= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
فاطمه عسگری
3 هفته پیش
در متن کتاب گفته هر چه از نایژه اصلی به سمت نایژه های باریکتر پیش نی روین از مقدار غضروف کاسته می شود ، در نایژه اصلی غضروف کامل میشه نمیشه گفت غضروف کم شده
فاطمه عسگری
3 هفته پیش
یاخته های مژکدار گیرنده های بویایی هم هستند چون نگفته مخاطی مژکدار بعضی گزینه ها راجع به این سلولها صدق نمی کنه
آلاء ادیب
2 ماه پیش
چرا هرچی از نای بریم پایین تر غضروف ها کمتر میشه توی نای غضروف ها c شکل هستن ولی توی نایژه های اصلی حلقه ی کامل
مهدیه کشاورز
2 ماه پیش
سلام ، ماده مخاطی دقیقا از کدوم یاخته ها ترشح میشه؟ آیا از یاخته های مژک دار و اون یاخته های هرمی شکل کوچولو هم ماده مخاطی ترشح میکنن؟؟؟؟؟؟
کوثر موسوی
2 ماه پیش
سلام ماده مخاطی فقط از استوانه ای های بدون مژک و هرمی ها ترشح می شه
نرگس خاتمی نژاد
3 ماه پیش
سلام در گزینه 1 مگه بافت بینی استوانه ای نبود
ابوالفضل رضایی
1 ماه پیش
سلام ببینید ما درر ابتدای بینی پوست داریم نه مخاط پوست بیی هم سنگفرشی چندلایه هستش و رگ ها تو اون قسمت قرار دارند
شیرین مهندس سامان
4 ماه پیش
غ چون برگشت هوا را در نظر نگرفته ۲ص نای جلوی مری وطولش از مری کوتاه تره ۳ غ غدد ترشحی در زیر مخاطش واینکه غدد هورمون ساز است و غدد ترشحی موادش را از راه مجرا ترشح میکنه ولی هورمون ساز درون ریزه وهورمونش را مستقیم به خون وارد میکنه ۴غ ۴ لایه بافت پیون ی داره
حکیمه فلاح زاده
4 ماه پیش
از دقیقه ۱۷ تا ۱۸ میتونیم نتیجه بگیریم که بعضی از اندام های بدن هم اندام هدف اعصاب و هم اندام هدف هورمون ها باشند؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
بله نمونه اش همین شش ها
ندا کبودانی
5 ماه پیش
انتهای مجرای بینی همون نایژک انتهاییه؟ توی نایژک انتهایی مخاط مژک دار داشتیم. وقتی مخاط مژک دار داریم پس یعنی یاخته های مژک دار هم داریم؟؟
فاطمه طیبی
5 ماه پیش
سلام لطفاً توضیح بدید مورد د چرا درسته؟ مگه نایژه اصلی غضروف کامل نداره؟ پس قاعدتا از نای به نایژه اصلی میزان غضروف داره زیاد میشه و از اونجا به بعد داره کم میشه
فاطمه طیبی
5 ماه پیش
سلام ماده ی مخاطی نای از کجا ترشح میشه؟ لطفاً این تصویر رو ببینین آخه تو این عکس گفته هم غده ی ترشحی در زیر مخاط و هم یاخته های استوانه ای بدون مژک در مخاط ساخته میشه میشه توضیح بدین؟
مبینا موروزی
2 ماه پیش
خب لایه ی مخاط غدد مخاطی ترشح کننده داره
شمس تبریزی
6 ماه پیش
در گزینه ج از لفظ مشترک استفاده کرده اما اگر ما در شکل نگاه کنیم میبینیم متصل هستند نه مشترک میشه توضیح بدین که این قسمت از تست رو باید چجوری غلط یا صحیح بودنش رو تعین کنیم؟؟؟
پریا انوشا
6 ماه پیش
مورد د چرا درسته؟ مگه نایژه اصلی غضروف کامل نداره؟ پس قاعدتا از نای به نایژه اصلی میزان غضروف داره زیاد میشه و از اونجا به بعد داره کم میشه
حسام خلیلیان
6 ماه پیش
هم طویل ترین را گفت راست هم قطور ترین را
کاویان غفاری
5 ماه پیش
استاد در اون لحظه اشتباه کرد طویل ترین نایژه چپ قطور ترین نایژه راست
آموزش ویدیویی ادامه بخش هادی دستگاه تنفس برنامه مطالعاتی دهم دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
ابوالفضل رضایی
1 ماه پیش
سلام با اجازه از استاد ببینید شما دچار یه اشتباه کوچیک شدید وجود غضروف تو دستگاه تنفسی به این صورت هستش نای = حلقه های C شکل نایژه های اصلی = حلقه های کامل غضروفی نایژه های فرعی + قطعات پراکنده غضروفی و نایژک ها هم از جایی شروع میشوند که دیگر در اون انشعاب غضروف نداشته باشیم به این ترتیب هستش چون از نایژه های اصلی به بعد غضروف کمتر میشه همچین چیزی میگن اگه به شکل کتاب برای این درس توجه کنید میبینید که مطابق با حرف های من هستش بازم سوالی بود بفرمایید جواب بدم