= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه کاظم نادی
4 ماه پیش
خب میتونیم گزینه ۲ را هم ازش غلط بگیریم چون گفته بخش مبادله ای اما خود کتاب گفته بیشتر حجم شش ها برای حبابک هاست؟؟؟
حیدر مالداری
6 ماه پیش
اینجا خود استاد گزینه سه رو اول گفتن در نقطه c دم عمیق به پایان رسیده( یعنی در حال استراحته.) ولی یادش اومد که باید جواب همین گزینه باشه حرفش رو عوض کرد. خب ما که جواب رو نمیدونیم تکلیف مون چیه !! خدا کنه از این تست های غیر استاندارد نیاد تو کنکور
حیدر مالداری
6 ماه پیش
چرا نوک قله و ته دره رو گرفته؟ از کجا بدونیم اونجا منظورش شروع فرایند جدیده یا پایان فرایند قبلی؟؟ جدا از گزینه ها و متن سوال خودش دوپهلو هست میشه گفت همشون وسط دوتا فراینپه و همه ماهیچه تو همه گزینه ها در حال استراحتن . این سوال کنکور بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دینا بیراوند
7 ماه پیش
خسته نباشید یه سوال داشتم. برای گزینهی ۳ مگه اطراف تمام حبابک ها شبکهی مویرگی نداریم؟ پس یه جورایی اون ها هم نمیتونن حجم زیادی از شش رو تشکیل بدن؟
مائده علمی
7 ماه پیش
سلام وقت بخیر استاد تو همه تستا و ویدئو های آموزشی گفتند دیافراگم هم در دم عادی و هم دم عمیق نقش اصلی رو به عهده داره ولی کتاب تست خیلی سبز توی همه تستا نقش اصلی رو فقط برای دم عادی گرفته و دم عمیق رو غلط دونسته الان ما برای کنکور چیکار کنیم !؟
Padideh ..
8 ماه پیش
چرا اول تست گفته دم و بازدم عادی بعدش گفته کمترین فشار؟ من که با توجه به اولش دم جاری گرفتم و گزینه 4 شد جواب
Taha Rashidi
9 ماه پیش
درود اگه در گزینه 3 به جای افزایش ، کلمه کاهش رو گذاشته بود بازم غلط بود؟؟!! چون استاد توی یکی از یادبگیریم ها گفتن کاهش حجمه که باعث افزایش فشار و در نتیجه خارج شدن هوا از شش میشه نه این که افزایش فشار باعث کاهش حجم شه یا فرقی نداره!؟
Taha Rashidi
9 ماه پیش
درود اگه دم عادی باشه که دیافراگم از حالت گنبدی خارج نمیشه که؟؟!! چون گفته قطعا پس باید این گزینه هم غلط باشه که!
زینب مقدم
9 ماه پیش
سلام چرا تو دم عادی هم از حالت گنبدی خارج میشه فرق دم عادی و عمیق تو استفاده از عضلات گردنیه که تو دم عمیق علاوه بر دیافراگم این عضلات گردنی هم نقش دارن
M R
9 ماه پیش
گزینه ج گفته ماهیچه ناحیه گردن فشار بین دولایه پرده جنب رو کاهش میده همانند دیافراگم. مگه ماهیچه گردن هم رو پرده جنب تاثیر داره؟
علی اصغر اسماعیلی
9 ماه پیش
ببخشید گزینه ۴ رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید؟ هوای مرده که اصلا توی دم نگاره ثبت نمیشد پس چطوری بخشی از منحنی اسپیروگرامه
فاطمه سلطانی
9 ماه پیش
اینجا منظورش همون کاهش ph و افزایش بود دیگ اینک مثلا برای دفع co² بیشتر تعداد تنفس بیشتر میشه ک co²رو بیشتر دفع کنه منظورش همونه؟
نرگس مهدوی
9 ماه پیش
سلام بله برای دفع بیشتر کربن دی اکسید، تعداد تنفس زیاد میشه و درپی اون PH اسیدی خون تعدیل میشه و کمی بالاتر میره
ستایش یدالهی
11 ماه پیش
بصل برای بین دنده ایی داخلی هم بیام میقرسته یا نه
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
در حد کتاب درسی، خیر
آموزش ویدیویی تست فصل سوم برنامه جمع بندی دهم و یازدهم (پایه) هفته 3 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
زینب وحدانی
3 ماه پیش
خب گفته ساختاری که بیشتر حجم شش رو در بر میگیره متعلق به بخش مبادله ایه مورد درستیه منظورش حبابکه که اسفنجی هم هست و متعلقه به بخش مبادله ای نه هادی