مروری بر الکل،اسید و استر + پلی استرها

4.3/5
(3 رای)

مرحله 60

 القاگرها
القاگرها

`00:49

حواس جانوران
حواس جانوران

`01:03

 مروری بر الکل،اسید و استر + پلی استرها
مروری بر الکل،اسید و استر + پلی استرها

`00:41

1 تمرین

دستگاه عصبی جانوران
دستگاه عصبی جانوران

`01:30

 پلی آمیدها
پلی آمیدها

`00:44

1 تمرین

سوالات دیگران
یگانه احمدی | آکادمی امروز

یگانه احمدی

4 هفته پیش

.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

یگانه احمدی | آکادمی امروز

یگانه احمدی

4 هفته پیش

.

ساختار استر میوه ها نیاز به حفظ داره؟

اونایی که در کتابه، بله

سلام وقت بخیر ببخشید استاد در اوایل ویدیو (۳،۴ دقیقه اول ) در واکنش استری شدن ، برای تشکیل آب ، OH رو از اسید و O رو از الکل هایلایت کرد . ولی در واقع باید از اسید H و از الکل OH برداشته بشه درسته ؟! آخه هنگام مثال حل کردن گفتن :زمانی که یه اسید ،مثلا آلکانوئیک اسید در واکنش استری شدن شرکت میکنه یدونه H از دست میده و میشه الکانوات . ...!!

سلام وقت بخیر برای آزاد شدن آب، اسید یدونه OH میده الکل یدونه H میده اینطوری یاد بگیرید

سلام وقت بخیر ببخشید استاد در واکنش استری شدن ، برای تشکیل آب ، OH رو از اسید و O رو از الکل هایلایت کرد . ولی در واقع باید از اسید H و از الکل OH برداشته بشه درسته ؟! آخه هنگام مثال حل کردن گفتن :زمانی که یه اسید ،مثلا آلکانوئیک اسید در واکنش استری شدن شرکت میکنه یدونه H از دست میده و میشه الکانوات . ...!!

سلام وقت بخیر لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آیا باید فرمول ویتامین هارو حفظ کنیم ؟

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

9 ماه پیش

درود در مورد چی یاد گرفتی هرجوری حساب میکنم 19 تا اب ازاد میشه چون یدونه OH از سمت اسید و O از سمت الکل باقی میمونه و اب تشکیل نمیده فک کنم فرمولش این باشه: nاسید دو عاملی و nالکل دو عاملی -----> 2n-1 اب ازاد می کند درسته؟؟!! لطفا پاسخ گو باشین این سوالو چند وقت پیش هم پرسیدم و کسی جوابگو نبود

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

4 ماه پیش

توی مثال درسی که استاد براساس شکل کتاب دادن وقتی اولین استر از اسید و الکل 2 عاملی ساخته شد یک آب آزاد شد و یک عامل استری تولید شد. دز مرحله بعدی که یک الکل و اسید دیگه از 2 طرف به این استر اولیه اضافه شدن 2 عامل استری "جدید" به وجود اومد و در کل 3 عامل استری داریم، در این مرحله 2 مولکول آب آزاد شد که طبق فرمول 2n-1 صحیح است فقط توجه داشته باشید یک مولکول آب هم همان اول برای تشکیل اولین عامل استری مصرف شد.

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

3 ماه پیش

دمت گرم داداش فقط الان اگه در تستی این نوع سوال مطرح شد یعنی ما باید همون 2n بگیریم دیگه درسته؟!

سلام وقت بخیر ی سوال داشتم چرا استاد این واکنش رو که از دو مرحله هست مرحله نهایی اون رو در نظر نگرفتن آخه ی بار دیگم واکنش میدن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید من چی یاد گرفتی رو متوجه نمیشم

ایشون بهترین استادی هستن که تاحالا دیدم عالی درس میدن 🔥✨

🌷🌷🌷🌷

بهتررررین استاد شیمی استااااد اسکندری عزیز. 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

سلام گروه عاملی استری چه شکلیه ؟

سلام چی یادگرفتی روتوضیح میدید ؟

سلام میشه 5 تا اب ازاد کرد؟

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

1 سال پیش

سلام خسته نباشید چی یادگرفتی رو میشه توضیح بدید من 19 به دست میارم

سلام وقت بخیر. اینجا به جای عامل وسط میتونیم چیزی دیگری بزاریم؟

آموزش ویدیویی مروری بر الکل،اسید و استر + پلی استرها برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز