ویژگی های یاخته گیاهی(قسمت 1)

5/5
(8 رای)

22 بهمن

ویژگی های یاخته گیاهی (قسمت 2)
ویژگی های یاخته گیاهی (قسمت 2)

`01:23

1 تمرین

تست مفهوم انحلال پذیری (بخش دوم)
تست مفهوم انحلال پذیری (بخش دوم)

`00:42

1 تمرین

تابع لگاریتمی
تابع لگاریتمی

`01:39

2 تمرین

سوالات دیگران
سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

3 هفته پیش

میشه گفت در محل کانال سیتوپلاسمی تیغه میانی کمی نازک میشو یا ربطی ندارع؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

و اینکه جاهاشون در یاخته چطوری هست رو متوجه نشدم

توضیح دادم

سلام و عرض ادب خدمت شما دست اندر کاران و استادان گرامی من اونجایی که استاد میگن پروتوپلاست دردیواره یاخته وجود دارد و معادل یک یاخته هستش آیا در یک سلول گیاهی هم اندامک ها وجود دارن وهم در پروتو پلاست؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید از فصل ۷ سوال مفهومی میتونه بیاد؟ مثلا صحیح غلط بیشتر تو چ چیزایی هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مهسا نظری | آکادمی امروز

مهسا نظری

1 ماه پیش

امکان اینکه سلول مادری مثلا ۳ تا هسته و ۳ تا سلول دختری بسازه؟؟؟ یا کلا ۲ تا میسازه؟

نتیجه تقسیم یک یاخته مادری همیشه دو تا یاخته هست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

کتاب برای تیغه ی میانی لفظ لایه رو استفاده کرده نه دیواره

ولی میشه بهش لایه گفت

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

خب اگه به شکل ۴ این فصل. که نگاه کنیم دیواره ی نخستین کلفت تر از تیغه ی میانی هست پس چرا استاد اینجوری گفت؟

نیستش ، با دقت به شکل نگاه کنید یا همین هاشوری که استاد زدن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

3 هفته پیش

سلام در شکل چهار سمت چپ : دیواره نخستین ضخامت بیشتری از تیغه میانی دارت در شکل چهار سمت راست : دیواره نخستین ضخامت کمتری از تیغه میانی داره بنظرم میشه نتیجه گرفت بعضی جاها تیغه میانی ضخیم تر و بعضی جاها دیواره نخستین ضخیم تر هست ولی برای اینکه مطمئن شی جوابت چی میشه از استاد فرهمندنیا تو گروه ماز بپرس ازش چون طراح کنکور

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

1 ماه پیش

الان تیغه ی میانی دیواره هست یعنی ؟

در یک ویس توضیح دادم خدمتتون

اینجا اشتباهه چون گفته بیشترین تعداد انواع* که میشه سه نوع دیواره نخستین پسین و تیغه میانی درضمن تیغه ی میانی دیواره ست؟؟؟؟؟؟

خب پس چرا دیواره ی پسین معمولا باعث مرگ پروتوپلاست میشه؟ وقتی دیواره ی پسین توی قسمت لان اصلا ایجاد نشه خب تبادل مواد رو مختل نمیکنه پس چرا باعث مرگش میشه؟

چون دیواره پسین هست که چوبی میشه و این چوبی شدنش هم در تمام وجوه یاخته هستش

میشه گفت تیغه میانی طی تقسیم سلول مادری و بعد از تشکیل هسته سلول دختری شکل میگیره ؟

بله درسته

عالی

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

2 ماه پیش

در تست 12 تمرین گفته شده پلاسمودسم در محل غیر لان هم وجود داره به غیر از لان پلاسمودسم دیگه کجا هست؟؟؟ و انکه در کجا به این قسمت اشاره شده ؟؟

این سلول های دختری وقتی رشد پیدا کنن دوباره مادری میشوند؟

سلام . پروتوپلاست ترکیب غشا و سیتوپلاسم هست درسته ؟

بله ولی میتونه هسته هم داشته باشه

آموزش ویدیویی ویژگی های یاخته گیاهی(قسمت 1) برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 4 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز