انواع بیماری و خط اول دفاع غیراختصاصی (پوست)

4.7/5
(13 رای)

مرحله 26

تست های غدد(قسمت دوم)
تست های غدد(قسمت دوم)

`01:21

 قواعد حرکت در مدار
قواعد حرکت در مدار

`01:10

نسبت‌های مثلثاتی در دایره مثلثاتی
نسبت‌های مثلثاتی در دایره مثلثاتی

`01:19

1 تمرین

سوالات دیگران
نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

برای علاقه مندای داستان مرد نمکی :) مرد نمکی 1700 ساله در موزه ایران باستان اگر گذرتان به موزه ایران باستان افتاده باشد، در میان آثار تاریخی، حتما چشمانتان به یک موجودی عجیب و غریب درون یک محفظه ی شیشه ای می افتد. کمی جلور بروید و بادقت این مومیایی را ببینید. آری، درست متوجه شده اید، چهره و موهای مردی مومیایی که از 1700 سال پیش تا به امروز تا حدودی سالم باقی مانده و در موزه ایران باستان ساکن شده است. این مرد که شما آن را درون یک شیشه می بینید، روزگاری از مردمان متمول بوده که موهای بلند سر و صورت آرایش خاصی داشته و در پایش چکمه ای چرمیِ ظریف و هنرمندانه و در گوش چپ خود گوشواره ای طلا دارد. مرد نمکی در سال 1372 معدن‌کارانی که در حال خاکبرداری و استخراج نمک از معدن نمک چهرآباد استان زنجان بودند، در اواسط یکی از تونل‌های معدن که حدود ۴۵ متر طول داشت، با نیم‌تنه یک جسد مواجه شدند و سبب شد تا کاوش در این منطقه آغاز شود.  با تحقیقات و بررسی ها و آزمایش های دی ان ای دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این مرد 37 ساله با قدی در حدود 175 سانتی متر و گروه خون +B در این معدن فوت کرده و موریانه جسدش را خورده و در نهایت بر اثر سقوط ناگهانی درون یکی از گودالهای معدن نمک، و ضربه ای شدید که به سمت راست جمجمه و صورتش وارد شده، از میان رفته است ( البته هنوز علت مرگ این مرد در پرده ابهام قرار دارد). براساس ظاهر او پارچه لباس خاص وی و شئ نقره‌ای همراهش، او اشراف زاده بوده نه یک کارگر معدن، به همین خاطر این فرض وجود دارد که او در حال فرار به این غار پناه برده یا در یک جنگ از میدان جنگ گریخته و به این مکان پناه آورده است. مردان نمکی، عنوانی است برای شش پیکر که در این منطقه در چند سال کاوش، کشف شد. مرد نمکی موزه ایران باستان نخستین مرد نمکی است که در این منطقه یافت شد.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D9%86%D9%85%DA%A9%DB%8C

خیلی جالب بود مرسی

Mohammad R | آکادمی امروز

Mohammad R

3 سال پیش

💛💛💛💛👌

🌹🙏🙏

Sana Asgharian  | آکادمی امروز

Sana Asgharian

3 سال پیش

خیلی جالب بود با تشکر از شما

زهرا پندجو | آکادمی امروز

زهرا پندجو

3 سال پیش

🧡🙏🏻🙃

سهیل  فاضلی | آکادمی امروز

سهیل فاضلی

3 سال پیش

چه جالب

مائده زارع | آکادمی امروز

مائده زارع

3 سال پیش

من نمیدونستم خیلی جالب بود ممنون

خیلی عالی بود🙂🤍

👍👍

خیلی داستان جالبی بود ممنون که گذاشتی🦋💙

هلیا آقاجری | آکادمی امروز

هلیا آقاجری

2 هفته پیش

اینجا استاد گفتن که کتاب گفته لایه درم پوست یک سد محکم و غیر قابل نفوذه خب اگر غیر قابل نفوذه چطور پس میکروب ها وارد میشوند؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 هفته پیش

غ غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

به ایمنی لنفوسیت B هومورال میگن به ایمنی T سلولی ؟

بله ولی این الفاظ رو در مقاطع دانشگاهی استفاده میکنند نه کنکور

در قسمت ۳ این نمودار میکروب های مفید چرا نمیتونن از ورود میکروب های مضر جلوگیری کنند درحالی که میتونن از تکثیر انها جلوگیری کنند؟ خب وقتی باعث نابودی عوامل بیماری زا بشوند به نوعی باعث جلوگیری از ورود انها هم میشن دیگه

نیما عادلی | آکادمی امروز

نیما عادلی

4 ماه پیش

اگه یکی جهش ژنی بعد تولد بده ایا قابل درمان هست؟

بیماری فینل کتونوری چیسست

الهه 🕊🌱 | آکادمی امروز

الهه 🕊🌱

4 ماه پیش

نوعی بیماریه که از بدو تولد بدن انزیم تجزیه کننده امینو اسید فنیل الانین رو تولید نمیکنه واسه همین اگه فنیل الانین تجمع کنه ترکیبات خطرناکی رو ایجاد میکنه و خلاصه اسیب میزنه به بدن....

سپاس آقای رشادی اشتباهی تایپ شد منظورم این بود اگه ترشحات اسیدی رو نمی‌نوشت یعنی جمله این بود نمک موجود در عرق برای همه میکروب های روی پوست مضر می باشد درست میشد ؟ چون استاد فرمودن که نمک عرق برای باکتری های مفید پوست مضر هست منتها کمی مقاومت این باکتری ها بیشتره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر سوال 2 یاد بگیریم اگه فقط ترشحات اسیدی چرب مینوشت که برای همه باکتری ها مضر هست درست میشد

سلام وقت بخیر بازم غلطه چون اون باکتری های مفید روی سطح پوست برای اون مضر نیست

سلام وقت بخیر ببخشید درمورد گزینه دو فصل ۵ام رو نخوندم هنوز ولی مگه شکست P از ATP جداکردن P از یک ترکیب قندی نیست؟ قند ربیوز دار...؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر ببخشید گزینه ۲ قسمت اولش رو متوجه نمیشم چه علتی داره خودش؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام وقتتون بخیر ببخشید مورد ج مگه لارو اصلن میکروب حساب میشه؟

سلام میکروب نیست ولی ظاهرا طراح این سوال لفظ عامل میکروبی رو براش درست گرفته که بنظر منطقی نیست

بسم الله الرحمن الرحیم به نام خدا به نام خدابسم الله الرحمن الرحیم سلام خدایاشکر ممنون عالی بود

جواب چی یاد گرفتی ۱- غ ۲- غ

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

بله

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

۱- غ ۲- ص

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

👍

آموزش ویدیویی انواع بیماری و خط اول دفاع غیراختصاصی (پوست) برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز