6 مرداد

نوشتن معادله جدید
نوشتن معادله جدید

`00:44

1 تمرین

ماهیچه‌های موثر در تنفس
ماهیچه‌های موثر در تنفس

`01:21

2 تمرین

تعداد و علامت ریشه ها
تعداد و علامت ریشه ها

`00:56

1 تمرین

تنظیم تنفس
تنظیم تنفس

`01:13

1 تمرین

تست فصل سوم
تست فصل سوم

`01:16

سوالات دیگران

خب میتونیم گزینه ۲ را هم ازش غلط بگیریم چون گفته بخش مبادله ای اما خود کتاب گفته بیشتر حجم شش ها برای حبابک هاست؟؟؟

خب گفته ساختاری که بیشتر حجم شش رو در بر میگیره متعلق به بخش مبادله ایه مورد درستیه منظورش حبابکه که اسفنجی هم هست و متعلقه به بخش مبادله ای نه هادی

؟///////

سلام بله

اینجا خود استاد گزینه سه رو اول گفتن در نقطه c دم عمیق به پایان رسیده( یعنی در حال استراحته.) ولی یادش اومد که باید جواب همین گزینه باشه حرفش رو عوض کرد. خب ما که جواب رو نمیدونیم تکلیف مون چیه !! خدا کنه از این تست های غیر استاندارد نیاد تو کنکور

چرا نوک قله و ته دره رو گرفته‌؟ از کجا بدونیم اونجا منظورش شروع فرایند جدیده یا پایان فرایند قبلی؟؟ جدا از گزینه ها و متن سوال خودش دوپهلو هست میشه گفت همشون وسط دوتا فراینپه و همه ماهیچه تو همه گزینه ها در حال استراحتن . این سوال کنکور بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خسته نباشید یه سوال داشتم. برای گزینه‌ی ۳ مگه اطراف تمام حبابک ها شبکه‌ی مویرگی نداریم؟ پس یه جورایی اون ها هم نمیتونن حجم زیادی از شش رو تشکیل بدن؟

سلام وقت بخیر استاد تو همه تستا و ویدئو های آموزشی گفتند دیافراگم هم در دم عادی و هم دم عمیق نقش اصلی رو به عهده داره ولی کتاب تست خیلی سبز توی همه تستا نقش اصلی رو فقط برای دم عادی گرفته و دم عمیق رو غلط دونسته الان ما برای کنکور چیکار کنیم !؟

Padideh .. | آکادمی امروز

Padideh ..

8 ماه پیش

چرا اول تست گفته دم و بازدم عادی بعدش گفته کمترین فشار؟ من که با توجه به اولش دم جاری گرفتم و گزینه 4 شد جواب

درود اگه در گزینه 3 به جای افزایش ، کلمه کاهش رو گذاشته بود بازم غلط بود؟؟!! چون استاد توی یکی از یادبگیریم ها گفتن کاهش حجمه که باعث افزایش فشار و در نتیجه خارج شدن هوا از شش میشه نه این که افزایش فشار باعث کاهش حجم شه یا فرقی نداره!؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

سلام نه اون موقع درست میشد اینجا برعکس گفته صرفا واسه این غلطه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

درود اگه دم عادی باشه که دیافراگم از حالت گنبدی خارج نمیشه که؟؟!! چون گفته قطعا پس باید این گزینه هم غلط باشه که!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

سلام چرا تو دم عادی هم از حالت گنبدی خارج میشه فرق دم عادی و عمیق تو استفاده از عضلات گردنیه که تو دم عمیق علاوه بر دیافراگم این عضلات گردنی هم نقش دارن

M R | آکادمی امروز

M R

9 ماه پیش

گزینه ج گفته ماهیچه ناحیه گردن فشار بین دولایه پرده جنب رو کاهش میده همانند دیافراگم. مگه ماهیچه گردن هم رو پرده جنب تاثیر داره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

گزینه ۱ گفته حدود ۱۵۰ میلی لیتر گزینه ۴ غلط تر نیست؟

ببخشید گزینه ۴ رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید؟ هوای مرده که اصلا توی دم نگاره ثبت نمیشد پس چطوری بخشی از منحنی اسپیروگرامه

یعنی ۲۵۰۰ حجم جاریه و اون ۵۰۰ میلی‌متر جحم هوایی ک وارد یا خارج شش میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اینجا منظورش همون کاهش ph و افزایش بود دیگ اینک مثلا برای دفع co² بیشتر تعداد تنفس بیشتر میشه ک co²رو بیشتر دفع کنه منظورش همونه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

9 ماه پیش

سلام بله برای دفع بیشتر کربن دی اکسید، تعداد تنفس زیاد میشه و در‌پی اون PH اسیدی خون تعدیل میشه و کمی بالاتر میره

بصل برای بین دنده ایی داخلی هم بیام میقرسته یا نه

در حد کتاب درسی، خیر

آموزش ویدیویی تست فصل سوم برنامه جمع بندی دهم و یازدهم (پایه) هفته 3 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز