= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه عجم
1 هفته پیش
سلام میشه این بخشو توضیح بدین چون که شبکه عصبی روده ای از مری شروع میشه و تا مخرج هست پس میتونیم بگیم مری تا مخرج می تواند مستقل از دستگاه عصبی خودمختار فعالیت کند ولی درکل نیمه مستقل محسوب میشن ولی فقط دهان و حلق مستقل عمل نمیکنند،چون شبکه عصبی به صورت شبکه عصبی روده ای نیست که غیر مستقل محسوب میشن
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
استاد این ماهیچه ای مخاط که میگن رو دبیر ما گفته رو شکل نوشتیم ولی من فک میکردم برای لایه ماهیچه ای 🤦 نگو برای مخاط بوده مرسی واقعا تدریس تون عالیه
parisan h
3 ماه پیش
مگه استاد نگفت تو شیره روده ماده مخاطی نداریم پس این سلولای ترشح کننده ماده مخاطی مخاطو کجا ترشح میکنن ؟
فاطمه طهماسبی
5 ماه پیش
استاد اینجا فرمودند که سرتاسر لوله گوارش آنزیم لیزوزیم ترشح می کند در صورتی که در بخش روده باریک گفتن که شیره روده آنزیم لیزوزیم نداره یعنی الان آنزیم لیزوزیم در روده باریک ترشح میشه اما جز شیره ی اون محسوب نمیشه؟
نازیلا رحمانی
1 ماه پیش
سلام روده ی باریک ماده ی مخاطی می سازد ولی جز شیره ی روده نیست
حامد امیدی
5 ماه پیش
اینجا استاد میگه محیط که غلیظ تر میشه فشار اسمزی بیشتر میشه پس باید برعکس آب از بیرون روده ی بزرگ به داخل روده ی بزرگ بیاد
ریحانه بیگلری
5 ماه پیش
الان اینجا استاد گفتن که بندازه خارجی مخرج ارادیه تو کتاب هم همینطور ولی معلم زیست ما توی امتحان که همین سوالو آورده بودن و ارادی خالی رو قبول نمیکردن 🙂 میگفت باید بگین ارادی و غیر ارادی استدلالش هم کنترل نداشتن نوزاد روی بندازه خارجی بود🫡🤦♀️ الان اگه بندازه خارجی رو آوردن باید بگیم ارادی دیگه؟؟
Abolfazl Torabi
5 ماه پیش
سلام مگه دهان و معده جذب دارن؟
غزاله محمدی
5 ماه پیش
سلام بله ما یه جذب اصلی داریم یه جذب اندک که جذب در دهان و معده و روده بزرگ جذب اندک هست و جذب اصلی هم در روده باریک انجام میشه
ابوالفضل روزبهانی
3 ماه پیش
بله دهان و معده هم جذب دارن ولی جذب اصلی در روده ی باریک انجام میشود به اصطلاح در دهان و معده جذب به صورت فرعی هستش
شنتیا صادقپور
6 ماه پیش
افرادی که سلیاک دارند میتوانند نونی که با آرد ذرت پخته شده مصرف کنند
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
بله منطقا
جواد سرابی
6 ماه پیش
مگه روده بزرک ویتامین کا و ب ۱۲ ای که از طریق باکتری هم زیست تولید شده رو جذب نمیکنه؟ اینا مواد غذایی نیستن؟
توحید صفری
6 ماه پیش
نه اون روده باریک بود .
هستی کشاورزی
6 ماه پیش
طحال جزو دستگاه گوارش محسوب میشه؟!
پارمیس سوری
6 ماه پیش
خیر ، طحال جزو دستگاه لنفی محسوب میشه!
حانیه خسروانی
6 ماه پیش
سلام و احترام . کوتاه ترین قسمتِ رودهی بزرگ ، آپاندیس هست یا روده کور ؟
امیر محمد خورسندان
6 ماه پیش
زائده ای از روده بزرگ هست که لنفی هم هست بنابراین جز روده بزرگ برای گوارش نیست که بخواهیم اون رو در نظر بگیریم
حانیه خسروانی
6 ماه پیش
@امیر محمد خورسندان تشکر از پاسخگوییتون 🙏🏻 استاد در حین تدریس کوتاه ترین قسمت روده بزرگ رو گفتن که چی هست اما چون تو دو جای مختلف حرفشون مشابه به هم بود ، متاسفانه سردرگم شدم..
آموزش ویدیویی ساختار روده باریک و روده بزرگ برنامه مطالعاتی دهم دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷