تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

4.7/5
(160 رای)

مرحله13

تست فصل2 (درس1)
تست فصل2 (درس1)

`00:52

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`00:58

1 تمرین

تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای
تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

`00:59

1 تمرین

تست مفهوم فشار جامدات
تست مفهوم فشار جامدات

`01:06

1 تمرین

سوالات دیگران
زهرا چهلسر | آکادمی امروز

زهرا چهلسر

2 ماه پیش

سلام چرا استاد در تست آخر درس ۳ آرایش الکترونی واعداد کوانتومی گفتن اتم Aنمی تونه به dختم بشه

سلام عالییییییی

سلام 🌷🌷🌷

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

4 ماه پیش

برای رسم آرایش الکترونی یون ها اول ساده رسم میکنیم و بعد به اندازه بار نوشته شده اضافه یا کم میکنیم؟ مثلا توی درسای قبلی وقتی یون ۳بار مثبت رسم میکردیم بعد رسم ساده ۳تا از اخرین زیرلایه کم میکردیم ولی اینجا بعد از ساده رسم کردن به یون ۳تا الکترون میدیم تا خنثی شه الان کدوم راه درسته؟؟!؟

چون میخوایم خنثی درش بیاریم. در واقع مثل یه عددی بوده و بعد گفته با کم کردن سه تا الکترون فلان قدر شده.

یلدا مردان | آکادمی امروز

یلدا مردان

4 ماه پیش

سلام تعیین گروه و ردیف نمیفهمم😕

سلام گل. خلاصه ای برای تعیین گروه و ردیف میگم براتون امید وارم مفید باشه: شماره دوره/ردیف : بزرگترین n در آرایش الکترونی عناصر نشان دهنده شماره دوره عنصر مورد نظر هست . _ _ _ برای تعیین شماره گــروه 3 حالت وجود داره! 1) شماره گروه در دسته s : توان آخرین s 2)شماره گروه در دسته p : توان آخرین p + 12 3)شماره گروه در دسته d : توان آخرین s + توان آخرین d

سلام وقت بخیر یه سوال برای این که بخوام مشابه همچین سوالی حل کنم باید تمام عنصر هارا با توجه به آرایش فشرده با اولشون با آرگون در نظر بگیریم

ردیف 4 گروه 13 میشه

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

استاد چرا سه بار مثبت رو به الکترون های x اضافه کردید مگه نباید کمش کنیم.

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

الان این درسته

این تیکه اش رو چک کردم که بله درسته

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

6 ماه پیش

اما استاد یجور دیگه حل کردن میشه بگین اشکالم چیه

شمس تبریزی | آکادمی امروز

شمس تبریزی

6 ماه پیش

در قسمت ج 4s قبلش بوده و باید سه تا الکترون رو به d بدیم

الان دوره ۴ و گروه ۱۶ میشه اکسیژن خب اکسیژن مگ ب ۳pبتوان ۴ ختم نمیشه؟ لطفا جواب بدین

من هیچکدوم از اینا رو متوجه نشدم لطفا توضیح بدید

چرا ۳p یک شد بعد از دو p شش میدونم که ۳s دو هست ولی بعدش چراشد ۳pیک

این منظورم هست

سلام من اینجا رو مشکل دارم چطوری باید فهمید ک مثلا ایکس بیست میشه 3p6 , 4s2 فرمولی یا هر چی داشتو من ب کل فراموش کردم

من اینجایی ک استاد میگه مثلا ۲۹Cu میشه 3d10 و 4s1 رو اصلا یاد نگرفتم خب چطوری ینی از کجا باید فهمید ک اینا شدن

اول اینکه باید همیشه بعد 3p باید 4s پر بشه حالا یک نکته وجود داره هر وقت دیدی 4s پر شده یعنی 2 الکترونش رو گرفته ولی (3d) ، 4 یا 9 الکترون داره باید یک الکترون از 4s بگیری و به 3d بدی تا تبدیل به 10 یا 5 بشه و کلا دو اتم اینطوریه یکیش همونCu هستش

آموزش ویدیویی تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی برنامه مطالعاتی دهم دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز