تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)

4.3/5
(4 رای)

مرحله 42

تست ها
تست ها

`00:58

ترسیم‌های هندسی
ترسیم‌های هندسی

`00:57

دستگاه تولید مثلی مردان
دستگاه تولید مثلی مردان

`00:31

 تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)

`01:11

سوالات دیگران

میشه روش استاد رو یه بار توضیح بدید من متوجه نمیشم

نمیشه یه قاعده کلی گفت برای بیشترین توان اتلافی؟ مثلا هر مقاومتی که جریانش بیشتر باشه بیشترین توان رو توی مدار داره. منظورم کلا قاعده ایه که بدون حساب کردن و نوشتن بشه حدس زد کدوم مقاومته

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

3 ماه پیش

سلام. تو حالت سری مقاومتی که بزرگتره بیشترین توان مصرفی رو داره. تو حالت موازی هم مقاومتی که کوچیکتره توان مصرفی بیشتری داره.

اینقدر بد نگاه نکنید استاد نارحت میشه😂😉

احسان . | آکادمی امروز

احسان .

3 هفته پیش

😂

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

1 سال پیش

سلام چشمی که نگاه می‌کنیم انگار ۴و۵ باهم متوالی هستن وبا اونا موازی مثل شکل پایین که کشیدم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

اتفاقا ۴ با ۵ موازی هست برای اینکه بهتر متوجه بشی اول ۱و ۲ رو معادل بگیر بعد با ۳ معادل بگیر حالا متوالی میشه با ۴ معادل اون با ۵ موازی میشه

اینو کنکور جواب ندیم بهتره شاید برای جای‌گذاری ها اونیکه جواب شد آخری در اومد 5 دقیقه کم کمش وقت می خواد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

👍👍

ایول به این استاد

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

😍🙌

Reyhan V | آکادمی امروز

Reyhan V

1 سال پیش

سلام.یعنی در این مرحله ک بخایم R5رو بدست بیاریم ازامتحان گزینه استفاده میکنیم درسته؟؟؟

هم میشه از راه امتحان گزینه رفت همم میشه با توجه به اطلاعات مسئله حلش کرد و لزوما نیازی به امتحان گزینه نیست

دقیقه 3:13 چرا R5شد موازی؟ یبار استاد گفتن سری ک🤔من الان متوجه نشدم کجاها سری گرفته میشه کجاها موازی

منظور از آسیب ندیدن مقاومت ها چیه؟؟؟؟؟؟

سلام در آخر سوال که توان هارو جمع میکردیم بالایی هارو چرا جمع نکردیم؟؟ و فقط ۱۵۰ رو با ۱۲۵ جمع کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از رابطه ی پی برابر ار . ای دو هم میتونیم بریم؟

نه خیلی سخت میشه معمولا وقتی یه مولفه ثابت داریم،باید از فرمولی استفاده کنیم که اونو در بر بگیره اینجا وی ثابته پس بهتره یه فرمولی استفاده کنیم که وی داشته باشه از طرفی تنها متغیر آر هست،پس بهتره فرمولمون آر هم داشته باشه پس وی دو به روی آر بهترینه بدست آورن آی یکم درد سر داره و مستقیما نمی‌تونیم بهش برسیم پس VI هم مناسب نیست

سلام میشه راهنماییم کنین

سلام از راه حلت عکس بفرست

دینا چراغی | آکادمی امروز

دینا چراغی

2 سال پیش

سلام چرا درنهایت مقاومت های موازی رو جمع کردیم ؟ ولی مقاومت مووازی شاخه بالایی رو نه ؟ مثلا نمی شد این اخر مقاومت معادل 2R 5/3R رو بدست بیاریم بعد حساب کنیم؟

من آخر این تست رو ی جور دیگه رفتم گفتم r2 که ۹ هست جریانش دوبرابربالا هست پس شاخه بالایی باید مقاومتش ۲برابر پایینی باشه پس میشه ۱۸ که از r4 که ۶ هست کم کنیم میشه همون ۱۲

سلام اگه بگیم جریانی که از مقاومت معادل بالا رد میشه با جریانی که از R2 رد میشه برابره بعد از توان برابره با ار ای دو بریم چون هم توانشون برابره هم جریان ار دو 6 میشه کجا اشتباه کردم؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

آموزش ویدیویی تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2) برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز