مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار

19 شهریور

تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی
تعداد کروموزوم ها + مجموعه های کروموزومی

`01:14

 مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت
مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت

`00:59

 آلدهیدها و کتون ها
آلدهیدها و کتون ها

`00:37

1 تمرین

 اسیدها و استرها
اسیدها و استرها

`01:03

1 تمرین

تعیین عدد کروموزومی یاخته
تعیین عدد کروموزومی یاخته

`00:25

1 تمرین

 تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)

`00:59

سوالات دیگران

درود و وقت بخیر میشه سوال ۲ چی یاد گرفتی رو توضیح بدین

سلام ی سوال مگه اینجا فقط توان مصرفی b رو نمیخواد چرا وقتی فقط ولتاژ تغییر کرده و بر 2 تقسیم شده ماهم توان مصرفی b رو بر4 تقسیم نمیکنیم دلیل اینکه مقاومتشون و بدست اوردیم چیه

سلام متوجه شدم چرا چون اینجا جریان ثابته و ولتاژ تغیییر کرده بنابر این برای بدست اوردن شدت جریان باید اقدام کنیم و برای بدست اوردن شدت جریان هم به مقاومت تک تک این لامپ ها نیاز داریم

سلام نمیتوانیم در اینجا از رابطه ‌P=V²/R استفاده بکنیم؟؟

درود میشه بفرمایید از کجا متوجه موازی وصل کردن شدیم در این قسمت ؟

سلام نمیتوانیم در اینجا از رابطه ‌P=V²/R استفاده بکنیم؟؟

سلام مگه جریان تو مقاومت های سری برابر نیست پس چرا‌ جریان کل رو بدست می اوریم؟

جریان رو برای حساب کردن توان بدست اوردیم

Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

4 ماه پیش

سلام این روش xo از کجا اومد من که نفهمیدم

درود شما باید مبحث 4 یعنی قبل این مبحث را مطالعه کنید .

سلام من این مثال رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید؟

سلام ما میدونیم 3 تا لامپ باهم موازی اند چون اختلاف پتانسیل یکسانی دارند<120v> سوال از ما توان مصرفی لامپB رو خواسته که ما برای بدست آوردنش باید(I)و( RB) رو بدست بیاریم(V)رو داریم که اینجاRB رو بدست میاریم=> P=20 و V=120 و ?=RB => که مقاومت B=720** برای بدست آوردن I ما از فرمول I:V/R استفاده میکنیم خب الان ما I رو میخوایم V رو که داریم<60v> باید R کل رو بدست بیاریم (که مجموع مقاومت های A+B+C هست ) مقاومتا رو یکی یکی از طریق فرمول=> توان مصرفی=Vبه توان2 ÷ R بدست می آوریم. (تو خوده سوال گفته که مقاومت الکتریکی لامپ ها با هم برابر اند که بعد ازشون میتونیم برا شکلی اصلی که لامپ ها به صورت سری هستند استفاده کنیم پس ما مقاومتی که با 120v بدست میاریم با 60v برابراند) برای بدست آوردن مقاومت ها از 120V استفاده میکنیم چون مال بخش اول هستن که استاد به دستشون آوردن حالا که مجموعR)(A+B+C) =1440) رو بدست آوردیم و V=60 اینارو تو فرمول جایگذاری میکنیم که جریان بدست میاد I=V/R => I=3/72A حالا که هم جریان و مقاومت B **رو داریم در فرمول=> (به توان دو I)P=R قرار میدهیم و PB بدست می آید.

سلام ، تو این سوال میشه از فرمول P=VI استفاده کنیم ؟

سلام در این سوال از کجا باید بفهمیم که لامپ ها در حالت اول به صورت موازی هستن؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

روش xo و نامگذاری رو نفهمیدم

سلام من این سوال رو نفهمیدم میشه توضیح بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

کلا این سوال رو نفهمیدم.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام مقاومت معادل بدست اوردن توی مقاومت های متوالی خیلی راحته، صرفا اعداد رو با هم جمع میکنیم اما مقاومت معادل توی موازی ها بدست اوردنش یکم سخته، برای همین میگن که شما یک سری چیزا رو حفظ باشین بهتره مثلا اگر دو تا مقاومت ۶ و ۳ دیدین که به طور موازی به هم متصل بودن، بدونین معادلش میشه ۲

چرا ۲:Rt شد؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

برای مقاومت معادل بدست اوردن این ها، باید بدونی که معکوس مقاومت ها برابر هست با جمع یک ششم و یک سوم

منفی از کجا اومد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام شما محاسبات اخر رو درست انجام ندادین اگر راه حل شما این باشه، جواب اخر باید بشه ۲۲۰

آموزش ویدیویی مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار برنامه جمع بندی دهم و یازدهم (پایه) هفته 9 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز