تست ها (بخش دوم)

27 فروردین

شاخص‌های پراکندگی
شاخص‌های پراکندگی

`01:05

1 تمرین

انواع طیف
انواع طیف

`00:26

1 تمرین

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`01:23

آمونیاک و آشنایی با اصل لوشاتلیه، اثر غلظت
آمونیاک و آشنایی با اصل لوشاتلیه، اثر غلظت

`00:42

تولیدمثل جانوران، هرمافرودیت ها
تولیدمثل جانوران، هرمافرودیت ها

`01:03

الگوهای اتمی، طیف اتمی هیدروژن
الگوهای اتمی، طیف اتمی هیدروژن

`00:56

اثر فشار
اثر فشار

`00:24

سوالات دیگران
سودا وسیعی | آکادمی امروز

سودا وسیعی

2 ماه پیش

جنس ریبولوز بیس فسفات چیه

گزینه یک چرا درسته؟ طول عمر رنای پیک اتفاقا کم میشه چون بیشتر فعالیت میکنه و زودتر آسیب می بینه و از کار میفته.

سلاماینجا توی 1 مگه پمپ انرزی مصرص میکنه ؟؟استاد گفته بودن انرپی مصرف نمیشه که

سلام بله انرژی مصرف میکنه ولی این انرژی از ATP نیست! انرژی حاصل از الکترون ها هستش. یجورایی تنها پمپی که ما در دبیرستان میخونیم که ATPمصرف کنه همون پمپ سدیم_پتاسیم هستش!.

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

4 ماه پیش

سلام یه سوال دلشتم برای گامها دبیر مدرسه ۶تا گام گفتن واز استاد های دیگه هم که فبلم دیدن معتقدن که ۶گام داره کالوین از اونجایی که خود کتاب هم گتم ها رو مشخص نکرده من نمیفهمم کدوم حرف درست میشه بگید به چه دلیل کدوم حرف درسته

میگم ببخشید هرجا که میگه واکنش وابسته به نور. میتونیم کالوین هم به طور غیر مستقیم در نظر بگیریم یا نه

نه نمیشه. واکنش های چرخه کالوین واکنش های مستقل از نور هستند. ولی میشه گفت به واکنش های وابسته به نور وابسته هستند

اگه همه بدون فسفات هستند چیجوری ATP تولید می شود

مریم جوادی | آکادمی امروز

مریم جوادی

4 ماه پیش

مگه NADPH اصلا الکترون دریافت میکنه و کاهش میابه؟ اون NAD+ نبود؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

درسته اگه دو تا الکترون جدا رو در نظر بگیریم هر دو فرق دارن ولی همین الکترونی که پر انرژی شده و از فتوسیستم خارج میشه خب یجوری اومده دیگه از یه جایی اومده به فتوسیستم خلق نشده که پس چرا نمی‌تونیم عبور الکترون ها رو برای فتوسیستم در نظر بگیریم

عالی

سلام آنزیم ATP ساز مگه پروتون رو تز فضای درون تیلاکوئید به درون بستره منتقل نمیکنه؟ میتونیم بگیم غلظت پروتون رو در تو بستره زیاد میکنه

سلام یه سوال داشتم ذرت بر خلاف گیاه روز با تجزیه یک ترکیب دو کربن در خارج از کلرپلاست co2 تولید میکند دلیل غلط بودن این جمله چیه؟

سلام وقت به خیر ممکن هست سوال دوستمون رو پاسخ بدید سوال منم هست ممنون

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر هرجا atpمصرف بشود اب هم مصرف میشود؟

سلام بله

سلام وقتتون به خیر درباره گزینه ۲استاد یک توضیحی دادند که اگر ابتدا میگفت تولید مولکول ۲نوکلئوتیدی غلط میشد من متوجه نشدم این قسمت رو ممکن هست توضیح بدید ممنون

منظور استاد ابتدایی مرحله ۲ چرخه کالوین موقعی که NADPHمصرف بشه و NADP+تولید میشه که اینطور نیست در ابتدا این اتفاق نمی‌افتد

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

@محمدجواد ظهیری اصل خیلی لطف کردید ممنونم

من مسئله تولید و تجزیه آب رو متوجه نشدم که دقیقا کجا تولید میشه کجا تحزیه میشه ؟

آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 13 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز