ورود و خروج مواد از یاخته (قسمت1)

4.5/5
(2 رای)

24 تیر

نمودار توابع قدر مطلقی
نمودار توابع قدر مطلقی

`00:59

1 تمرین

ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست
ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست

`01:27

1 تمرین

جرم ها
جرم ها

`01:09

2 تمرین

پایه: نمادگذاری علمی و دقت اندازه گیری
پایه: نمادگذاری علمی و دقت اندازه گیری

`01:33

2 تمرین

سوالات دیگران

سلام برا انتشار تسهیل شده که گفته توسط پروتئین غشایی صورت میگیره استاد گفتن میشه کانال ها که دو دسته هستن نشتی و دریچه دار حالا سوال من اینه که آیا پمپ ها هم جز این دسته حساب میشن مثلا پمپ سدیم پتاسیم؟

سلام خیر متفاوته مثلا پمپ سدیم پتاسیم انرژی زیستی مصرف می‌کنه پس انتشار تسهیل شده نیست

@سید محمد متین رشادی پس میشه گفت جز انتقال فعال حساب میشه ؟

چی یاد گرفتی میشه غ غ ص؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

Mohadeseh Ahmadpour | آکادمی امروز

Mohadeseh Ahmadpour

1 ماه پیش

چی یادگرفتیم جواب میشه غ ص غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتی میشه غ،غ،ص؟؟

الهه زمانی | آکادمی امروز

الهه زمانی

2 ماه پیش

بله

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتی میشه غ،ص،غ؟؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

یاد بگیریم میشه ص،غ،ص؟؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

خب الان فشار اسمزی در جهت شیب غلظته یا خلاف جهت شیب غلظت؟ چون آب از محیطی که غلظت محلول کمه میره به جایی که غلظت محلول زیاده پس یادبگیریم قبلی که تو توضیح انتشار گفته بود انتقال مواد در جهت شیب غلظت، اسمز انتشار محسوب نمیشه؟ یا ما فقط تراکم آبو حساب میکنیم و به تراکم کل محلول کاری نداریم؟

الهه زمانی | آکادمی امروز

الهه زمانی

2 ماه پیش

سلام فشار اسمزی از جای کم غلظت به جای پر غلظت هست و این یعنی در جهت شیب غلظت هست. و فشار اسمزی و در کل اسمز انتشار اب ها هستش و ربطی به انتشار در یاد بگیریم قبلی نداره.

طنین دهقان | آکادمی امروز

طنین دهقان

3 ماه پیش

غ ص غ

طنین دهقان | آکادمی امروز

طنین دهقان

3 ماه پیش

ص غ ص

اونجایی که استاد میگه این ور همیشه آب خالص و اون ور آب قنده،خب یعنی قند از بین نمیره توی آب؟حل نمیشه؟اصلا حجم آب بیشتر از قند میشه دیگه نه؟

قند ها توی اب همیشه میمونن درسته حل شده ولی ازبین نرفته ذرات حل شونده همیشه توی محلول (اب) باقی میمونن

پس واسه سوال دوم اگه بگه همیشه جمله غلط میشه؟

طنین دهقان | آکادمی امروز

طنین دهقان

3 ماه پیش

آره چون ممکنه از روش های دیگه هم جا به جا بشه

این فیلمای غشا خیلی قشنگه🥰کاش میتونستم داشته باشمشون

پتانسیل آبی دیگه چیه ؟

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

5 ماه پیش

مربوط به آب هست هرچی آب در محیطی بیشتر باشه رقیق تر پدر نتیجه پتانسیل آبی هم بیشتر هست

من مفهوم پتانسیل آبی را نفهمیدم ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

سوالت مربوط به کدوم قسمت فیلمه؟

@زینب مقدم از دقیقه ۲۶ به بعد

سلام وقتتون بخیر برای سوالات چی یاد گرفتی میشه غ غ ص ولی پاسخنامه زده بود ص غ ص استاد هم تا حدودی اشاره کردن که اولی غلط میشه کدوم میشه پاسخ اولی؟

غ جواب ها میشن غ غ ص

آموزش ویدیویی ورود و خروج مواد از یاخته (قسمت1) برنامه جمع بندی دهم و یازدهم (پایه) هفته 1 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز