آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

5/5
(14 رای)

روز 38

 تارچه ماهیچه ای
تارچه ماهیچه ای

`01:02

 مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت
مفهوم توان الکتریکی + توان الکتریکی درمقاومت

`00:59

 مکانیسم انقباض ماهیچه اسکلتی
مکانیسم انقباض ماهیچه اسکلتی

`01:12

1 تمرین

 آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:42

 نسبت‌های مثلثاتی در مثلت قائم الزاویه
نسبت‌های مثلثاتی در مثلت قائم الزاویه

`00:43

 مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار
مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار

`00:59

سوالات دیگران

خیلی ببخشید ولی ویستون ناواضحه

کدوم ویس ؟پیداش نکردم لطفاً سوالتون رو مجدد مطرح کنید تا پاسخ بدم

هستی خزایی | آکادمی امروز

هستی خزایی

3 هفته پیش

در فرمول Q=mc دلتا تتا دلتا تتا همون تغییر دماس؟ و c چی هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

و ی سوال دیگه گرما چطوری با انرژی گرمایی هم ارز میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشین اینجا یک سوال پیش میاد و اون این هست که مسئله به طور کلی ظرفیت گرماییی رو مد نظر داره یا ظرفیت گرمایی ویژه رو. چون اگه بخوایم ظرفیت گرمایی رو کلی در نظر بگیریم باید بگیم ارزش مورد الف درسته

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد عالی هستن

ببخشید همین جزوه ای استاد تدریس می کنند را باید از کجا دریافت کنم

توی اون بخش که میخوای فیلم هارو ببینی ،بالای فیلم ها زده جزوره و بزرگ نوشتش اونجا فقط مال چهاردرس هستش

میتونیم اختلاف دلتا تتا ها رو هم حساب گنیم درسته ؟ چون برای دمای ثانویه هر دو ماده باید به اضافه بیست کنیم میتونیم از همون اول بدون بیست حساب کنیم ؟

بخش ی رو حل نکردند ، درسته دیگه ؟

بله

چرا کاهش؟

دنیا کرمی | آکادمی امروز

دنیا کرمی

5 ماه پیش

داخل درستی و نادرستی های اخر ویدیو گذینه ی رو حل نکردن جوابش درست هست؟

با پاسخنامه تطبیق بدید 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام گرمایی که بر اثر فرایند تغییر دما یا جاری شدن از دمای بالا به پایین جسم است همان ظرفیت گرمایی است ؟؟؟

سلام استاد وقتتون بخیر ببخشید استاد وقتی دما و جرم دو نمونه متفاوت هست انرژی گرمایی کدوم بیشتره مثلا یک استخر آب با دمای 37 درجه و یک لیوان آب با دمای 75 درجه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

داخل فرمول گرما

لطفاً تایم مشخص کنید از روی فیلم چک کنم یا اسکرین شاتی عکسی چیزی بفرستید که من بدونم دقیقا کدوم فرمول منظورتونه ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت همگی بخیر باشه توی فیزیک وقتی ما همه اینا رو میزاریم و جرممون kg یکامون j چجوری اینجا با جرم گرم باز هم واحدمون j؟

سلام وقت بخیر کدوم قسمت ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مگه mبرحسب kgنیست پس چرا اونجا m رو برحسب گرم نوشت مگه نباید 10به توان _۳ضرب شه

سلام یکای کیلوی کیلوگرم با کیلوی کیلوژول خط میخوره

آموزش ویدیویی آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 6 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز