نازیلا رحمانی
1 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر بیشترین اختلاف غلظت پتاسیم هم در حالت آرامشه و هم تا نقطه ی 30و قبل از باز شدن کانال های دریچه دار پتاسیمی نه اینکه فقط در حالت آرامش
مرجان صادقی
3 ماه پیش
استاد نوشتن در پي بسته شدن كانال هاي دريچه دار سديمي پتاسيم به مقدار فراواني از ياخته خارج ميشود و گفتن درسته مگه بعد از بسته شدن دريچه دار سديمي يك لحظه جفتشون بسته نيست بعد دريچه دار پتاسمي باز بشه؟ كه تو نمودار هم ميشه نقطه c
محیا جباری
3 ماه پیش
خب اتفاقاتی بعد از اون رو میگه دیگه اول بسته هستن جفتشونم بعد در بازه زمانی خیلی کوتاه پتاسیمی باز میشه
مرجان صادقی
3 ماه پیش
@محیا جباری ممنونم ازتون🙏🏻🌹
محدثه باشتنی
7 ماه پیش
سلام جواب این سوال گزینه ۴کتاب زده . و من گزینه ۲ رو مشکل دارم گفته در تمام بازه ایکه پتانسیل داخل نسبت به خارج غشای مثبت است یعنی قسمت صعودی و نزولی نمودار که بالای محور صفر رو باید در نظر بگیریم که با توجه به فعالیت دائمی کانال های نشتی پتاسیمی که این یون رو خارج میکنند و کانال های دریچه دار پتاسیمی که در نمودار در قسمت نزولی اونا هم خارج میکنند میشه گزینه ۲رو درست در نظر گرفت نمیشه؟ ممنون میشم توضیح بدید
مینا صبوری
7 ماه پیش
عزیزم گزینه 2 گفته در این بازه فقط خارج میشن.ولی چه k و چه Na در هر زمانی همواره هم وارد میشن و هم خارج میشن به خاطر کانال نشتی و پمپ
شروین نظری
7 ماه پیش
منظور استاد از فعالیت عمده این هستش که کانال های دیگری هم فعالیت میکنن و نقش دارن ولی دریچه دار های پتاسیمی عمده نقش رو ایفا میکنن ؟؟
محدثه باشتنی
7 ماه پیش
سلام ببخشید من متوجه نمیشم مگه کانال های دریچه دار پتاسیمی، پتاسیم رو وارد سلول نمیکنن مگه اگر در حالت آرامش حساب کنیم عملش فرق میکنه؟ چجوری دقیقا؟
محیا جباری
3 ماه پیش
کانال های دریچه دار پتاسیمی پتاسیم رو از سلول خارج میکنه از راه پمپ پتاسیم وارد سلول میشه
نادیا نوری
8 ماه پیش
سلام بیشترین اختلاف پتانسیل پتاسیمی هنگامی که دریچه دار سدیمی هم باز میشن مگه بیشترین اختلاف رو ندارن چون پتاسیمی دریچه دار باز نشده پس بیشترین اختلاف چرا استاد گفت تو حالت آرامش اینجا که حالت آرامش نیست حالت آرامش هم هست ولی زمانی که دریچه دار سدیمی هم باز هستش بازم بیشترین اختلاف پتانسیل رو داریم
ارمین دوام کار
8 ماه پیش
خود استاد میگه عین سدیم در حالت ارامش، قبلش توی تخته توضیح داده بود که بیشترین اختلاف غلظت سدیم بین دو سوی غشا برای قبل از باز شدن دریچه های سدیمی و در حالت ارامشه. خب دقیقا همین جمله برای پتاسیم هم درست هست. یعنی یشترین اختلاف غلظت پتاسیم بین دو سوی غشا برای قبل از باز شدن دریچه های پتاسیم و در حالت ارامشه. برای سدیم قبل از باز شدن دریچه هاش همون حالت ارامشه ولی برای پتاسیم قبل از باز شدن دریچه هاش و حالت ارامش دو زمان مخلتف هستن. یعنی: بیشترین اختلاف غلظت سدیم بین دو سوی غشا= حالت ارامش یا همون قبل از باز شدن دریچه ها ( حالت ارامش = قبل از باز شدن دریچه های سدیمی) که میشه فقط -70 میلی ولت بیشترین اختلاف غلظت پتاسیم بین دو سوی غشا= حالت ارامش + قبل از باز شدن دریچه های سدیمی ( اینجا حالت ارامش با قبل از باز شدن دریچه های پتاسیمی برابر نیست) که میشه بعد از -70 میلی ولت. امیدوارم یجوز گفته باشم که قابل فهمیدن باشه
بنیامین شهلی بر
8 ماه پیش
سلام وارد کننده سدیم به سلول استاد گفت از طریق کانال های نشتی و دریچه دار است مگه از طریق پمپ سدیم و پتاسیم نمیتونم بیا داخل سلول ؟!
سید محمد متین رشادی
8 ماه پیش
سلام پمپ سدیم پتاسیم، سدیم را میفرسته بیرون و پتاسیم رو میاره داخل
علی فرهاد زاده
8 ماه پیش
سلام خوبین انشالله یکی میتکنه واسم تست ۳۵ گزینه درست رو بگه یا مشکب داره انشالله توضیح هم بدید بی زحمت
علی فرهاد زاده
8 ماه پیش
🕋بسم الله الرحمن الرحیم🕋 🕋به نام خداوند بخشنده مهربان🕋 🕋in the name of god🕋 🕋in the name of allah🕋 سلام خوبین انشالله در رابطه با این سوال ادر پی بسته شدن کانال دیچه دار سدیمی که پتاسیمی باز نمیشه هر دو بسته است اول انشالله و پس در پی اون باز نمیشه پتاسیمی یکی میتونه انشالله واسم توضیح بده؟
محیا جباری
2 ماه پیش
ببین پتاسیمی پ سدیمی همزمان بسته نمیشوند ،اول سدیمی بسته میشه و بعد از اون در طی یک بازه زمانی خیلی کوتاه پتاسیمی باز میشه
ستایش نوروزی
8 ماه پیش
سلام خسته نباشید ببخشید توی اینجا احیانا از نقطه دی تا دو نمیشه اخه توی نقطه بی و سی که کانال دریچه دار سدیمی داره بسته میشه و پتاسیمی هم که کلا بسته بود پس یونی جابه جا نمیشه و اتفاقی نمی افته درسته یا نه اگه نیست میشه توضیحش بدید دستتون درد نکنه
امید جعفری
8 ماه پیش
منظورتو نفهمیدم از دی تا دو چیو میگی ولی توی نقطه بی سدیمی داره بسته میشه ولی تو سی درحال بسته شدن نیس بسته شده و اینکه یون ها همیشه جابه جا میشن از طریق کانال های نشتی و انتقالشون متوقف نمیشه فقط با باز و بسته شدن دریچه دارا تعداد یون بیشتری جا به جا میشه برای کاهش اختلاف پتانسیل امیدوارم کمک کننده باشه..
محیا جباری
3 ماه پیش
یون که همیشه در حال عبوره ولی با باز شدن کانال های دریچه دار ها عبورشون با سرعت اتفاق میوفته نقطه b کانال دریچه دار سدیمی بسته میشه یعنی سرعت عبور یون کاهش پیدا میکنه و پس از بازه زمانی خیلی کوتاه کانال دریچه دار پتاسیمی باز میشه و یون های پتاسیم با سرعت از سلول خارج میشن
ستایش نوروزی
8 ماه پیش
سلام وقت بخیر پمپ سدیم پتاسیم همواره از ATP استفاده میکنه یا مثلا از الکترون هم میتونه استفاده کنه
آموزش ویدیویی نکات تکمیلی آرامش و عمل برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 5 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷