دستگاه لنفی

4.9/5
(80 رای)

مرحله ۲۶

رگ ها ( سیاهرگ)
رگ ها ( سیاهرگ)

`01:19

1 تمرین

سوخت ها و اثر گلخانه ای
سوخت ها و اثر گلخانه ای

`00:38

دستگاه لنفی
دستگاه لنفی

`01:52

1 تمرین

حل معادلات شامل عبارات گویا
حل معادلات شامل عبارات گویا

`00:50

2 تمرین

سوالات دیگران
کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

2 ماه پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-31736?comment_id=732048#comment-732048 میشه اینم یه توضیح بدید

سلام کجای کتاب گفته که رگ های لنفی دریچه دارند؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام بالاترین اندام لنفی چیست؟

لوزه ها

زهرا راد | آکادمی امروز

زهرا راد

3 ماه پیش

چرا وقتی که استرس میگیریم و....باید فشار خون افزایش پیدا کنه؟؟دلیلش چیه ؟

عسل بیگی | آکادمی امروز

عسل بیگی

2 ماه پیش

درود🤍 بدلیل ترشح هورمون های اپی نفرین و نوراپی نفرین (در استرس های آنی) ویا ترشح هورمون کورتیزول (در تنش و استرس های بلند مدت)

محدثه فیضی | آکادمی امروز

محدثه فیضی

4 ماه پیش

دستگاه لنفی در حرکت خون سیاهرگ به سمت قلب نقش داره یانه

هما رضایی | آکادمی امروز

هما رضایی

4 ماه پیش

بر اساس شکل رگ های لنفی پای راست و چپ تو مجاری لنفی سمت چپ میریزند و میتونن تو مجرای لنفی سمت راست جریان پیدا کنند ولی شما گفتید که فقط یک چهارم سمت راست بدن میتونن تو مجاری لنفی سمت راست جریان پیدا کنند به نظرتون کدومش درسته ?

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

2 ماه پیش

از کجا خوندی این متنی که گفتی لنف پای راست و چپ تو مجاری لنفی راست هم جریان پیدا میکنن

اتنا محمدی | آکادمی امروز

اتنا محمدی

4 ماه پیش

عالی

سلام سمت چپ که گره لنفی نداره پس چطور میتونه در برابر میکروبها دفاع کنه مگه لنف گره لنفی نداره ممنون

نرگس جون خب اون رگ های سمت چپ جلو تر این رو کرده اند

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

5 ماه پیش

میتونیم بگیم ترشح زیاد هورمون اریتروپویتین باعث افزایش فشارخون میشه ؟؟

خیر چونکه اگر بخواهیم فشار خون رو افزایش بدیم باید مثلا حجم ان را زیاد کینم که اگر بخواهیم همچنین کاری بکنیم هم باید تعداد یاخته ها را افزایش دهیم هم میزان پلاسما و چون اریتروپویتین فقط بر تعداد یاخته ها تاثیر دارد پس خیر نمی توان باعث افزایش فشار خون شود

ورودی و خروجی لنف رو چجوری تشخیص بدیم یعنی از کدوم طرف وارد میشن از کدوم طرف خارج میشن؟ از پایین به بالاست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

همین متن گزینه یک رو چند تست قبل استاد اشتباه گرفتن و گفتن همه سرخرگ های کوچک به مویرگ متصل نیست. اینجا درست گرفتن !!!!!!!!!

سلام اینجا میتونیم بگیم تیموس به جناغ وصله؟یا با اون در ارتباطه؟

سلام خیر نمیشه لزوما همچین استنباطی کرد که با هم تماس فیزیکی دارن

جواب به صورت صوتی می باشد:)

کبد ناپیوسته کلیه منفذ دار درسته؟؟

چند مورد میتواند از ویژگیهای یاخته های نشان داده شده در شکل مقابل باشد؟ الف - داشتن یک یا بیش از یک هسته له یاخته های ماهیچه ی قلبی ب - انقباض به صورت ارادی در برخی مواقع ج- تحریک خود به خودی بدون نیاز به پیام عصبی د - ظاهری کاملاً مشابه با یاخته های ماهیچه اسکلتی انتشار پیام انقباض به یاخته های بعدی توسط صفحات بینابینی ببخشید برای سوال ۴۲ که در باره یاخته های ماهیچه ی قلبی هست گزینه ج رو صحیح گرفته ولی به نظرم غلطه چون محرک انقباضی یاخته های ماهیچه ی قلبی میتونه پیام عصبی هم باشه و گزینه ه رو هم درست گرفته ولی به نظرم غلطه چون گفتیم یاخته هایی که نزدیک به دسته تار ها هستند دیگه از طریق صفحات بینابینی نیاز نیست انتشار بشه درست میگم؟؟

سلام این جمله درسته ؟ همه ی رگ های لنفی در ایجاد ارتباط بین دواندام لنفی نقش دارد.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی دستگاه لنفی برنامه مطالعاتی دهم دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز