تست های غدد(قسمت اول)

5/5
(4 رای)

19 اسفند

غدد و هورمون های فوق کلیه
غدد و هورمون های فوق کلیه

`01:02

1 تمرین

لوزالمعده و دیابت
لوزالمعده و دیابت

`00:54

1 تمرین

تست های غدد(قسمت اول)
تست های غدد(قسمت اول)

`01:04

1 تمرین

 مفهوم مغناطیس
مفهوم مغناطیس

`00:59

1 تمرین

 نسبت‌های مثلثاتی زوایای ترکیبی
نسبت‌های مثلثاتی زوایای ترکیبی

`00:54

1 تمرین

سوالات دیگران

اخه مگه در مورداکسی توسین صدق نمیکرد چرا صحیح گرفتن؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی چون گفته هورمون های واسه خاطر اون اشتباه میشه فکر کردم.

@پریناز نصیری اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید به نظرم این تست اشتباه است چون تو صورت سوال گفته هورمون های تولید شده ولی توی گزینه دوم غدد پاراتیروئید یک هورمون میسازد ولی همون یک هورمون درجاهای دیگر تأثیر دارد پس به نظرم گزینه ۲ هم نادرست

چرا گزینه آخرش رو نمی‌فهمم‌... هرچی بیشتر گوش میدم بیشتر میفهمم که گزینه آخرش برام قابل فهم نیست. لطفاً توضیحات جامع تری بدید.

ممکنه کربنیک انیدراز رو یادآوری کنید

گزینه 2 میتونیم بگیم غلطه؟ چون شروع عملکرد اکسی توسین حین زایمان و بعد از زایمان هست و کلمه بارداری حس میکنم لفظ اشتباهی هست؟

سلام وقتتون بخیر گزینه ج رو متوجه نمیشم مگه میزان بازجذب اب به خون کاهش نمی یابه چرا دور لوله ای

وقتی فعالیت و مصرف یاخته کم بشه یعنی قند خون زیاد شده و انسولین باید ترشح بشه که قند خون رو بیاره پایین مگه اینکه ترشح انسولین ربطی به (قند خون) نداشته باشه و محرکش میزان (نیاز یاخته ها) به قند باشه نه میزان قند موجود در خون

سلام چطور هورمون از هیپوتالاموس وارد خون میشود مگر وارد مویرگ سیاهرگی نمیشود و مگر هورمون از طریق مویرگ سرخرگی وارد هیپوفیز پیشین نمیشود این کار چطور ممکنه،، به نظر من باید یک چرخه گردش خون طی شود،،

در رابطه با مورد الف میشه بگید اعصاب پیکری چه موقع و چطور روی ماهیچه صاف رگ اثر دارند؟

میشه دوباره بگید چرا گزینه اخر درسته؟

z z | آکادمی امروز

z z

6 ماه پیش

سلام اگر در گزینه د تی 3 رو هم گفته بود باید دستگاه عصبی مرکزی رو می گفت درسته ؟؟؟؟؟

میشه گزینه ۴ رو توصیخ بدین

z z | آکادمی امروز

z z

6 ماه پیش

سلام در گزینه 4 گفته پر کاری غده لوزلمعده مگه نگفتیم لوزلمعده هم برون ریز است که مربوط به گوارشه وهم درون ریز که هورمون سازه در این بخش منظور اون بخش برون ریز یا گوارش است با پرکاری لوزولمعده در واقع بیشتر فعالیت میکنه کارش در گوارش :تولیدبیکربنات برای خنثی سازی اسید کیموس بود درسته پس وقتی بیکربنات زیاد باشه اسید ها خنثی میشع ودر نتیچه پ هاش خون افزایش می یابه یعنی رقیق میشه اسیدیش کم میشه

سلام برای قسمت ب نمیتونیم بخش پیشین و در نظر بگیریم چون به خون با سلول های غیر سازنده وارد میشن از هیپوتالاموس

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

ببخشید گزینه ۴ رو میشه اینطوری رد کرد که هر ۳ هورمون کاری به عقب ماندگی ذهنی و جسمی ندارند و حذف بشه این گزینه؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

خب اینجا نمیتونیم بگیم حتی به گلوکاگون هم کمتر نیاز داره؟ چون تو کم کاری قند زیادی مصرف نمیکنن یاخته ها پس قند خون بالا هست پس گلوکاگون هم کم میشه

بله به نظر منم چون قند خون بالا هست پس گلوکاگون کم میشه و یا میتونیم بگیم انسولین زیاد میشه اما نمیدونم چرا استاد فرمودن انسولین کم میشه

آموزش ویدیویی تست های غدد(قسمت اول) برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 8 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز