ایدز و حساسیت

5/5
(5 رای)
سوالات دیگران

ویروس اچ آی وی علاوه بر پرده کوریون از آمنیون هم عبور می‌کنه دیگه ؟

این موضوع در کتاب درسی نیست پس نیازی نیست خودتون رو درگیرش کنید 🌷

سلام. وقت بخیر .ببخشید من کلا لنفوسیت ها رو مخصوصا لنفوسیت تی کمک‌کننده رو قاطی میکنم.میشه یه خلاصه ای رو ..

سلام.خوب نمیشه گفت که چون شیر از درون بدن میاد،ممکنه ویروس رو انتقال بده ولی به قول استاد مثلا پلو،که از داخل بدن فرد نمیاد که اگه حالا مثلا کسی هم از پلو بخوره به ویروس مبتلا بشه

سلام .به نظر من بخاطر تماس لب بچه با پستان مادر هست ، بخاطر وجود بریدگی های میکروسکوپی.

به نظرم ربطی نداره چون اگر فرد الوده به ویروس رو ببوسیم مبتلا نمیشیم در حالی که روی لب هم بریدگی های میکروسکوپی وجود داره و با برخورد لب ما به لب اون اتفاقی نمیافته

خب آخه اینجا ملستوسیت ها آسیب ندیدن که هیستامین آزاد کنن ،پس ترشح میکنند

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

پاسخ ایمنی همون تقسیم شدن لنفوسیت b, t هست دیگه؟ یعنی وقتی برخورد صورت گرفت اگه قرار باشه پاسخ ایمنی نده لنفوسیت شناساگر اولیه تقسیم نمیشن درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی خب پس چرا میگیم اینجا پاسخ ایمنی رخ نمیده خب اگ رخ نده یعنی شناسایی هم نمیشه اون ویروس برخورد که میکنن و با گیرنده مچ میشن نه؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

ببخشید نقص ایمنی اکتسابی فقط از طریق ویروس HIV هست؟ یا این یه مثاله براش؟

در حد کتاب شما فقط HIV در نظر بگیرید

خب استاد الان برفرض یکی ایدز داشته بعد به یکی انتقال داده الان اون فرد که ویروس بهش منتقل شده اگه زود بفهمه برای این فرد قابل درمانه؟یانه ویروس جهش پیدا کرده

قطعی قابل درمان نیسنت اما میشه کاهشش داد

یسنا کریمی | آکادمی امروز

یسنا کریمی

10 ماه پیش

سلام استاد استاد ببخشید نمیشه برای ایدز هم مثل بعضی از بیماری ها واکسن پیشگیری،ساخت مثلا مثل همونایی که تو بچگی میزنیم بعد دوباره چندسال بعدم میزنیم؟

خیر به دلیل اینکه ایدز بعد هر جهش تغییر شکل میدن انتی ژن هاش و نمیشه واکسنی ساخت

۱- غ ۲- ص ۳-غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

سلام ببخشید هورمون های T3 و T4 بر تامین انرژی یاخته با اسیدچرب و کراتین فسفات هم موثرن؟ آخه توی کتاب اشاره کرده فقط یه تجزیه گلوکز

سلام نه دیگه وقتی کتاب فقط گلوکز رو گفته،شما هم فقط همونو در نظر بگیرید 🌷

البته بطور غیر مستقیم مثلا میتونیم بگیم تاثیر داره که مثلا ذخایر گلوکز سریع تموم بشن و بدن بره سراغ منابع دیگه مثل چربی

سلام گزینه د حس میکنم اشتباه به نظر میاد و بی‌ربط برداشت خودم روی بیگانه خوار ها بود. درسته؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 این ها نظرات بنده بودند

سلام ببخشید این دوتا نکته پایین چرا با هم تناقض دارن؟ فکر میکنم اون نکته رو از روی میکرو نوشته بودم الآن به نظرتون کدومش درسته؟

پایینی درست تره به هر حال باید اینطور در نظر بگیری که اونایی که هسته ندارن،نمیتونن ترشح کنن

سلام ببخشید این مورد اشتباهه درست میگم؟

سلام ببخشید الآن به نظرتون این مطلب چطور هست؟ آخه استاد دقیقا برعکسشو میگفتن میگفتن بویایی برخلاف چشایی نیازی به حل شدن...نداره

آموزش ویدیویی ایدز و حساسیت برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز