= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
حیدر مالداری
3 ماه پیش
گزینه یک چرا درسته؟ طول عمر رنای پیک اتفاقا کم میشه چون بیشتر فعالیت میکنه و زودتر آسیب می بینه و از کار میفته.
Ayla ....
4 ماه پیش
سلام یه سوال دلشتم برای گامها دبیر مدرسه ۶تا گام گفتن واز استاد های دیگه هم که فبلم دیدن معتقدن که ۶گام داره کالوین از اونجایی که خود کتاب هم گتم ها رو مشخص نکرده من نمیفهمم کدوم حرف درست میشه بگید به چه دلیل کدوم حرف درسته
محمد اسکندرلو
4 ماه پیش
میگم ببخشید هرجا که میگه واکنش وابسته به نور. میتونیم کالوین هم به طور غیر مستقیم در نظر بگیریم یا نه
امیرعلی صارمی
4 ماه پیش
نه نمیشه. واکنش های چرخه کالوین واکنش های مستقل از نور هستند. ولی میشه گفت به واکنش های وابسته به نور وابسته هستند
امیرمحمد افراسیابی
5 ماه پیش
درسته اگه دو تا الکترون جدا رو در نظر بگیریم هر دو فرق دارن ولی همین الکترونی که پر انرژی شده و از فتوسیستم خارج میشه خب یجوری اومده دیگه از یه جایی اومده به فتوسیستم خلق نشده که پس چرا نمیتونیم عبور الکترون ها رو برای فتوسیستم در نظر بگیریم
محمدجواد ظهیری اصل
11 ماه پیش
سلام آنزیم ATP ساز مگه پروتون رو تز فضای درون تیلاکوئید به درون بستره منتقل نمیکنه؟ میتونیم بگیم غلظت پروتون رو در تو بستره زیاد میکنه
فاطمه شهراپور
11 ماه پیش
سلام یه سوال داشتم ذرت بر خلاف گیاه روز با تجزیه یک ترکیب دو کربن در خارج از کلرپلاست co2 تولید میکند دلیل غلط بودن این جمله چیه؟
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام وقت به خیر هرجا atpمصرف بشود اب هم مصرف میشود؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام بله
عطیه رحمانی
1 سال پیش
سلام وقتتون به خیر درباره گزینه ۲استاد یک توضیحی دادند که اگر ابتدا میگفت تولید مولکول ۲نوکلئوتیدی غلط میشد من متوجه نشدم این قسمت رو ممکن هست توضیح بدید ممنون
محمدجواد ظهیری اصل
11 ماه پیش
منظور استاد ابتدایی مرحله ۲ چرخه کالوین موقعی که NADPHمصرف بشه و NADP+تولید میشه که اینطور نیست در ابتدا این اتفاق نمیافتد
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
@محمدجواد ظهیری اصل خیلی لطف کردید ممنونم
محمدجواد ظهیری اصل
11 ماه پیش
@عطیه رحمانی خواهش میکنم
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
من مسئله تولید و تجزیه آب رو متوجه نشدم که دقیقا کجا تولید میشه کجا تحزیه میشه ؟
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی 150 روزه هفته 13 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
سلام بله انرژی مصرف میکنه ولی این انرژی از ATP نیست! انرژی حاصل از الکترون ها هستش. یجورایی تنها پمپی که ما در دبیرستان میخونیم که ATPمصرف کنه همون پمپ سدیم_پتاسیم هستش!.