= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
ایدا درخشان
4 روز پیش
🦠سلام ببخشید این نکته درسته ؟ اخه استاد تو جزوه گفتم ایدز فقط عملکرد B ها و Tها میتونه مختل کنه نه یاخته های کشنده طبیعی ولی خیلی سبز اینجوری گفته
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
سلام اگر یک میکروب جدید بوجود بیاد قبلا اصلا وجود نداشته مثل یک باکتری جدید چگونه ژن های سازنده ی گیرنده ی آنتی ژنی از قبل توی ژن های ما هست که بخواد حالا روشن بشه
سعید خسروی
4 ماه پیش
یک لنفوسیت فقط یک نوع آنتی ژن را میتونه شناسی کنه درسته؟
زهرا دعایی
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر بله یک لنفوسیت فقط توانایی شناسایی یک نوع انتی ژن رو داره
نادیا نوری
4 ماه پیش
سلام یعنی هرچی بیشتر مریض بشیم بیشتر قوی میشیم ؟!
رقیه اسلامی
4 ماه پیش
سلام وقتی مریض میشیم اون ویروس یا حالا میکروب برای اولین بار وارد بدن ما میشه و لنفوسیت B تکثیر میشه و لنفوسیت خاطره و لنفوسیت پلاسموسیت میسازه و اون میکروب از بین میبره ولی با سرعت کمتر چند روز این تکثیر طول میکشه ولی سری بعد که ما مریض میشیم این لنفوسیت های خاطره که قبلاً تکثیر شدن و تو بدن ما هستن ی ویژگی حافظه دارن ینی اون بیماری که قبلاً اومده رو تو حافظشون نگهدا میدارن که اگه باز اومد با سرعت خیلیی بیشتر اونو از بین ببرن بخاطر همین وقتی ی بیماری ما میگیریم خوب میشیم بعد یکی از اعضای خانواده همون بیماریو میگیره ما دیگه ب اون بیماری مبتلا نمیشیم چون اون بیماری ک وارد بدن ما میشه خاطره زود با سرعت خیلی زیاد از بینش میبره امید وارم متوجه شده باشی❤️
z z
4 ماه پیش
هورمون تیموسین از تیموس ترشح میشه و باعث اثر بر روی مغز استخوان و بلوغ لنفوسیت های B میشه. ببخشید میشه اینو توضیح بدید ؟؟؟
سعید خسروی
4 ماه پیش
سلام ترشح پادتن با آزادسازی پادتن فرق داره؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام ترشح همون آزادسازیه
سعید خسروی
4 ماه پیش
سلام بلوغ لنفوسیت Bدر مغز استخوان با تیموسین هست ؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام وقتت بخیر 🌷 بلوغ لنفوسیت B در مغز استخوان اتفاق میفته
مطهره معتمدی
5 ماه پیش
هر کدوم از اینا که شبیه Yهستن یک گیرنده اند که ۲تا آنتی ژن بهشون وصل شده یا سر این Y ها هر کدوم یک گیرنده هست که یک آنتی ژن بهش وصل شده؟
آرتین آل رسول
5 ماه پیش
سلام زمانی که یک ویروس جدید به دست انسان درست میشه بدن ما از گذشته گیرنده و لنفوسیت آن را آیا داشته است برای مقابله با آن اگر داشته چجوری داشته چون اون یه ویروس جدیده؟؟
آرتین آل رسول
5 ماه پیش
سلام زمانی که یک ویروس جدید به دست انسان درست میشه بدن ما از گذشته گیرنده و لنفوسیت آن را آیا داشته است برای مقابله با آن اگر داشته چجوری داشته چون اون یه ویروس جدیده؟؟
.. .
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر. نحوه مقابله لنفوسیت های bعمل کننده با اون عامل بیگانه چطور هست؟ یعنی اون عامل بیگانه باید باهاش برخورد کنه که پادتن بسازه؟ و اینکه جدا از پادتن سازیش نمیتونه جوره دیگه مقابله کنه؟
.. .
6 ماه پیش
متوجه نمیشم فعال شدنش همون بالغ شدنشه؟ یا تولید شدنش؟ میشه توضیح بدید این فعال شدن یعنی چی؟
Amir .
5 ماه پیش
ببین کلا فعال شدن یعنی شروع به فعالیت کردن و ربطی به به وجود اومدن نداره این برا همه سلول ها صدق میکنه حالا نمیدونم منظورت کدوم سلوله Bهای خاطره و پلاسموسیت ها که به صورت بالغ تولید میشن و شروع به فعالیت میکنن ولی Bهای اولیه بعد از بلوغ مجدد وارد خون شده و فعالیت میکنن ولی یه نکته اینکه بگیم Bهای نابالغ فعالیت ندارند شاید غلط باشه چون سوخت وساز که دارند زنده اند ولی فعالیت دفاعی ندارند و این موضوع به نظر طراح بستگی داره امیدوارم که فهمیده باشی🙂🍃
آموزش ویدیویی لنفوسیت ها و نحوه عملکرد لنفوسیت ها B برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 8 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷