غده هیپوفیز(قسمت اول)

9 فروردین

 تامین انرژی انقباض
تامین انرژی انقباض

`00:54

 تست درس2فصل3
تست درس2فصل3

`01:25

1 تمرین

 گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی

`01:15

2 تمرین

 مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار
مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار

`00:59

سوالات دیگران
لیلا زارعی | آکادمی امروز

لیلا زارعی

8 ساعت پیش

سلام من در بعضی تست ها دیدم که یاخته های نشان داده شده که در هیپوتالاموس اند 3 اکسون دارند ؟

سلام خسته نباشید اصلا وا نمیشه

سلام از پشتیبانی پیگیری کنید 🌷

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 هفته پیش

غ ص ص غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 هفته پیش

ص غ غ غ ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام بچه ها من جزو یازدهم رو پرینت گرفتم ولی چون آخر سال بود نتونستم چیزی توش بنویسم فقط مرور کردم اگر خواستید با شماره 09135146998 تماس بگیرید براتون بفرستم

همین نکته تو کنکوز 1403 اومد اگه ویدیو ها رو بروز کنید خیلی عالی میشه همشون 1401 هستند

من متوجه نمیشم چجوری به سمت بالا غضروف ساخته میشه از پایین تبدیل به استخون میشه ، هر جور تصور میکنم نمی‌دونم صفحه رشدو کجاش بزارم . میشه با رسم شکل توضیح بدید ؟

عمه شوهر خاله همسایه بابام😂😂

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

😶😂😂

اگر جای تولید، ذخیره میگذاشت هم غلط بود؟

نمیفهمم مگه نگفتیم هیپوتالاموس ضد ادراری و اکسی توسین ترشح نمیکنه تولید می‌کنه ، ترشحش با هیپوفیز پسینه ، پس منظور سوال ۱ نباید فقط اون آزاد کننده ها و مهار کننده ها باشه ؟

آیا کورتیزول باعث افزایش فشار خون می‌شود ؟ و چه هورمون های موجب ادم می‌شوند ؟

یاخته های نفرون برای چه چیز های گیرنده دارند چهار تا جای خالیه

در کتاب گفته هیپوتالاموس ترشح هورمون های بخش پیشین رو تنظیم میکند یعنی منظورش هم تولید و هم ترشح هست ؟ چون گفتیم که بخش پیشین ذخییره نداره و همون زمان که هورمون تولید میشه ترشح میکند درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر. سوال اول چی یادگرفتی، گفته هر هورمون مترشحه از هیپوتالاموس، اکسی توسین و ضد ادراری که به هیپوفیز ترشح نمیشه منتقل میشه، چرا استاد جزو مترشحه ها گرفتن؟

هورمون های مترشحه از «هیپوتالاموس» به «سمت» هیپوفیز «می روند»....خب اره دیگه! هیچ جاییش حرف از «ترشح» به هیپوفیز نزده....فقط گفته میروند

.. . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

سلام یعنی چی که هیپوفیز پیشین نمیتونه ذخیره کنه ؟ پس اون ۶ هورمون کجا نگهداری میشن؟؟

نگهداری نمیشن به محض تولید به خون ترشح میشن

.. . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

@ابوالفضل خدابخشی ممنون

آموزش ویدیویی غده هیپوفیز(قسمت اول) برنامه مطالعاتی 120 روزه هفته 6 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز