ساختار روده باریک و روده بزرگ

5/5
(2 رای)

8 اسفند

نکات لوله گوارش در روده باریک
نکات لوله گوارش در روده باریک

`01:13

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:24

1 تمرین

ساختار روده باریک و روده بزرگ
ساختار روده باریک و روده بزرگ

`01:14

روابط بین ریشه‌های معادله درجه دو
روابط بین ریشه‌های معادله درجه دو

`01:13

1 تمرین

سوالات دیگران
فاطمه عجم | آکادمی امروز

فاطمه عجم

1 هفته پیش

سلام میشه این بخشو توضیح بدین چون که شبکه عصبی روده ای از مری شروع میشه و تا مخرج هست پس میتونیم بگیم مری تا مخرج می تواند مستقل از دستگاه عصبی خودمختار فعالیت کند ولی درکل نیمه مستقل محسوب میشن ولی فقط دهان و حلق مستقل عمل نمیکنند،چون شبکه عصبی به صورت شبکه عصبی روده ای نیست که غیر مستقل محسوب میشن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد این ماهیچه ای مخاط که میگن رو دبیر ما گفته رو شکل نوشتیم ولی من فک میکردم برای لایه ماهیچه ای 🤦 نگو برای مخاط بوده مرسی واقعا تدریس تون عالیه

parisan h | آکادمی امروز

parisan h

3 ماه پیش

مگه استاد نگفت تو شیره روده ماده مخاطی نداریم پس این سلولای ترشح کننده ماده مخاطی مخاطو کجا ترشح میکنن ؟

اسامه یاری | آکادمی امروز

اسامه یاری

3 ماه پیش

استاد جنس پرز ها چیه؟

استاد اینجا فرمودند که سرتاسر لوله گوارش آنزیم لیزوزیم ترشح می کند در صورتی که در بخش روده باریک گفتن که شیره روده آنزیم لیزوزیم نداره یعنی الان آنزیم لیزوزیم در روده باریک ترشح میشه اما جز شیره ی اون محسوب نمیشه؟

سلام روده ی باریک ماده ی مخاطی می سازد ولی جز شیره ی روده نیست

اینجا استاد میگه محیط که غلیظ تر میشه فشار اسمزی بیشتر میشه پس باید برعکس آب از بیرون روده ی بزرگ به داخل روده ی بزرگ بیاد

الان اینجا استاد گفتن که بندازه خارجی مخرج ارادیه تو کتاب هم همینطور ولی معلم زیست ما توی امتحان که همین سوالو آورده بودن و ارادی خالی رو قبول نمی‌کردن 🙂 می‌گفت باید بگین ارادی و غیر ارادی استدلالش هم کنترل نداشتن نوزاد روی بندازه خارجی بود🫡🤦‍♀️ الان اگه بندازه خارجی رو آوردن باید بگیم ارادی دیگه؟؟

اونجایی که استاد میگه مخاط هست چه رنگیه

سلام مگه دهان و معده جذب دارن؟

سلام بله ما یه جذب اصلی داریم یه جذب اندک که جذب در دهان و معده و روده بزرگ جذب اندک هست و جذب اصلی هم در روده باریک انجام میشه

بله دهان و معده هم جذب دارن ولی جذب اصلی در روده ی باریک انجام می‌شود به اصطلاح در دهان و معده جذب به صورت فرعی هستش

استاد اون یاخته هورمون ساز تو کتاب نیست لازمه یاد بگیریم؟

افرادی که سلیاک دارند می‌توانند نونی که با آرد ذرت پخته شده مصرف کنند

بله منطقا

جواد سرابی | آکادمی امروز

جواد سرابی

6 ماه پیش

مگه روده بزرک ویتامین کا و ب ۱۲ ای که از طریق باکتری هم زیست تولید شده رو جذب نمیکنه؟ اینا مواد غذایی نیستن؟

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

نه اون روده باریک بود .

سلام آیا اب و یون مواد مغذی محسوب میشن؟

توحید صفری | آکادمی امروز

توحید صفری

6 ماه پیش

نه نمی شوند

طحال جزو دستگاه گوارش محسوب میشه؟!

خیر ، طحال جزو دستگاه لنفی محسوب میشه!

سلام و احترام . کوتاه ترین قسمتِ روده‌ی بزرگ ، آپاندیس هست یا روده کور ؟

زائده ای از روده بزرگ هست که لنفی هم هست بنابراین جز روده بزرگ برای گوارش نیست که بخواهیم اون رو در نظر بگیریم

@امیر محمد خورسندان تشکر از پاسخگویی‌تون 🙏🏻 استاد در حین تدریس کوتاه ترین قسمت روده بزرگ رو گفتن که چی هست اما چون تو دو جای مختلف حرفشون مشابه به هم بود ، متاسفانه سردرگم شدم..

آموزش ویدیویی ساختار روده باریک و روده بزرگ برنامه مطالعاتی 120 روزه هفته 1 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز