تست ها (بخش دوم)

5/5
(2 رای)

روز 80

شاخص‌های پراکندگی
شاخص‌های پراکندگی

`00:34

انواع طیف
انواع طیف

`00:25

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`01:09

سوالات تاس
سوالات تاس

`00:00

تعریف و انواع زیست فناوری، مهندسی ژنتیک و تولید گیاهان زراعی تراژنی
تعریف و انواع زیست فناوری، مهندسی ژنتیک و تولید گیاهان زراعی تراژنی

`00:58

بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی
بررسی آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها، انرژی فعالسازی

`00:52

سؤالات مرتبط به شمارش
سؤالات مرتبط به شمارش

`00:51

سوالات دیگران
سودا وسیعی | آکادمی امروز

سودا وسیعی

2 ماه پیش

جنس ریبولوز بیس فسفات چیه

گزینه یک چرا درسته؟ طول عمر رنای پیک اتفاقا کم میشه چون بیشتر فعالیت میکنه و زودتر آسیب می بینه و از کار میفته.

سلاماینجا توی 1 مگه پمپ انرزی مصرص میکنه ؟؟استاد گفته بودن انرپی مصرف نمیشه که

سلام بله انرژی مصرف میکنه ولی این انرژی از ATP نیست! انرژی حاصل از الکترون ها هستش. یجورایی تنها پمپی که ما در دبیرستان میخونیم که ATPمصرف کنه همون پمپ سدیم_پتاسیم هستش!.

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

4 ماه پیش

سلام یه سوال دلشتم برای گامها دبیر مدرسه ۶تا گام گفتن واز استاد های دیگه هم که فبلم دیدن معتقدن که ۶گام داره کالوین از اونجایی که خود کتاب هم گتم ها رو مشخص نکرده من نمیفهمم کدوم حرف درست میشه بگید به چه دلیل کدوم حرف درسته

میگم ببخشید هرجا که میگه واکنش وابسته به نور. میتونیم کالوین هم به طور غیر مستقیم در نظر بگیریم یا نه

نه نمیشه. واکنش های چرخه کالوین واکنش های مستقل از نور هستند. ولی میشه گفت به واکنش های وابسته به نور وابسته هستند

اگه همه بدون فسفات هستند چیجوری ATP تولید می شود

درسته اگه دو تا الکترون جدا رو در نظر بگیریم هر دو فرق دارن ولی همین الکترونی که پر انرژی شده و از فتوسیستم خارج میشه خب یجوری اومده دیگه از یه جایی اومده به فتوسیستم خلق نشده که پس چرا نمی‌تونیم عبور الکترون ها رو برای فتوسیستم در نظر بگیریم

سلام آنزیم ATP ساز مگه پروتون رو تز فضای درون تیلاکوئید به درون بستره منتقل نمیکنه؟ میتونیم بگیم غلظت پروتون رو در تو بستره زیاد میکنه

سلام یه سوال داشتم ذرت بر خلاف گیاه روز با تجزیه یک ترکیب دو کربن در خارج از کلرپلاست co2 تولید میکند دلیل غلط بودن این جمله چیه؟

سلام وقت به خیر ممکن هست سوال دوستمون رو پاسخ بدید سوال منم هست ممنون

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر هرجا atpمصرف بشود اب هم مصرف میشود؟

سلام بله

سلام وقتتون به خیر درباره گزینه ۲استاد یک توضیحی دادند که اگر ابتدا میگفت تولید مولکول ۲نوکلئوتیدی غلط میشد من متوجه نشدم این قسمت رو ممکن هست توضیح بدید ممنون

منظور استاد ابتدایی مرحله ۲ چرخه کالوین موقعی که NADPHمصرف بشه و NADP+تولید میشه که اینطور نیست در ابتدا این اتفاق نمی‌افتد

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

@محمدجواد ظهیری اصل خیلی لطف کردید ممنونم

من مسئله تولید و تجزیه آب رو متوجه نشدم که دقیقا کجا تولید میشه کجا تحزیه میشه ؟

سلام وقتتون به خیراستاد ابتدای ویدیو فرمودند درباره اجزای زنجیره صحبت نمیشه ولی در صورت سوال نوشته شده اجزای زنجیره ممکن هست راهنماییم کنید منظور استاد چی بود ممنون

واکنش های تثبیت کربن رو علاوه بر کالوین نمیشه تو گیاهان c4,, cam مرحله اول رو هم درنظر گرفت؟؟جاییکه ب محض ورود کربن دی اکسید به یاخته واسه ترکیب ۴ کربنه صورت میگیره؟؟؟

آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 12 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز