تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

4.5/5
(4 رای)

8 اسفند

نکات لوله گوارش در روده باریک
نکات لوله گوارش در روده باریک

`01:13

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:24

1 تمرین

ساختار روده باریک و روده بزرگ
ساختار روده باریک و روده بزرگ

`01:14

روابط بین ریشه‌های معادله درجه دو
روابط بین ریشه‌های معادله درجه دو

`01:13

1 تمرین

سوالات دیگران

اخرین زیر لایه ی اشغال شده میشه ۳d اخرین زیر لایه میشه ۴s!!

زهرا چهلسر | آکادمی امروز

زهرا چهلسر

2 ماه پیش

سلام چرا استاد در تست آخر درس ۳ آرایش الکترونی واعداد کوانتومی گفتن اتم Aنمی تونه به dختم بشه

سلام عالییییییی

سلام 🌷🌷🌷

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

برای رسم آرایش الکترونی یون ها اول ساده رسم میکنیم و بعد به اندازه بار نوشته شده اضافه یا کم میکنیم؟ مثلا توی درسای قبلی وقتی یون ۳بار مثبت رسم میکردیم بعد رسم ساده ۳تا از اخرین زیرلایه کم میکردیم ولی اینجا بعد از ساده رسم کردن به یون ۳تا الکترون میدیم تا خنثی شه الان کدوم راه درسته؟؟!؟

چون میخوایم خنثی درش بیاریم. در واقع مثل یه عددی بوده و بعد گفته با کم کردن سه تا الکترون فلان قدر شده.

یلدا مردان | آکادمی امروز

یلدا مردان

4 ماه پیش

سلام تعیین گروه و ردیف نمیفهمم😕

سلام گل. خلاصه ای برای تعیین گروه و ردیف میگم براتون امید وارم مفید باشه: شماره دوره/ردیف : بزرگترین n در آرایش الکترونی عناصر نشان دهنده شماره دوره عنصر مورد نظر هست . _ _ _ برای تعیین شماره گــروه 3 حالت وجود داره! 1) شماره گروه در دسته s : توان آخرین s 2)شماره گروه در دسته p : توان آخرین p + 12 3)شماره گروه در دسته d : توان آخرین s + توان آخرین d

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

4 ماه پیش

لطفاً اینو یکی برام توضیح بده

سلام وقت بخیر یه سوال برای این که بخوام مشابه همچین سوالی حل کنم باید تمام عنصر هارا با توجه به آرایش فشرده با اولشون با آرگون در نظر بگیریم

ردیف 4 گروه 13 میشه

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

استاد چرا سه بار مثبت رو به الکترون های x اضافه کردید مگه نباید کمش کنیم.

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

الان این درسته

این تیکه اش رو چک کردم که بله درسته

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

6 ماه پیش

اما استاد یجور دیگه حل کردن میشه بگین اشکالم چیه

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

6 ماه پیش

در قسمت ج 4s قبلش بوده و باید سه تا الکترون رو به d بدیم

الان دوره ۴ و گروه ۱۶ میشه اکسیژن خب اکسیژن مگ ب ۳pبتوان ۴ ختم نمیشه؟ لطفا جواب بدین

من هیچکدوم از اینا رو متوجه نشدم لطفا توضیح بدید

چرا ۳p یک شد بعد از دو p شش میدونم که ۳s دو هست ولی بعدش چراشد ۳pیک

این منظورم هست

آموزش ویدیویی تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی برنامه مطالعاتی 120 روزه هفته 1 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز