= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
ستایش نوروزی
4 هفته پیش
سلام میشه لطفا یه توضیح مختصری راجب زنوم و زنوتیپ و تفاوتشون بدید ممنونم
ستایش نوروزی
3 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی ممنونم لطف کردید
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
@ستایش نوروزی 🌷
ستایش نوروزی
4 هفته پیش
یه سوال انزیم هلیکاز در رونویسی هم نقش دارد
سید محمد متین رشادی
4 هفته پیش
خیر
غزل افتخاری
3 ماه پیش
ببخشید یه سوال داشتم اینکه گفتیم کروموزوم های خواهری محتوای ژنی یکسان دارن . میشه همین حرف رو درباره کروموزوم های همتا هم زد ؟!!! و اینکه آیا لفظ محتوای ژنی با جایگاه ژنی یکیه ؟
فاطمه غفاری
3 ماه پیش
سلام در جواب سوال اول باید بگم که شبیه با یکسان فرق داره مثلا ما میگیم دوقلو ها شبیه به هم هستن اما یکسان نیستن مثلا جرمشون فرق داره برای همینه که کروموزوم های همتا شبیه هم هستن محتوای ژنیشون چون یکی از همتا از پدر اومده اون یکی از مادر اما کروماتید های خواهری یکسانن چون از یک نسخه یکی دیگه همانندسازی شده سوال دوم هم باید بگم نه فرق دارن جایگاه اون قسمتی از ژن های مختلفه مثلا جایگاه 1 برا Rh جایگاه نه برا گروه خونی ABO اما محتوای ژنی یعنی اینکه در یک کروموزوم این ژن مربوط به رنگ چشم هست کروموزم همتاشم همینه انا نوعش میتونه فرق بکنه مثلا یکیش آبی اون یکی سیاه
غزل افتخاری
3 ماه پیش
@فاطمه غفاری خیلی ممنونم 🌸
مطهره معتمدی
4 ماه پیش
کروماتین مگه یک دنا که دور هیستون پیچیده شده نیست؟ چرا ۲ تا دنا؟
z z
3 ماه پیش
سلام کروماتین یک حالت است یعنی اینکه یک کرومزوم یه حالت کم فشرده دارد ممکنه این حالت برای کرومزوم تک کروماتیدی که شامل دو رشته دنا و یک مولکول دنا است یا ممکنه این حالت برای یک کرومزوم دو کروماتیدی که شامل دو مولکول دنا و4 رشته دنا است باشد به نظرم منظور شما هسته تن است که با کروماتین فرق میکنه کروماتین یک حالت است
.. .
5 ماه پیش
من گزینه ۴ رو اینطوری رد کردم که وقتی گ کروماتینی میشه یعنی دیگ از مارپیچی شدن گذشته و سطح سومیم! پس بدون پروتئین براش معنا نداره
.. .
5 ماه پیش
استاد اینجا میگن مولکول دنا کم فشرده باشه و حتی تو جزوشون هم همینو میگن اما یکم جلوتر میگن کروموزوم یعنی پروتئین هم داره مگه همون مولکول دنا نبود؟ چرا استاد اینجا کروموزوم در نظر گرفتن؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
عکس پاسخنامش هم بفرست طبق همون به توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
ابوالفضل کوه پیکر
9 ماه پیش
برای نوکلیوزوم باید از سطح ۲ فشردگی در نظر بگیریم چون سطح اول پروتیین نداره؟؟؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
نمیدونم کدوم بخش تست رو میگی ولی حرفت درسته
ابوالفضل کوه پیکر
9 ماه پیش
صورت سوال اومده نوشته هر رشته کروماتینی یعنی یه دونه کروماتین وجود داره و یه دونه رشته دیانای وجود داره بعد توی گزینه ۳ نوشته از مجموع دو رشته دیانای تناقض نداره؟؟؟؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
دقت کن یک مولکول دنا داریم و هر مولکول دنا، دارای دو رشته هست تفاوت رشته و مولکول رو دقت کن
شایان احمدزاده
9 ماه پیش
سلام خسته نباشید با توجه به نکته جزوه،رشته کروماتینی همون مولکول DNA کم فشردس. پس چرا اینجا استاد کروموزوم در نظر گرفت؟
آموزش ویدیویی تست ها (قسمت دوم) برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷