چرخه یاخته ای (اینترفاز ، تقسیم) + تست ها (قسمت اول)

5/5
(7 رای)

مرحله 36

چرخه یاخته ای (اینترفاز ، تقسیم) + تست ها (قسمت اول)
چرخه یاخته ای (اینترفاز ، تقسیم) + تست ها (قسمت اول)

`01:36

1 تمرین

حد از روی ضابطه
حد از روی ضابطه

`00:52

 تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)
تست به هم بستن مقاومت ها (ترکیبی)(قسمت 2)

`00:59

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:04

سوالات دیگران

سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه

سلام توی کتاب گفته شده که در مرحله ی جی دو پروتیین سازی افزایش پیدا میکنه اما اینجا استاد میگه که توی جی یک پروتیین سازی زیاد میشه

میشه لطفا اینو جواب بدید نمی دونم کدوم درسته

زنبور عسل ماده هم می تونه با میتوز هم با میوز تولید مثل کنه؟؟ چون تو ویدیو فقط به زنبور عسل نر اشاره شده! یک سوال دیگه این که اووسیت ثانویه و اولیه همیشه اون توقف رو در نرحله تقسیم یاخته داره یا ممکنه توقف کنه؟

دقیقه ۱۵ و۲۵ ثانیه میتونیم یاخته ی ماهیچه اسکلتی رو هم جزو اون دسته بدونیم که تقسیم هسته انجام میدهد ولی تقسیم سیتوکینز انجام نمیده؟

سعید خسروی | آکادمی امروز

سعید خسروی

3 ماه پیش

سلام در یاخته های پیکری در حالت عادی کروموزوم های همتا کنار هم هستند درسته؟

خب اون ۲۴ نوع ، ۲۳ نوع داره دیگه ، به اضافه یه نوع دیگه . از این نظر درست نمیشه ؟

پروتئین از روی رنا ساخته میشه؟؟

از روی mRNA به کمک rRNA & tRNA فرایندشو دوازدهم میخونید و یادگیریش آسونم هست با تدریس استاد

لیلا زارعی | آکادمی امروز

لیلا زارعی

4 ماه پیش

سلام یک سوال داشتم کی کروموزوم های همتا کنار هم قرار میگیرند

سلام از اونجا که فصل هفت یازدهم تغییر اساسی داشته این نکات ترکیبی با فصل هفت که استاد میگن هنوز هم هست؟ از کجا بدونم درستن یا نه

سلام مگه استاد نگفتن یاخته بعد از جی 2 وارد تقسیم میشه اگه مواد لازم تقسیم فراهم نباشه چطور

اگه مواد لازم فراهم نباشه وارد مرحله تقسیم نمیشه و انقد توی مرحله G2 میمونه تا مواد لازم فراهم بشه بعدش وارد مرحله تقسیم میشه

میشه این تعداد فام تن ها و ... در یاخته های پیکری و جنسی و اینا سرجمع بگسد

سلام میتونیم بگیم که در مرحله sکه همانند سازی دنای هسته صورت میگیره فقط دنای خطی است و حلقوی حضور نداره هیچ وقت در مرحله s?

بله

از خارج این کمربند ایجاد میشه؟

سلام این کمربند درون سلول هست که از زیر به غشا چسبیده و اینکه بیرون سلول نیست

از درون

ولی تو کتاب نگفته بیشتر نورون ها بلکه به طور کلی گفته یاخته های عصبی از این دست سلول ها هستند

خوب نورون ها همون یک نوع یاخته عصبی هستش

یکی این سوال رو قشنگ و باحوصله جواب بده خواهشا نوتروفیل و پلاسموسیت هم هم مثل اسپرم و تخمک همواره n=23 هستن و اوناهم وارد s و بقیه مراحل نمیشن نمیشن؟ بقیه پیکری ها به جز گلبول قرمز در G1 به صورت 2n=46 هستن و در G2 میشن 2n=92 ؟؟؟ اووسیت ها در جی یک n=23 هستن و در جی دو ۲n=46 میشن؟؟

جواب سوال اولت درسته نوتروفیل و پلاسموسیت هم مثل اسپرم و تخمک n=23هست و وارد مرحله بعد نمیشن

جواب سوال 2 درواقع وقتی ما 2n=92باشه در مرحله انافاز هستش و در جی 1 هم 2n=46هست

@عرشیا بتیانه درسته که وارد مرحله بعد نمیشه اما مگه فقط یاخته های جنسی n=23 نیست؟ یعنی بنظرم 46 کروموزوم دارن نه 23 تا ؟

آموزش ویدیویی چرخه یاخته ای (اینترفاز ، تقسیم) + تست ها (قسمت اول) برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز