= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام دوستان. وقت همگی بخیر. این مورد که استاد در رابطه با نکات تکمیلی میگن رو پیگیری کردم . منظورشون همون باقی موارد مرتبط با پروتئین سازی هست که در دو یادبگیریم بعدی قرار داده شده و تدریس مبحث پروتئین ها با وجود اینها کامل شده .
محمدجواد ظهیری اصل
1 سال پیش
سلام چرا هرچی میگردم نیست
خدا بزرگه :)
7 ماه پیش
متوجه نمیشم... منظورتون چیه؟ همین ویدیو رو میگید؟
M S
1 هفته پیش
تو این سوال که میگه در مرحله ای از ترجمه که کدون AUG وارد ریبوزوم کامل میشود.... منظورش کدوم مرحله ست؟؟
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
سلام سوال ۲۳۱ گزینه ۴ پاسخنامه تشریحی نوشته دریافت رنای ناقل توسط این جایگاه یعنی جایگاه Aکه منظورشه پس از جا به جایی رناتن است نه همزمان آخه دلیلش اشتباه مگه طبق شعری تو مرحله طویل شدن استاد گفت نمیگفتیم هی میان توAیکی جا میشه pمیده به Aریبوزوم جابه جا میشه خب اینجا رنای ناقل تو جایگاهAدریافت شده بعد ریبوزوم جابه جا شده
حامد عباسی
5 ماه پیش
آقا یه سوال .مگه ترجمه نمیشد ساخته شدن پلی پپتید ؟؟ پس تو مرحله ی اغاز پلی پپتیدی تشکیل نشده که فقط یک آمینو اسید اورده شده به نام متیونین.... من گیج شدم
فاطمه عسگری
5 ماه پیش
وقتی ی متنی میدی یکی برات ترجمه کنه ی کلمه هم انجام داده باشه میگه یک کلمش ترجمه شده یعنی یک نوکلتوتید از زبان رنا به زبان پروتیین تغییر کرده این معنیه ترجمس
محمد حسین شیرسوار
5 ماه پیش
توی aشکست پیوند نداریم؟؟؟
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
خ در جایگاه A خیر نداریم
نگار مظفری
6 ماه پیش
سلام خسته نباشید توی تست ۲۲۰ قسمت د هم تو پاسخنامه اشتباه گرفتن تحلیل تست هم این بود که امینو اسیدها اشتباهه ولی توی صورت سوال هیچ اشاره ای نکرده که استارت مرحله هست یا وسط مرحله یا حتی گفته نشده پیوند trna به صورت مستقیم یا غیر مستقیم قسمت د خیلی نا استاندارده ممنون میشم آقای رشیدی توضیح بدید چرا غلط گرفته یعنی پیوند رو به صورت مستقیم در نظر گرفته؟
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
سلام خسته نباشید ببینید گفته هر زمان از مرحله ترجمه یعنی جمله ای بهت داده باید در هر زمانی صدق بکنه یعنی تو باید تمام زمان هارو در هر ۳ مرحله در نظر بگیری گزینه ۴ هم غلطه چون تو اگرمرحله آغاز رو در نظر بگیری ما یه رنای ناقل داریم تو جایگاه pکه یدونه آمینو اسید داره
m gh
6 ماه پیش
ممکن هست در مرحله اغاز امینو اسید ناقلی وارد جایگاه بی بشه که اشتباه باشه و بعد همراه با امینو اسید از ریبوزوم بیرون بشه؟
ستایش مشمول
7 ماه پیش
چرا در جایگاه E تشکیل هیدروزنی مشاهده نمیشود؟ اون trn فاقد امینواسید از جایگاه p زمانی که به جایگاه E میره انتی کدونش با کدون در اون جایگاه هیروزنی نمیده؟
فاطمه خورشیدی
7 ماه پیش
آیا شکست پیوند کووالانسی در مرحله پایانی رخ میده یا نه؟؟
محدثه باشتنی
2 ماه پیش
بله در مرحله پایان رخ میده موقعی که زنجیره پلی پپتیدی از رنای ناقل جدا میشه پیوند بین آمینو اسید و رنای ناقل نوعی پیوند اشتراکی است
دینا ابهامی
7 ماه پیش
سلام جایگاه A که پره پس چطوری آمینو اسید دوباره واردش میشع
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
آموزش ویدیویی مراحل ترجمه برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 10 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
وحید فرامرزی
3 سال پیش
درست..ولی ای کاش استاد مثل سایر قسمت های مهم ، این جاهم ی یادبگیریم درباره نکات میزاشتن... واقعا نیاز بود نکته های مسخره بازی(به قول خودشون) بیشتر کار شه..اگ میشد عالی ترتر بود💜🌿💥