخوارا چجوری سلولز دیواره گیاهان تجزیه میکنن مگ ما گیاه نمیخوریم پس چجوری سلولز ش تجزیه میشه

parisan h | آکادمی امروز

parisan h

3 ماه پیش

سلولزش بدون اینکه تجزیه شه دفع میشه

انسان سلولاز نداره حتی گیاهخوارانی مثل گوسفند هم ندارند ولی به لطف باکتری هایی مه تو رودشون ووجود داره سلولز تجزیه شده توسط باکتری ها رو جذب می کنن در انسان هم به دلیل اینکه این باکتری ها وجود ندارن و خود انسان هم سلولاز نداره از طرق مدفوع از روده ی بزرگ دفع میشه

سلام خسته نباشید شکسته شدن پیوندهای پپتیدی رو میتونیم در معده ببینیم؟ چون پروتئازهای معده یک رشته پپتیدی بلند رو به چند رشته پپتیدی کوچک‌تر تبدیل می‌کنند و بلاخره برای تولید دو رشته کوچک از یک رشته بزرگ باید یک پیوند پپتیدی شکسته بشه

parisan h | آکادمی امروز

parisan h

3 ماه پیش

اره اما رشته فقط کوتاه میشه همه ی امینواسید ها جدا نمیشن

شماره4 غلط بود اره؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتی ها رو بنویسیم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید یه سوال شیره روده لیزوزیم داره؟

لیلا سعیدی | آکادمی امروز

لیلا سعیدی

6 ماه پیش

نه... یکی از تفاوت های شیره روده و معده این بود ک شیره روده لیزوزیم نداشت اما شیره معده داشت ولی میتونیم بگیم یاخته های روده باریک چون توانایی ترشح ماده مخاطی دارن لیروزیم هم ترشح میکنن ولی این لیزوزیم جزء شیره روده نیست

این مطالب برای کنکور ۱۴۰۵ به روز هست یا تغییر کرده بعضی نکاتش؟؟؟

از پشتیبانی سوال کنید 🌷

درود اینجا که استاد میگه پروتاز لیزوزومی لیزوزومی درسته یا لیزوزیمی

سلام لیزوزومی درسته یا همون کافنده تن در قسمت کربوهیدراز ها هم لیزوزومی هست که اشتباه تایپی رخ داده ، لیزوزیم همون آنزیمی هست که دیواره باکتری رو تخریب میکنه

ما تو جزوه قبل توضیحات استاد چند مورد دیگه داریم که توضیح ندادن این قسمت ها حذف شده از کتاب و کنکور؟

یاخته های کناری برخلاف یاخته های اصلی ، زوائد ریزپرز مانند دارند و همانند آن تحت تاثیر نوعی پیک شیمیایی قرار می‌گیرند؟ مجرایی که صفرا را وارد دوازدهه می‌کند، در سطح بالاتری نسبت به مجرایی که فقط شیره ی لوزالمعده را وارد دوازدهه می کند ، قرار دارد ؟ ممنون میشم جواب بدهید 🌺🙏

سلام پس اون دوتا چی هستن؟

سلام توی این بخش درباره لیپاز های بدن هیچ اشاره ای به شیرمعده نکردن ولی تو جزوه هست کدوش درسته

سلام شما کلن برای معده لیپاز در نظر نگیرید

اگه منظورتون شیره روده است که داخل جزوه بود برون سلولی

سلام ببخشید با توجه به جمله : یاخته هایی در کبد ،پانکراس ،مری و روده باریک از جمله یاخته هایی هستند که در دستگاه گوارش بی کربنات ترشح میکنند. بعد با توجه جمله ای گفته شده که اندام هایی که در خنثی کردن اسید کیموس معده در دوازدهه نقش دارد اندام هایی هستند که هورمون تولید میکنند مثل کبد ،لوزالمعده ،و روده باریک . مری که بی کربنات ترشح میکنه هورمون تولید نمیکنه و غذا میتونه به نظرم با بی کربنات مری مخلوط شه و بعد وارد معده و از اونجا وارد دوازدهه بشه و با خودش بیکربنات مری رو هم بیاره این نظریه درست نیست؟ نمیتونه بی کربنات مری در خنثی سازی کیموس اسید معده در دوازدهه نقش داشته باشه؟

آموزش ویدیویی نکات لوله گوارش در روده باریک برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 2 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز