شایان احمدزاده
1 روز پیش
سلام من در مورد این عکس دو تا سوال دارم اولی این که اگه برای گروه عاملی c به جای کربونیل بنویسیم کتونی اشکال داره؟ دومی در مورد بخش پ هست ما از کجا بفهمیم که سه تا عامل هیدروکسیل که قطبیه میتونه بر زنجیر کربنی که ناقطبیه غلبه کنه یا نه ؟ آیا قاعده ای برای این وجود داره ؟ لطفا توضیح بدبد
آرمیتا اسماعیل پور
3 ماه پیش
متوجه نشدم ، اینجا که میگه ساختار الکنی داره منظور پیوند دوگانست ؟ یعنی بنزالدهید و رازیانه و زردچوبه هم که پیوند دوگانه دارند برم رو بی رنگ میکنند یا منظور از ساختار الکنی چیز دیگه ایه ؟
روژان کنگرانی فراهانی
2 هفته پیش
ساختار الکنی همون CnH2n توی فرمول الدهیدها و کتون هاست
.. .
4 ماه پیش
من گزینه 4 رو نمیفهمم میشه توضیح بدید
شایان احمدزاده
4 ماه پیش
برای اینکه هر کدوم از پیوند های دوگانه ماده داده شده بشکنه باید یک مولکول هیدروژن بگیره و چون ماده دارای چهار پیوند دوگانه است چهار تا مولکول هیدروژن میگیره تا سیر شده بشه.
.. .
4 ماه پیش
سلام چرا از فرمول الدهید استفاده نکردن؟ چرا اچ شد این مقدار مگه دوبرابر تعداد کربن نبود؟
Hos _
2 ماه پیش
در خطی ها این فرمول جوابگو هست
روناک عباسی مقدم
8 ماه پیش
استاد ببخشید ما چطوری باید بدونیم مه مثلا در ساختار میخک oh وcoو این ها وجود داره
روژان کنگرانی فراهانی
2 هفته پیش
همه ی این موارد جزو حفظیاته
مهدی بوستانی
11 ماه پیش
سلام و عرض ادب شمار جفت الکترون ناپیوندی و حلقه بنزنی رو میشه توضیح بدید
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام یعنی توضیح بدم که چی هستن؟ یا در این سوال توضیح بدم که تعدادشون چطور محاسبه شد ؟ بهم بگید لطفاً 🌷 ریپلای نباشه 🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام استاد اشتباه نکرد دقت کنید شما یدونه CH3 کم کردی یدونه H بجاش گذاشتی پس بطور خالص،به اندازه CH2 ازش کم کردی استاد هم همین کم شدگی رو منظورشون بود
ساناز عسگری
1 سال پیش
میشه یه توضیح راجب مقایسه ی قدرت پیوند ها در این ترکیب بگین
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
منظورتون مقایسه قدرت چه پیوند هایی هست دقیقا؟ لطفا دقیقتر مطرح کنید 🌷 ریپلای نکنید 🌷
Sarina Rashid pasveh
1 سال پیش
این جمله که میگه گروه عاملی کربونیل میتواند آلدهید ها و کتون هارا تولید کند یعنی چی؟ مگه کتون خودش گروه عاملیش کربونیل نیست😭
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام لطفا تایمش رو مشخص کن
مبینا مصطفوی
1 سال پیش
سلام ببخشید با توجه به چی میتونیم نقطه جوش رو مقایسه کنیم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام جرم مولی مولکول، قطبیت، نیروها و پیوند های بین مولکولی، شکل و تقارن مولکول و فشار محیط اینا چیزایی هستن که توی نقطه جوش اثر دارن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
برای نوشتن فرمول مولکولی که باید تعداد کربن و هیدروژن و امسیژن رو بشمارین گروه هیدروکسیل هم همون OH سمت راست هست. این ترکیب ۵ تا پیوند کربن-کربن دوگانه داره که باید با هیدروژن پیوند بده حالا مشخص میکنی جرم هیدروژن مصرف شده که ۵ مول هست با جرم یک مول از این ماده نسبتش چقدر میشه (جرم مولی این ترکیب رو باید حساب کنی) جفت های پیونید و ناپیوندی رو باید برای این مولکول حساب کنی. پیوندی ها که با خط مشخص هستن نا پیونید ها هم که برای عنصر اکسیژن هستن (فقط حواست باشه جفت میخاد) در مورد اخر، واکنش سوختن این ترکیب رو باید با توجه به فرمولش بنویسی و با واکنش سوختن بوتان مقایسه کنی
آموزش ویدیویی آلدهیدها و کتون ها برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 7 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷