قانون لنز

5/5
(3 رای)

مرحله 59

پاسخ به نور، دما ،گرانش زمین و تماس
پاسخ به نور، دما ،گرانش زمین و تماس

`01:02

2 تمرین

پاسخ های دفاعی (تلاش برای جلوگیری از ورود، دفاع شیمیایی، مرگ یاخته ای)
پاسخ های دفاعی (تلاش برای جلوگیری از ورود، دفاع شیمیایی، مرگ یاخته ای)

`01:01

1 تمرین

 قانون لنز
قانون لنز

`01:07

محافظت جانوران از گیاهان
محافظت جانوران از گیاهان

`00:50

1 تمرین

سوالات دیگران

جواب چی یاد گرفتیم میشه ساعتگرد؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام مثال اخر که استاد توضیح دادن متوجه نشدم جریان القایی روی سیملوله بلخره به سمت راست باید بگیم یا به سمت پایین؟؟

اینک میدان القایی رو ب بالا شد را فهمیدم ولی جریان رو نه....

سلام وقت بخیر میدان القایی که فهمیدید رو به بالا شده حالا اگه از قاعده دست راست استفاده کنید جریان باید پاد ساعتگرد باشه(تا قانون لنز برقرار باشه و از کاهش شار جلوگیری کنه) در حلقه که اگه ادامش بدید تو قسمت انتهایی سیم انگار جریان رو به بالا شده توقسمت سمت راست شکل منظورمه

جهت میدان اصلی همیشه جهت میدان داخل اهن ربا هست؟

سلام وقت بخیر در سوالات قانون لنز بله حالا تو مباحث دیگه بستگی داره سوال چی خواسته باشه

اگر میدان القایی به سمت بالا باشه جریان از دید ناظر چون از بالا نگاه میکنه ساعتگرد میشه

Mohaddeseh ✨ | آکادمی امروز

Mohaddeseh ✨

1 سال پیش

عالییی استاد

/////چراا

سلام ببخشید استاد چرا میدان مغناطیسی داخل سیم لوله درس ندادن مگه جزو فیزیک فصل 3یازدهم نیست فرمول مو صفر ان ای ال

نه تدریس کردن تو یادبگیریم های قبلیه حتی رمزشم گفتن موسی و رود نیل

سحر سلیمی | آکادمی امروز

سحر سلیمی

1 سال پیش

سلام من جواب چی یادگرفتی رونفهمیدم چطور ساعتگردمیشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

مریم شیخ | آکادمی امروز

مریم شیخ

1 سال پیش

این تست جوابش نباید گزینه ۳ باشه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

عارف جعفری | آکادمی امروز

عارف جعفری

1 سال پیش

نه

سلام چرا جریان رو که حساب کردن جهت جریان رو پایین گذاشتن

سلام جریان رو که پایین بالا نذاشتن جریان یا ساعتگرده یا پادساعتگرد ممنون میشم منظورت رو بیشتر توضیح بدی 🤔 ریپلای نباشه 🌷

من متوجه نشدم N چطور بدست اومد میشه توضیح بدین

اوکیه؟

Amin M | آکادمی امروز

Amin M

2 سال پیش

دقیقه 4:56 چرا جریانو رو به بالا میارم؟

شرلوک هلمز | آکادمی امروز

شرلوک هلمز

2 سال پیش

اگه شما هم شب امتحان نیگاه میکنین، سلام😂🤜

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

😂✋

me too

نرگس رنجبر | آکادمی امروز

نرگس رنجبر

1 سال پیش

:)

سلام 🤣

A M | آکادمی امروز

A M

2 سال پیش

مگ استاد نگفتن اگ افزایشی باشه میدان اصلی و القایی خلاف جهت هم میشن پس چرا اینجا برعکس شد مقاومت رئوستا افزایش داشت ولی میدان القایی و اصلی جفتشون هم جهت شدن؟؟؟

با افزایش مقاومت جریان کاهش پیدا می کنه ، در نتیجه شار هم کم میشه و طبق قانون لنز برای افزایش شار ، باید میدان ها هم جهت باشند.

فکر کنم استاد اشتباه کردن

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 سال پیش

با افزیش مقاوت جریان کاهش پیدا میکنه و درنتیجه میدان اصلی کم میشه و چون قانون لنز میگه که برخلاف چیزی که هست باید عمل کنیم یعنی چون جریان کاهش یافته ممان هم کاهش یافته باید میدان ها افزایش پیدا کنن

آموزش ویدیویی قانون لنز برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز