قطبیت مواد

4.8/5
(11 رای)

24 بهمن

سامانه بافتی نخستین(قسمت 1)
سامانه بافتی نخستین(قسمت 1)

`01:22

2 تمرین

الگوی خطی و درجه دوم
الگوی خطی و درجه دوم

`00:46

2 تمرین

سامانه بافتی نخستین(قسمت 2)
سامانه بافتی نخستین(قسمت 2)

`01:31

1 تمرین

قطبیت مواد
قطبیت مواد

`00:33

1 تمرین

توان متوسط
توان متوسط

`01:34

1 تمرین

سوالات دیگران

یاد بگیریم میشه جهت گیری می کنند

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

میشه که جفت الکترون نا پیوندی نداشته باشه ،مثلا ۳ تا الکترون ناپیوندی داشته باشه؟

ساختار لوییس سولفور تترافلورید(SF4) به چه صورت هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب به صورت صوتی می باشد:)

برای o³تکلیف چیه

میتونیم بگیم اون مولکول هایی که ناقطبی هستند بعضی هاشون پیوند داتیو دادند که جفت الکترون غیرپیوندی ندارند؟

متوجه سوالتون نشدم مجدد بپرسید ریپلای نباشه 🌷

CH²F²چرانمیشه بگیم هیدروکربنه پس ناقطبیه؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چون فلوئور داره

rozhin . | آکادمی امروز

rozhin .

9 ماه پیش

متوجه نشدم مگه استاد نمیگن که در صورتی قطبی ان که اتم های که به اتم مرکزی وصل میشن یکسان نباشند الان توی ترکیب که میگن قطبیه ccl3h اتم مرکزیش کربنه و اتم های که بهش متصلن سه تا کلر و یه هیدروژن سه تا کلر یکسانن دیگه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زهرا خانی | آکادمی امروز

زهرا خانی

9 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر باشه❣در اتم عناصر:زیرلایه های دارایn+L کوچکتر،پایدارتر اند و زودتر الکترون میگیرند میشه این رو برام توضیح بدید و علت رو بگید

همه تست های کنکور ها تو همه مباحث برای من قفل هست !!!

یه ایراد فنی هست احتمالا به پشتیبانی بگید اوکی میکنن 🌷

در حالت کلی هرچندتا الکترون ناپیوندی اگه روی سر اتم مرکزی بود یعنی مولکول قطبیه

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

1 سال پیش

سلام ببخشید تو گزینه ۳ نمیتونیم بگیم ON2؟

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

سلام اگ منظورتون دی نیتروژن اکسید هست(چون نتونستم دقیق تشخیص بدم اون ۲ که نوشتید برا O هست یا N)نمیشه چون قطبیه که نیتروژن اتم مرکزی و دو اتم همراه خیر همسانن.

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

11 ماه پیش

@تارا اجاقلو آها ممنون

سلام وقت بخیر میشه گشتاور را توضیح بدید وبگیرم گشتاور دوقطبی یعنی چی

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

سلام روز خوش وقتی که مولکول های یه ماده ای رو داخل میدان الکتریکی قرار بدیم میچرخن و حرکت میکنن تا جهت گیری کنن و این چرخشی که توشون ایجاد میشه تا جهت گیری کنن با کمیتی به نام گشتاور دو قطبی اندازه گیری میشه که اگر مقدارش صفر باشه مولکول ناقطبی و اگر بیشتر از صفر باشه مثلا ۱ یا ۲ مولکول قطبی میشه:)

E-lena ....... | آکادمی امروز

E-lena .......

1 سال پیش

جواب چی یاد گرفتم ⬅️جهت گیری میکند

Hana . | آکادمی امروز

Hana .

1 سال پیش

از کجا بفهمم اتمم مرکزیه یا نه

E-lena ....... | آکادمی امروز

E-lena .......

1 سال پیش

تو فصل اول گفته بود اون اتمی که بیشترین ظرفیت رو داره اتم مرکزی اگه درست گفته باشم:)

جواب چی یادگرفتی؟ جهت گیری می کنند

سلام بله

آموزش ویدیویی قطبیت مواد برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 4 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز