= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
روژان کنگرانی فراهانی
1 ماه پیش
ساختار استر میوه ها نیاز به حفظ داره؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اونایی که در کتابه، بله
غزل افتخاری
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر ببخشید استاد در اوایل ویدیو (۳،۴ دقیقه اول ) در واکنش استری شدن ، برای تشکیل آب ، OH رو از اسید و O رو از الکل هایلایت کرد . ولی در واقع باید از اسید H و از الکل OH برداشته بشه درسته ؟! آخه هنگام مثال حل کردن گفتن :زمانی که یه اسید ،مثلا آلکانوئیک اسید در واکنش استری شدن شرکت میکنه یدونه H از دست میده و میشه الکانوات . ...!!
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر برای آزاد شدن آب، اسید یدونه OH میده الکل یدونه H میده اینطوری یاد بگیرید
غزل افتخاری
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر ببخشید استاد در واکنش استری شدن ، برای تشکیل آب ، OH رو از اسید و O رو از الکل هایلایت کرد . ولی در واقع باید از اسید H و از الکل OH برداشته بشه درسته ؟! آخه هنگام مثال حل کردن گفتن :زمانی که یه اسید ،مثلا آلکانوئیک اسید در واکنش استری شدن شرکت میکنه یدونه H از دست میده و میشه الکانوات . ...!!
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
Taha Rashidi
9 ماه پیش
درود در مورد چی یاد گرفتی هرجوری حساب میکنم 19 تا اب ازاد میشه چون یدونه OH از سمت اسید و O از سمت الکل باقی میمونه و اب تشکیل نمیده فک کنم فرمولش این باشه: nاسید دو عاملی و nالکل دو عاملی -----> 2n-1 اب ازاد می کند درسته؟؟!! لطفا پاسخ گو باشین این سوالو چند وقت پیش هم پرسیدم و کسی جوابگو نبود
سمیرا نوری
4 ماه پیش
توی مثال درسی که استاد براساس شکل کتاب دادن وقتی اولین استر از اسید و الکل 2 عاملی ساخته شد یک آب آزاد شد و یک عامل استری تولید شد. دز مرحله بعدی که یک الکل و اسید دیگه از 2 طرف به این استر اولیه اضافه شدن 2 عامل استری "جدید" به وجود اومد و در کل 3 عامل استری داریم، در این مرحله 2 مولکول آب آزاد شد که طبق فرمول 2n-1 صحیح است فقط توجه داشته باشید یک مولکول آب هم همان اول برای تشکیل اولین عامل استری مصرف شد.
Taha Rashidi
3 ماه پیش
دمت گرم داداش فقط الان اگه در تستی این نوع سوال مطرح شد یعنی ما باید همون 2n بگیریم دیگه درسته؟!
امیرمهدی باغستانی
10 ماه پیش
سلام وقت بخیر ی سوال داشتم چرا استاد این واکنش رو که از دو مرحله هست مرحله نهایی اون رو در نظر نگرفتن آخه ی بار دیگم واکنش میدن
زهرا نصراللهی
11 ماه پیش
ایشون بهترین استادی هستن که تاحالا دیدم عالی درس میدن 🔥✨
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
🌷🌷🌷🌷
سپیده سهرابی
9 ماه پیش
بهتررررین استاد شیمی استااااد اسکندری عزیز. 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
آموزش ویدیویی مروری بر الکل،اسید و استر + پلی استرها برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 9 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷