آنیا ابراهیمی محتشم
4 ماه پیش
سلام. وقت بخیر .ببخشید من کلا لنفوسیت ها رو مخصوصا لنفوسیت تی کمککننده رو قاطی میکنم.میشه یه خلاصه ای رو ..
آنیا ابراهیمی محتشم
4 ماه پیش
سلام.خوب نمیشه گفت که چون شیر از درون بدن میاد،ممکنه ویروس رو انتقال بده ولی به قول استاد مثلا پلو،که از داخل بدن فرد نمیاد که اگه حالا مثلا کسی هم از پلو بخوره به ویروس مبتلا بشه
سعید خسروی
4 ماه پیش
سلام .به نظر من بخاطر تماس لب بچه با پستان مادر هست ، بخاطر وجود بریدگی های میکروسکوپی.
بشری احمدزاده
4 ماه پیش
به نظرم ربطی نداره چون اگر فرد الوده به ویروس رو ببوسیم مبتلا نمیشیم در حالی که روی لب هم بریدگی های میکروسکوپی وجود داره و با برخورد لب ما به لب اون اتفاقی نمیافته
.. .
6 ماه پیش
پاسخ ایمنی همون تقسیم شدن لنفوسیت b, t هست دیگه؟ یعنی وقتی برخورد صورت گرفت اگه قرار باشه پاسخ ایمنی نده لنفوسیت شناساگر اولیه تقسیم نمیشن درسته؟
.. .
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی خب پس چرا میگیم اینجا پاسخ ایمنی رخ نمیده خب اگ رخ نده یعنی شناسایی هم نمیشه اون ویروس برخورد که میکنن و با گیرنده مچ میشن نه؟
.. .
6 ماه پیش
ببخشید نقص ایمنی اکتسابی فقط از طریق ویروس HIV هست؟ یا این یه مثاله براش؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
در حد کتاب شما فقط HIV در نظر بگیرید
یسنا کریمی
10 ماه پیش
خب استاد الان برفرض یکی ایدز داشته بعد به یکی انتقال داده الان اون فرد که ویروس بهش منتقل شده اگه زود بفهمه برای این فرد قابل درمانه؟یانه ویروس جهش پیدا کرده
جواد صادقیان
6 ماه پیش
قطعی قابل درمان نیسنت اما میشه کاهشش داد
یسنا کریمی
10 ماه پیش
سلام استاد استاد ببخشید نمیشه برای ایدز هم مثل بعضی از بیماری ها واکسن پیشگیری،ساخت مثلا مثل همونایی که تو بچگی میزنیم بعد دوباره چندسال بعدم میزنیم؟
جواد صادقیان
6 ماه پیش
خیر به دلیل اینکه ایدز بعد هر جهش تغییر شکل میدن انتی ژن هاش و نمیشه واکسنی ساخت
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام ببخشید هورمون های T3 و T4 بر تامین انرژی یاخته با اسیدچرب و کراتین فسفات هم موثرن؟ آخه توی کتاب اشاره کرده فقط یه تجزیه گلوکز
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام نه دیگه وقتی کتاب فقط گلوکز رو گفته،شما هم فقط همونو در نظر بگیرید 🌷
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
البته بطور غیر مستقیم مثلا میتونیم بگیم تاثیر داره که مثلا ذخایر گلوکز سریع تموم بشن و بدن بره سراغ منابع دیگه مثل چربی
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام گزینه د حس میکنم اشتباه به نظر میاد و بیربط برداشت خودم روی بیگانه خوار ها بود. درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 این ها نظرات بنده بودند
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام ببخشید این دوتا نکته پایین چرا با هم تناقض دارن؟ فکر میکنم اون نکته رو از روی میکرو نوشته بودم الآن به نظرتون کدومش درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
پایینی درست تره به هر حال باید اینطور در نظر بگیری که اونایی که هسته ندارن،نمیتونن ترشح کنن
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام
علیرضا خزائی
1 سال پیش
سلام ببخشید الآن به نظرتون این مطلب چطور هست؟ آخه استاد دقیقا برعکسشو میگفتن میگفتن بویایی برخلاف چشایی نیازی به حل شدن...نداره
آموزش ویدیویی ایدز و حساسیت برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
این موضوع در کتاب درسی نیست پس نیازی نیست خودتون رو درگیرش کنید 🌷